Kamala himo raakaan pekoniin?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Napsin siis miehen pekonipaketeista raakoja paloja... ja varmasti syön viikon aikana yhteensä yli paketillisen niitä raakana. Paistettuna en tykkää yhtään.

Kertokaa nyt joku, että niissä on joku pöpö tai matoja niin lopetan tämän typeryyden! Minun ei ainakaan pitäisi olla raskaana, joten en kyllä osaa selittää mistä tämä yhtäkkinen himo johtuu.

Muilla ollut samanlaista? Tai ylitsepääsemätöntä himoa johonkin muuhun ns. epänormaaliin ruokaan tai ruoka-aineeseen?
Kauhee ku tekis mieli käydä jääkaapilla...
:x
 
"vieras"
Voi jeesus.. voiko mulla nyt oikeasti olla jotain matoja tai joku muu bakteeri?
Maha kyllä oireillut ja ollut ilmavaivoja pari päivää. Tämä himo alkoi vasta 3-4 viikkoa sitten, ja jos oikein yritän realistisesti laskea, niin ehkä 1,5 paketillista on mennyt raakana napaan...

Heitän kyllä noi loput pekonit ikkunasta ulos.
 
"vieras"
Siis oletko ollut siinä uskossa, että sianlihaa voi syödä raakana??

Osta vaikka ilmakuivattua kinkkua, se ajaa vähän saman asian. Suolaista ainakin.
En ole ollut missään uskossa, nyt vasta havahduin tähän oksettavaan addiktioon.

Hyh. JA HYH.

Helvetti, pakko viettää loppuilta googlettelemalla tästä helvetin madosta. Mulla on oikealta puolelta kylkeä ja alavatsaa pistellyt ja kouristellut varsinkin vessassa käydessä ja muutenkin kolottanut sieltä suunnilta.

Luoja mä sanon jos mulla on noita "harvinaisia" matoja tai loisia tai mitä olikaan. Mikäköhän aivojen käyttökatko mulla on ollut??

:(
 
"vieras"
Tuskinpa mitään vaivoja olet saanut, mutta raakaa sianlihaa ei todellakaan saa syödä (trikiini). Syö jatkossa pekoni kypsänä, tai sitten osta ilmakuivattua kinkkua; tosi hyvää ja suolaista!
 
[QUOTE="vieras";28355312]Trikiinin voit periaatteessa saada, mutta se on kyllä suomalaisessa sianlihassa tosi harvinainen. Mutta en mä silti ehdoin tahdoin raakaa possua söisi. :)[/QUOTE]


Hk:n Amerikan pekoni ei muuten ole suomalaista,en muista olisiko Puolasta tms.
 
"vieras"
Miksiköhän muuten ei ihmisiä laiteta "matokuurille" ikinä, kun eläimet madotetaan pari kertaa vuodessa?

Onhan ihmisilläkin loisongelmia, kihomatoja, täitä jne. ja lemmikkien ollessa todella yleisiä, riski saada joku loismato on melko suuri. Lisäksi suomessa kalastetaan itse paljon, mikä altistaa matojen saamiselle.

Saako muuten apteekista reseptittömänä "ihmisen matolääkettä"?
 
määä
[QUOTE="vieras";28356001]Miksiköhän muuten ei ihmisiä laiteta "matokuurille" ikinä, kun eläimet madotetaan pari kertaa vuodessa?

Onhan ihmisilläkin loisongelmia, kihomatoja, täitä jne. ja lemmikkien ollessa todella yleisiä, riski saada joku loismato on melko suuri. Lisäksi suomessa kalastetaan itse paljon, mikä altistaa matojen saamiselle.

Saako muuten apteekista reseptittömänä "ihmisen matolääkettä"?[/QUOTE]
No saa, onpa tota ihmisten lääkettä joutunut useaan kertaan kissalle antamaan, kun ei kissojen lääkkeet tehoa.
Mutta ei ne matotartunnat taida olla yleisiä kuitenkaan, noita kihomatoja lukuunottamatta.
 
"Yksi"
Raaasta porsaanlihasta/pekonista, myös suomalaisesta, voi saada trikinelloosin johon voi kuolla http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainten+terveys+ja+elaintaudit/elaintaudit/usealle+elainlajille+yhteiset+taudit/trikinelloosi
 

Yhteistyössä