Laihdutusryhmistä netissä ja "kamalista läskeistä"

  • Viestiketjun aloittaja oikeasti lihava
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Kyllä normaalipainoinenkin saa laihduttaa, jos ei ole tyytyväinen. Miksi pitäisi olla tyytyväinen, jos selvästi on ylimääräistä kumminkin, vaikka olisikin normaalipainon sisällä?
 
"aapee"
Kyllä normaalipainoinenkin saa laihduttaa, jos ei ole tyytyväinen. Miksi pitäisi olla tyytyväinen, jos selvästi on ylimääräistä kumminkin, vaikka olisikin normaalipainon sisällä?
Onko kukaan kieltänytkään? Kyse on siitä että tilannetajua ei ole jos valittaa omaa ällöttävän lihavaa kroppaansa kun painoa on 45kg ja samassa ryhmässä on ihmisiä joilla olisi se lähemmäs 45kg tiputettavaa, kyllä aika vittuilulta tuntuu.
Ja jos painaa alle 50kg niin aikuisella normaalipituisella naisella ei voi olla ylimääräistä läskiä niin että sitä pitää kuvien kera voivotella.
 
Peyote
[QUOTE="aapee";28225435]Onko kukaan kieltänytkään? Kyse on siitä että tilannetajua ei ole jos valittaa omaa ällöttävän lihavaa kroppaansa kun painoa on 45kg ja samassa ryhmässä on ihmisiä joilla olisi se lähemmäs 45kg tiputettavaa, kyllä aika vittuilulta tuntuu.
Ja jos painaa alle 50kg niin aikuisella normaalipituisella naisella ei voi olla ylimääräistä läskiä niin että sitä pitää kuvien kera voivotella.[/QUOTE]

Etkö sä aloituksessa puhunut 60 kiloisista valittajista?
Eikö sinun mielestäsi muuten joku 150 senttinen ole normaalin pituinen? Onko silloin joku epänormaali vai? :D
 
Peyote
[QUOTE="aapee";28225508]On 151cm/45kg valittaja, kuin myös 175cm/60kg. Väittäisin että noilla mitoilla paikka valittaa ois ihan jossain muualla kuin laihdutusryhmässä jossa oikeasti ylipainoisia ihmisiä.[/QUOTE]

No kyllä tuolla pienemmällä valittajalla voi hyvinkin olla ylimääräistä, riippuu ihan ruumiinrakenteesta. No, kyllä mä sikäli ymmärrän sua, että sillä pienellä ihmisellä se kilo voi tuntua aika naurettavalta, kun se lähtee ihan vaikka sillä, että syö pari viikkoa vaan vähän vähemmän tai menee vaikka kakkalle.
 
"jeps"
Mä olen 170/68. Ihan oikeasti olen mielestäni liian pullea. Ärsyttää kun en saisi lihavempien ystävien seurassa kauhistella esim. mahaani tai puhua laihduttamisesta. Pitäisi vaan olla tyytyväinen.

Sama kun sanois jollekin surulliselle, että älä siinä valita, mulla on ollut masennus 10 vuotta.
Öööö...kertoisitko, miksi ystäville pitäisi saada "kauhistella mahaansa"? Anteeksi mielipiteeni, mutta se on ihan hemmetin vaivaannuttavaa. Mitä siihen voi vastata? "Eikä sulla mitään mahaa oo, sähän oot just nätti". Tunteiden vähättelyä. Auts. "Joo, ymmärrän. En mäkään kehtais sun sijassasi mennä uimahalliin". Ei noin. "No kato hei mun mahaa". Mistä muusta kilpailtaisiin, pimppakarvoista?

Surusta tai masennuksesta puhuminen on ihan mielekästä hommaa, ystävä voi tukea, ja ehkä tarjota jotain uusia näkökulmia, mutta miksi mahasta pitää valittaa? Sen ymmärtää, että jos ystävä ehdottaa vaikka pizzalle menoa ja haluaa kieltäytyä kiinteytykseen/laihdutukseen vedoten, mutta miksi omasta vartalosta pitää jauhaa ja sitä haukkua?

Ja siis, oma painoindeksini on tällä hetkellä noin 19,5, ja olen elämässäni ollut sekä ali- että lievästi ylipainoinen, joten en ole "katkera ja kateellinen läski". En vaan tajua tuon oman vartalon mollaamisen funktiota. Ala-asteikäisten kohdalla ymmärrän mitä sillä haetaan, mutta aikuisten naisten kohdalla?

Ennen kaikkea, mitä siihen kuuluu vastata?
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Niinpä niin. Mitä tuossa pitäisi vastata. Varsinkaan kun itse on ylipainoinen ja kaveri valittaa niistä mitättömistä läskeistään. Itse en ole vastannut mitään. Vaihtanut puheenaihetta. En jaksa jauhaa mitään lapsellista "olet oikein hyvä ja et ole läski ym." Aikuiselle ihmiselle. En jaksanut tuota teininä enkä jaksa tuota aikuisena. Hakekoot huomiota joltain toiselta, ehkä miehiltä sitä saa senkin edestä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olen normaalipainoinen, joskus kevennyskuurilla ja välillä siis koen itseni pulskaksi. Kevennyskuurivertaistukea saan parilta muulta normaalipainoiselta, joiden kanssa liikutaan ja vaihdetaan raejuustoreseptejä. Parin oikeasti painonsa kanssa tempoilevan kanssa en juurikaan puhu omista paino-ongelmistani. Toki kerron, mutta tuntuisi kornilta valitella kovaan ääneen niitä viimeisiä tiukassa pysyviä kiloja, kun toinen on tuskaillut painonsa kanssa jo pitkään ja ongemat on ihan erilaiset kuin se, miten saada vielä viikko syötyä raejuustot. Eli ymmärrän kyllä ap:ta. Tilannetajua noissa jutuissa kaivataan ja vertaistuki on ihan erilaista, kun laihdutetaan muutamaa kiloa pari kuukautta tai kymmeniä kiloja monta vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh
Mä olen 170/68. Ihan oikeasti olen mielestäni liian pullea. Ärsyttää kun en saisi lihavempien ystävien seurassa kauhistella esim. mahaani tai puhua laihduttamisesta. Pitäisi vaan olla tyytyväinen.

Sama kun sanois jollekin surulliselle, että älä siinä valita, mulla on ollut masennus 10 vuotta.
Sama tuli mulla mieleen. Aina löytyy meinaa varmasti joku jolla on asiat huonommin joten eihän sitä saisi olla tyytymätön enää mihinkään asiaan.
 
.....
Minusta tuo vaikuttaa vittuilulta! halusta näyttää itseään ja saada jotain ihme sääli tsemppiä "laihdutukseen". Kyllä niiltä hoikkeliineilta puuttuu tilannetaju ihan kokonaan.
 
"miemie"
On paljon sellaisia syömishäiriöisiä, jotka liittyy joka ikiseen löytämäänsä laihdutusryhmään verkossa. Sen vuoksi sotanorsujen (joihin itsekin kuulun) ryhmät on nykyisin erikseen, koska ei niissä nimenomaan ei ole tarkoitus edistää vääränlaista ruumiinkuvaa. Eli perustatte uuden ryhmän johon ei normaalipainon sisällä laihduttavat pääse. Problem solved.
 
-.-
Itse en ikipäivänä pistäisi kuvia omista ongelmakohdistani nettiin, ja uskon että tuo ärsyttää "oikeasti lihavia".

Itse olen normaalipainoinen, ja yritän tässä laihtua takaisin vanhoihin vaatteisiini (en luurangoksi, mutta BMI 19-20). Ja oikeasti v*tuttaa se jatkuva mollaaminen, kun läskit haukkuu anorektikoksi tai yrittävät jostain kumman syystä saada minua lopettamaan laihdutus jne.

Tätä siis nettikeskustelupalstoilla, en juttele laihdutuksestani livenä erikoisemmin. Jos "väärässä" porukassa erehtyisin iloitsemaan siitä miten BMI on vihdoin alle 21, niin tulee murhaavia katseita ja valitusta siitä miten laihdutan olemattomiin ja miten minun pitäisi lihottaa taas.

En oikein tiedä miksi netissä (ja oikeassa maailmassakin) pitää olla niin hyökkäävä ja painostaa lopettamaan laihdutus. "Sinulle riittää kiinteytys, ei sinun tarvi painaa niin vähää ku pari vuotta sitten, olet jo nyt liian laiha, blaablaablaa". Siis mitä hittoa! Jos minä haluan painaa sen verran, niin miten se voi vaivata tuntemattomia ihmisiä niiiin paljon?! En oikein ole keksinyt muuta syytä ku kateus?
 

Yhteistyössä