Miltä tuntuu ovulaatiokipu?

  • Viestiketjun aloittaja "Kata"
  • Ensimmäinen viesti
No mulla se tuntu pahemmalta kuin menkkakivut. Vaikea selittää, mutta helpotti kun oli vähän köyryssä ja ne vain voimistui, voimistui ja loppui. Se kesti semmosen.. pari tuntia. Yleensä tuntunut vain sellaisena nippauksena jommalta kummalta puolelta, mutta synnytyksen jälkeen ensimmäinen ovulaatio oli ihan järkyttävä :)
 
"vieras"
Kovin yksilöllistä toki, mut esim. itellä on sellaista että varsinkin tärinä ja istuminen tuntuu pahalta. Ei yleensä kestä noin pitkään, useammman tunnnin kuitenkin kerrallaan. Kun varsinainen kipukohtaus on mennyt ohi, saattaa tuntua vielä lievempää jomotusta alavatsalla jonkin aikaa.
 
Voi kestää pitkäänkin. Minulla munarakkulan kypsyminen alkaa oireilla tärinäkipuna noin viikkoa ennen ovulaatiota. Hissuksiin kipu yltyy jatkuvaksi jomotukseksi ja on lopulta niin kipeä, että kuukautiskivut on lasten leikkiä siihen verrattuna, lähes synnytyskipuun verrattavaa, kuumaa kipua. Ja jatkuvaa. Kaksi viimeistä päivää on silkkaa tuskaa ja siinä välissä on sitten pitänyt vielä koittaa kestää miestä lähellään päästäkseen joskus ovulaatiokivuista eroon.

Synnytyksen jälkeen tavoitellaan ehkäisyä, joka estää ovulaation, minulle ovulaatiot ovat sairasloma-kipeitä lääkitykselläkin.
 
Mun ovulaatiokivut kestää aina noin päivän, on jommalla kummalla ja sellanen inhottava tunne, siis usein joutuu ottamaan ihan särkylääkettä kun sattuu niin paljon. En edes oikein osaa selittää sitä kipaua. Toisen synnytyksen jälkeen on alkanu tuntumaan vasta ovulaatiot.
 
kipukokemus
Mulla on nyt ensimmäistä kertaa niin kamalat kivut että heräsin ja tulin tähän koneelle. Pahin tuskakohtaus meni jo, mutta vieläkin tuntuu jomotusta. Se helvetillinen tuskavaihe kesti ehkä 5 minuuttia, mutta tuntu ikuisuudelta.
Googletin ovulaatiokipu ja se näytti tämän ketjun, oli pakko hakea tietoa että voiko niin kauhea kipu johtua muka ovulaatiosta, mutta tän ketjun jälkeen olen varma että oli ovulaatiokipua, koska taitaa olla sen aika, ja ennen nukkumaan menoa tyydytin itseni.
 
Kipuja
Eli tää tapahtu elokuussa. Tunsin töissä ollessani kipua oikealla puolella alavatsaa ja kipu yltyi tunnin aikana kipukohtaukseen, että pelkkä hengittäminenkin oli vaikeaa. Kaikki asennot tuntui pahalta ja kipu oli niin kovaa että kyyneleet valui silmistä. Supistuskipuun verrattavaa. Työkaveri soitti ambulanssin ku en tiennyt minkä kohtauksen olen saanut. Ambulanssi vei omaan terveyskeskukseen ja siellä tehtiin sisätutkimukset yms. Ei löydetty mitään poikkeavaa. Sain lähetteen keskussairaalaan ja matkaksi annettiin kipulääkkeet. Kivut olivat lääkkeiden johdosta helpottaneet jo tunnin päästä terveyskeskukseen pääsystä. Keskussairaalassa gynekologi tutki ja otettiin verikokeet virtsanäytteet ja kaikki. Mitään ei saatu selville. Oltuani siellä n. 5 tuntia sain lapun: "alkava virtsatientulehdus". Virtsatientulehdus on ollut mulla viimeksi peruskoulusikoina ja tiedän kyllä miltä se tuntuu ja mitään siihen viittaavia oireita ei ollut. Itse epäilin virtsakiviä mutta niitä ei virtsasta löytynyt eikä ultrassakaan. Eikä mulla ole niitä aikaisemminkaan todettu. Löydettyäni tämän keskustelun, katsoin uudestaan ajankohtaa koska kipukohtaus tuli ja huomasin sen olleen 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua. Olen tarkkaillut kehoani viime kuukaudet ja samanlaisia kipuja tulee aina ovulaation aikoihin. Olen aivan varma että kipukohtaus oli ovulaatiokipu. Onko muilla ollut yhtä voimakas ovulaatiokipu? Niin ja mulla siis takana kaksi synnytystä ja nyt vasta oon ruvennu tuntee näitä kipuja.
 

Yhteistyössä