miten laitan puhelinasetukset, ettei mene ulkomailla puhelimen netti päälle??

  • Viestiketjun aloittaja lumia900
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä kävin elisa shopissa puhelimen kanssa ja kuulemma nettiä ei saa puhelimesta pois, kun olisin halunnut ettei kotimaassakaan se menisi nettiin kun mulla ei ole data liittymää.
 
"bloo"
Miksi nainet hankkivat älypuhelimen jota eivät osaa käyttää? Ja miksi wlania ei voi käyttää jos on ilmainen? Ja miksi ei hankita rajatonta nettiliittymää alle kympillä kuussa?
 
"vieras"
[QUOTE="bloo";28108020]Miksi nainet hankkivat älypuhelimen jota eivät osaa käyttää? Ja miksi wlania ei voi käyttää jos on ilmainen? Ja miksi ei hankita rajatonta nettiliittymää alle kympillä kuussa?[/QUOTE]

No ei se ulkomailla auta, vaikka olisi kuinka "rajaton nettiliittymä".
 
dah
[QUOTE="vieras";28107998]Mä kävin elisa shopissa puhelimen kanssa ja kuulemma nettiä ei saa puhelimesta pois, kun olisin halunnut ettei kotimaassakaan se menisi nettiin kun mulla ei ole data liittymää.[/QUOTE]

Puutaheinää mikäli Lumiasta puhut.
 
"..."
Pakettidatan tosiaan saa asetuksista pois päältä (ainakin Lumia 820). En pysty tähän hätään neuvomaan, missä kohtaa asetuksia se tarkalleen on, kun mies on töissä ja itellä ei Lumiaa ole. Aika asiantuntematonta palvelua Elisalla.
 
lumia900
No johan on joukkoon mahtunut taas puutteessaolevien päänaukomisia. Kiitos asiallisesti vastanneille!!! Itse en älypuhelinta hankkinut,vaan työnantaja. Ja jos joku pässi luulee että rajaton netti on rajaton myös ulkomailla, niin ihan kannattaisi vaikka sopimusehdot käydä lukemassa. Ja toki mä wlania voin käyttää, mutta pointtina tässä oli se etteipakettidata menis VAHINGOSSAKAAN päälle vieraassa maassa...päivityksien tms takia. Mutta täytyy yrittää tutkailla vielä noita puhelimen asetuksia:)
 
"hippi"
No johan on joukkoon mahtunut taas puutteessaolevien päänaukomisia. Kiitos asiallisesti vastanneille!!! Itse en älypuhelinta hankkinut,vaan työnantaja. Ja jos joku pässi luulee että rajaton netti on rajaton myös ulkomailla, niin ihan kannattaisi vaikka sopimusehdot käydä lukemassa. Ja toki mä wlania voin käyttää, mutta pointtina tässä oli se etteipakettidata menis VAHINGOSSAKAAN päälle vieraassa maassa...päivityksien tms takia. Mutta täytyy yrittää tutkailla vielä noita puhelimen asetuksia:)
DNA tarjoaa dataan limittiä. Vähentää riskiä...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28107998]Mä kävin elisa shopissa puhelimen kanssa ja kuulemma nettiä ei saa puhelimesta pois, kun olisin halunnut ettei kotimaassakaan se menisi nettiin kun mulla ei ole data liittymää.[/QUOTE]

MIksi kukaan ostaa älypuhelinta, jos ei ole dataliittymää ???
 
Operaattorit eivät tee sopimusta data-roaming estosta tiskillä, vaikka se olisi oikeasti hyvä ja kannattava palvelu.
Paitsi jos on Saunalahden liittymä, koska Saunalahti käyttää Elisan verkkoa. Ainakin tietokoneen mobiililaajakaistan yhteysohjelma kuvittelee minun koko ajan käyttävän roaming-datasiirtoa vaikka ihan Pirkanmaalla asun. Myös kännykkä valittaa että olen käyttämässä roamingia kun haluan käyttää karttasovellusta (Saunalahden liittymä siinäkin).
 

Yhteistyössä