*

Korvien kutina
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 16. Osumia 16

Ketju: Korvien kutina

"ninni"
    Vierailija

Thumbs down Korvien kutina

Mikä auttaa korvien kutinaan?
    Mulla ajoittain kutiaa inhottavasti:/

bnn
    Vierailija
    antihistamiini

"Tatti"
    Vierailija
    Sieni korvassa?

"ninni"
    Vierailija
    Mulla on avamysiä

miunmau
    Vierailija
    Onko korvat myös märät niinkuin minulla?

Joka aamu joudun puikolla kuivaamaan kutiavat korvat, kun ihan litisevät yön jäljiltä

"ninni"
    Vierailija
    Ei ole märät ja mulla ajoittain tulee näitä. Duact auttaa välillä ja korvien huuhtelu. Mistä sinulla johtuu tuo?

"äide"
    Vierailija
    Usein korvien kutina johtuu korvakäytävän kuivumisesta, "raapiminen" pahentaa tilannetta. Aptekista voi ostaa suihketta joka kosteuttaa korvakäytävän ihoa. Kannattaa varmaan ainakin kokeilla.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja miunmau Näytä viesti
    Onko korvat myös märät niinkuin minulla?

Joka aamu joudun puikolla kuivaamaan kutiavat korvat, kun ihan litisevät yön jäljiltä
    Krooninen korvakäytävän tulehdus, nyt lääkäriin. Kortikosteroiditippa tai -voide hoidoksi ja ei enää yhtään vanupuikkoa korvaan. Korvalääkärin konsultaatio, jos jatkuu hoidosta huolimatta.

miunmau
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Panacea Näytä viesti
    Krooninen korvakäytävän tulehdus, nyt lääkäriin. Kortikosteroiditippa tai -voide hoidoksi ja ei enää yhtään vanupuikkoa korvaan. Korvalääkärin konsultaatio, jos jatkuu hoidosta huolimatta.
    Voisiko olla aihetta lääkäriin menolle?

Korvat ovat olleet märät jo jonkun vuoden ja jotenkin olen vaan tottunut jokapäiväiseen kuivaamiseen

"Mari"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja miunmau Näytä viesti
    Voisiko olla aihetta lääkäriin menolle?

Korvat ovat olleet märät jo jonkun vuoden ja jotenkin olen vaan tottunut jokapäiväiseen kuivaamiseen
    Mulla kans ihan sama juttu!

"Erin"
    Vierailija
    Korvien kutina voi olla myös allerginen reaktio.

expert
    Vierailija
    vaxol suihke kosteuttaa kuivaa korvakäytävän ihoa.Jos korvakäytävää "vetistelee" yön jäljiltä olet raapinut niitä yöllä.

"viivii"
    Vierailija
    Mä oon aina laittanut kutiseviin korviin vähän perusrasvaa pumpulipuikolla ja se auttaa

JariLahti
    Vierailija

kutina loppui heti

kun laitoin kokeilumielessä elocon voidetta korviini. Olin joskus saanut sitä käsiini, kun kuivui ja halkeili. Kannattaa kokeilla, siinä on myös hoitavaa kortisonia... mikään muu ei mulla auttanut kutinaan, ja tällä loppui heti.

"Korvasieni"
    Vierailija
    Elocon on VAHVA korisonivalmiste. En kyllä korviin laittaisi. Sitä paitsi, jos kutinan aiheuttaja on sieni, niin kortisoni vain pahentaa. Kokeile Pimafucortia.

Hiivakorva
    Vierailija

Kutiavat korvat

Minulla on tämä vaiva ollut yli vuoden ja kaikenlaiset tipat, antibiootit, kortisonit yms. on kokeiltu. Nyt ihotautilääkäri määräsi suun kautta otettavat hiivalääkkeet, viikon kuuri. Toivon mutta en enää usko mihinkään.

Pikavastaus Pikavastaus