Miksi suomalaiset naiset eivät panosta ulkonäköönsä kuten venäläiset kauniit naiset??

  • Viestiketjun aloittaja Gelinda
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="isipappa";28512434]Äläpäs puhu höpöjä.

Olen hyvin keskiverto umpihetero punaniska. Kylppärin peilikaapista löytyy tasan tarkkaan kolme tuotetta. Hammastahna, dödö ja partavesi. Peiliin katson vain partaa ajaessani. Vaaálla kävin viimeksi armeijassa vuonna 87.
Pärstä on tylsällä kirveellä veistetyn näköinen. Se ei millään purkilla parane, eikä tarvitsekaan. Vittumaista luonnetta ei ulkonäköön panostaminen muuttaisi miksikään.

Sä et tartte naista. Tarttet seksinuken ja semmoisia tietääkseni saa kaupasta.[/QUOTE]

Barbaran kanssa mies vois sit keskustella vaikka eri värisävyistä. Barbara on nöyrä ja kiltti, naisellinen.
 
"Jaapajaa"
Ja jos muuten tarkoitatte suomalaismiehillä surullisen yleistä ns. "hinttityyliä" tyylikkäänä pukeutumisena ja ulkonäköön panostamisena, niin joo, siinä tapauksessa venäläis- ja slaavilaismiehet eivät samalla tapaa panosta pukeutumiseen ja ulkonäköön.

Mitä minä tarkoitan miehen ulkonäköön panostamisella on se, että on ensinnäkin siistit, ehjät, puhtaat vaatteet. Venäjällä on erittäin tärkeää, että vaatteet ovat täysin tahrattomat ja aina silitetyt. Kenkien täytyy myös olla aina tahrattomat. Lenkkareita ei Venäjällä näe juuri ikinä, ei miehillä, eikä naisilla. Hiukset ovat siististi leikatut, pitkätukkaisia miehiä ei Venäjällä onneksi näy.
 
[QUOTE="mies";28512411]En feministinä usko sen vaikuttavan, jos otetaan ne populaarifeministiset lasit pois. Melko yksinkertaistettua mustavalkokuvaa yrität tarjota. Erittäin koulutettu ja älykäs nainen voi myös olla erittäin naisellinen ja kaunis.[/QUOTE]
Heh, tottakai voi. Olen tavannut monia älykkäitä, koulutettuja, kauniita ja naisellisia suomalaisnaisia. Heidän tyylinsä on toki hillitympää ja (omasta mielestäni) tyylikkäämpää kuin se tyyli, jota itärajan takana pidetään erityisen esteettisenä. Kynähameita ja hyvin istuvia housuja, tyylikkäitä ja naisellisia kenkiä, siistejä jakkuja ja laadukkaita, kantajalleen sopivia puseroita. Jokin siro koru kaulassa ja ranteessa, hiven herkkää hajuvettä, hiukset nostettuna huolettomalle mutta harkitulle kampaukselle. Sopivasti meikkiä ja elegantti laukku.

Mielestäni kaunista :) Jossakin ehkä turhan arkista ja mitäänsanomatonta. Minun suomalaisiin silmiini kaunista.
 
"mies"
[QUOTE="Jaapajaa";28512412]Miksi vertauskohtina pk-suomalaismies ja sitten vain keskivertovenäläismies? Otetaanpa helsinkiläismies ja moskovalaismies... Tai oikeastaan minkä tahansa suuremman Venäjän kaupungin mies.

Kuinka kauan sinä olet asunut Venäjällä? Kuinka monessa eri kaupungissa?[/QUOTE]

No joo, tuo voi olla totta.

Mutta en nyt näe, miksi naisten pitäisi olla laittautumatta Suomessa siksi kun mieskään ei niin laita. Eikös naisten pitäisi olla miehistä vapaita...? :) Ja ainahan voi löytyä myös se laittava suomalainen mies. Esim. minä olen miehenä ostanut lähes 4000 eurolla vaatteita alle kahden vuoden aikana.

Toinen kyseenalainen muuvi on tuo "yhteiskunta-asemani on korkea, siispä olen jätkämäinen". Vitut yhteiskunta-asemasta, jos toisessa vaakakupissa on kauneus ja sydämellisyys.
 
"mies"
[QUOTE="Vieras";28512436]Minulla ainakin ykkössyy on muiden naisten reaktiot. Ei suomessa vaan voi pukeutua turhan naisellisesti etenkin jos on hyvä vartalo, muiden naisten murhaavat katseet ja käytös pitävät siitä huolen.[/QUOTE]

Tätä kateutta vastaan kannattaa nousta - se vapauttaa ja rohkaisee muitakin. Hehkutaan yksilöinä, ei mennä samaan mutavelliin kuin muut. Näin meistä tulee henkisesti paljon vahvempia ja itsenäisempiä.
 
Suomalaismiehet näyttävät todella olevan naisista vapaita :) Ei tarvitse koettaa näyttää siltä Gantin miesmallilta, jolla on urheilullinen vartalo ja laadukkaat, tyylikkäät ja omalle vartalolle sopivat vaatteet. Voi antaa kropan reuhahtaa rentoon kuosiin ja julistaa, miten alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. Kolmen äksän rytkyä niskaan ja sitten halveksimaan naisia, joita ei vapaalla suomalaismiehen kropalla, tyylillä ja asenteella tunnu helpolla löytyvän.
 
....
[QUOTE="mies";28512456] Ja ainahan voi löytyä myös se laittava suomalainen mies. Esim. minä olen miehenä ostanut lähes 4000 eurolla vaatteita alle kahden vuoden aikana.[/QUOTE]

Onneksi Suomessa on kans niitä normaaleja farkuissa viihtyviä hyvin pukeutuneita tavis-miehiä. Itse en voisi kuvitellakaan eläväni sinunkaltaisen henkilön kanssa.
Mutta itsekin olen tavisnainen farkkujen ja t-paidan kanssa, joka ei erikoisemmin meikkaa, niin sitä vaaraa ei varmasti olisikaan :D

Pukumiehiä ja sellaisia korrektisti pukeutuvia miehiä näkyy ihan tarpeeksi töissä. En kylläkään usko että kaikki heistä pitäisivät sellaisia vaatteita vapaa-aikanakin.
 
"mies"
Suomalaismiehet näyttävät todella olevan naisista vapaita :) Ei tarvitse koettaa näyttää siltä Gantin miesmallilta, jolla on urheilullinen vartalo ja laadukkaat, tyylikkäät ja omalle vartalolle sopivat vaatteet. Voi antaa kropan reuhahtaa rentoon kuosiin ja julistaa, miten alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. Kolmen äksän rytkyä niskaan ja sitten halveksimaan naisia, joita ei vapaalla suomalaismiehen kropalla, tyylillä ja asenteella tunnu helpolla löytyvän.
Minä en kuulu noihin miehiin, mutta myönnän heitä löytyvän. Olen itse atleettinen vartaloltani ja satsaan pukeutumiseeni (vaatteita minulla on sekä Euroopasta, Aasiasta että USA:sta).

Ymmärrän myös, että kaikki suomalaisnaiset eivät ole itsensä laittamista pelkääviä tai karsastavia, kuka mistäkin syystä, mutta turhan monet ovat verrattuna vaikka Viroon jne.
 
"mies"
Onneksi Suomessa on kans niitä normaaleja farkuissa viihtyviä hyvin pukeutuneita tavis-miehiä. Itse en voisi kuvitellakaan eläväni sinunkaltaisen henkilön kanssa.
Mutta itsekin olen tavisnainen farkkujen ja t-paidan kanssa, joka ei erikoisemmin meikkaa, niin sitä vaaraa ei varmasti olisikaan :D

Pukumiehiä ja sellaisia korrektisti pukeutuvia miehiä näkyy ihan tarpeeksi töissä. En kylläkään usko että kaikki heistä pitäisivät sellaisia vaatteita vapaa-aikanakin.
Tämä onkin jännää: samassa ketjussa yksi nainen valittaa, että suomimies ei panosta yhtään ja toiselle päinvastoin suomimiehen ei SAA panostaa kun ei itsekään :)

Kyllä multakin farkkuja ym. rennompaa löytyy, mutta niissäkin suosin laatua yleensä. Helteillä ei hirveästi jaksa juppeilla, vaikka joskus sekin on kivaa ;)
 
nikki unohtui
[QUOTE="mies";28512339]Älä höpäjä. Suomalaiset miehet panostavat ulkonäköönsä verrattomasti enemmän kuin slaavilaiset miehet keskimäärin.

Siksikin suomalaisnaisten panostamattomuus rassaa ainakin allekirjoittanutta.[/QUOTE]

pitäisiko sun "mies" hakeutua oikeasti jonnekin terapiaan, vaikutat olevan kamalan katkeroitunut naisia kohtaan ylipäätänsä? Ootko muuten se sama mies joka enne käytti nikissään etuliitettä lyhyt yksinäinen?
 
"isipappa"
[QUOTE="mies";28512456]Esim. minä olen miehenä ostanut lähes 4000 eurolla vaatteita alle kahden vuoden aikana..[/QUOTE]

Ja sit sä luulet, että tää paita maksoi satasen on hirveen hyvä iskulause.
 
"Jaapajaa"
[QUOTE="mies";28512456]No joo, tuo voi olla totta.

Mutta en nyt näe, miksi naisten pitäisi olla laittautumatta Suomessa siksi kun mieskään ei niin laita. Eikös naisten pitäisi olla miehistä vapaita...? :) Ja ainahan voi löytyä myös se laittava suomalainen mies. Esim. minä olen miehenä ostanut lähes 4000 eurolla vaatteita alle kahden vuoden aikana.

Toinen kyseenalainen muuvi on tuo "yhteiskunta-asemani on korkea, siispä olen jätkämäinen". Vitut yhteiskunta-asemasta, jos toisessa vaakakupissa on kauneus ja sydämellisyys.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä. Itse en ole feministi, ja joissain asioissa jopa feminismiä vastaan, koska en katso sen loppujen lopuksi ajavan naisen etua.

Feminismi on vastaan kaikkea sitä, mikä on perinteisesti ollut naiseutta ja naisellista, siksi en voi käsittää, miten feminismi väittää ajavansa naisten etua.

Suomessa kaunis ja (klassisesti) laittautuva nainen ei ole arvostettu. Jos tas nainen laittautuu tatuoinnein, lävistyksin ja rikkinäisin vaattein, niin se on täysin OK.

Suomessa on naiseus ja miehyys ajettu alas. Kumpikaan sukupuoli ei oikein saisi näyttää sukupuoltaan. Varsinkin naisellinen nainen lytätään välittömästi. Itse haluan sekä näyttää naiselta, käyttäytyä kuin nainen ja ennen kaikkea, että minua kohdellaan naisena. Olen korkeakoulutettu, eikä se mielestäni mitenkään ole syy ruveta sukupuolettomaksi olioksi.

Valitettavasti nykyään Suomessa naista naisena kohtelevan miehen löytäminen on lähes mahdotonta.
 
....
[QUOTE="mies";28512531]suomimiehen ei SAA panostaa kun ei itsekään :)[/QUOTE]

Tottakai saa. Sanoin vain että onneksi on niitä muitakin. En vain voisi sietää sitä että mies käyttäisi noin paljon rahaa pelkkiin vaatteisiin + paljon rahaa voiteisiin, hajusteisiin ja kenties jopa meikkeihin?

Mutta sanon taas että itte olen juurikin maalaisjuntti, jonka vaatteista suuri osa on ostettu kirpparilta ja peritty siskolta :D Tänä vuonna vaatteisiin on mennyt... 30€?
 
Erilaisuushan kiehtoo aina :) Muistan kun kasiluokalla matkustimme parin viikon luokkaretkelle Tarttoon ja tutustuimme paikallisiin samanikäisiin nuoriin. Kiinnitimme huomiota naisten hyvin erityyppiseen pukeutumiseen vrt. suomalaisnaiset ja tämä näkyi myös teini-ikäisissä. Minulla ja luokkamme muilla tytöillä taas oli suomalaisittain melko tavanomaiset nuorisovaatteet, joita siihen aikaan suosittiin: Löysähköjä farkkuja ja huppareita sekä skeittikenkiä ja tennareita :D Paikalliset tytöt kulkivat toinen toistaan paljastavammissa vaatteissa, roiskeläppähameissa ja läpikuultavissa topeissa sekä niin korkeissa koroissa että kävely etenkin portaissa oli selvästi hankalaa. He katsoivat pitkään meitä ja me katsoimme heitä, hämmästely oli molemminpuolista.

Paikalliset pojat tekivät kovasti tuttavuutta. Moni heistä ei ollut käynyt koskaan Suomessa ja he kovasti hämmästelivät, näyttävätkö tytöt Suomessa tällaisilta. Olivat vilpittömän ihastuneita mm. siihen, että osasimme skeitata ja lumilautailla ja näytimme selvästi heidän silmiinsä raikkailta ja erikoisilta.

Ruoho on aina vihreämpää aidan tuolla puolen :)
 
"mies"
pitäisiko sun "mies" hakeutua oikeasti jonnekin terapiaan, vaikutat olevan kamalan katkeroitunut naisia kohtaan ylipäätänsä? Ootko muuten se sama mies joka enne käytti nikissään etuliitettä lyhyt yksinäinen?
Öhh... En ole katkeroitunut. Mutta jos oma ulkonäkö ei ole naiselle tärkeä asia, en voi hänestä heteromiehenä kiinnostua. Mitä enemmän nainen muistuttaa miestä, oli kyseessä aivan mikä tahansa miehiin yhdistettävä piirre (vaatetus, olemus, käytös, kielenkäyttö, ajattelu...), sen vähemmän hänestä kiinnostun.
 
nikki unohtui
Ei kun nyt mä tiedän, ootko sinä ärsyttävä itsekeskeinen ulkonäköfasisti "mies" mahdollisesti eräs "Samu79"? Ainakin ihan yhtä ärsyttäviä on sun juttus kyllä...
 
"Jaapajaa"
[QUOTE="mies";28512531]Tämä onkin jännää: samassa ketjussa yksi nainen valittaa, että suomimies ei panosta yhtään ja toiselle päinvastoin suomimiehen ei SAA panostaa kun ei itsekään :)

Kyllä multakin farkkuja ym. rennompaa löytyy, mutta niissäkin suosin laatua yleensä. Helteillä ei hirveästi jaksa juppeilla, vaikka joskus sekin on kivaa ;)[/QUOTE]

Hmm, 4000 e vaatteisiin kahden vuoden aikana? Jos tuo olisi esim. 1600 e/kk bruttopalkalla, niin pitäisin hieman outona, mutta rohkenen olettaa, että tulostaso on noilla kulutustottumuksilla korkeampi. Mielestäni täysin ok käyttää miehenä tuon verran rahaa vaatteisiin, jos rahaa siis on. Tuohan menee jopa helposti, jos ostelee merkkituotteita, farkutkin voivat helposti maksaa 200-300 euroa.
 
"mies"
Tottakai saa. Sanoin vain että onneksi on niitä muitakin. En vain voisi sietää sitä että mies käyttäisi noin paljon rahaa pelkkiin vaatteisiin + paljon rahaa voiteisiin, hajusteisiin ja kenties jopa meikkeihin?

Mutta sanon taas että itte olen juurikin maalaisjuntti, jonka vaatteista suuri osa on ostettu kirpparilta ja peritty siskolta :D Tänä vuonna vaatteisiin on mennyt... 30€?
En juurikaan käytä rahaa kosmetiikkaan, yksi suht kallis hajuvesi ja perus puhdistus- ja kosteusvoiteet löytyy.

Metroseksuaalin miehen ja pukeutumista miettivän miehen väliin jää välimuotojakin :) Eli ei kai ole niin käsittämätöntä, että miehinen mies voi huolehtia siitä, miltä näyttää.
 
"mies"
[QUOTE="Jaapajaa";28512543]
Suomessa kaunis ja (klassisesti) laittautuva nainen ei ole arvostettu. Jos tas nainen laittautuu tatuoinnein, lävistyksin ja rikkinäisin vaattein, niin se on täysin OK.[/quote]

Täysin samaa mieltä. Klassinen kauneus on todella harvinaista Suomessa. On hienoa, että suomea osaava nainen (veikkaan kuitenkin ettet ole syntyperäinen suomalainen?) ymmärtää tämän.

[QUOTE="Jaapajaa";28512543]Suomessa on naiseus ja miehyys ajettu alas. Kumpikaan sukupuoli ei oikein saisi näyttää sukupuoltaan. Varsinkin naisellinen nainen lytätään välittömästi. Itse haluan sekä näyttää naiselta, käyttäytyä kuin nainen ja ennen kaikkea, että minua kohdellaan naisena. Olen korkeakoulutettu, eikä se mielestäni mitenkään ole syy ruveta sukupuolettomaksi olioksi.[/quote]

Juuri näin, hienoa! :)

Valitettavasti nykyään Suomessa naista naisena kohtelevan miehen löytäminen on lähes mahdotonta.
Tässä yksi :) Ja sen olen itsekin havainnut, että minua klassisempana miehenä arvostetaan enemmän ulkomailla kuin Suomessa.
 
"mies"
[QUOTE="Jaapajaa";28512572]Hmm, 4000 e vaatteisiin kahden vuoden aikana? Jos tuo olisi esim. 1600 e/kk bruttopalkalla, niin pitäisin hieman outona, mutta rohkenen olettaa, että tulostaso on noilla kulutustottumuksilla korkeampi. Mielestäni täysin ok käyttää miehenä tuon verran rahaa vaatteisiin, jos rahaa siis on. Tuohan menee jopa helposti, jos ostelee merkkituotteita, farkutkin voivat helposti maksaa 200-300 euroa.[/QUOTE]

Kyllä tulotasoni on jonkin verran korkeampi. Tuosta n. 3700 euron summasta laadukas puku kenkineen vei neljäsosan ja puku olisi vienyt täysihintaisena enemmänkin.

Mukava löytää samanhenkistä viestittelyseuraa tällaiselta palstalta :) Minkä ikäinen muuten olet? :) Olen itse kolmissakymmenissä.
 
"isipappa"
Suomalaismiehet näyttävät todella olevan naisista vapaita :) Ei tarvitse koettaa näyttää siltä Gantin miesmallilta, jolla on urheilullinen vartalo ja laadukkaat, tyylikkäät ja omalle vartalolle sopivat vaatteet. Voi antaa kropan reuhahtaa rentoon kuosiin ja julistaa, miten alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. Kolmen äksän rytkyä niskaan ja sitten halveksimaan naisia, joita ei vapaalla suomalaismiehen kropalla, tyylillä ja asenteella tunnu helpolla löytyvän.
Jaa. Jos ei näytä Gantin miesmallilta, niin sitten vaan ei näytä. Jos ei omaa kovin urheilullista vartaloa, niin sitten ei omaa. Toisaalta vähemmänkin urheilullisella ulkomuodolla pystyy tarvittaessa pyyhkimään katuja niillä urheilullisillakin ulkomuodoilla.

En ole garderobiini kummemmin investoinut, mutta kyllä sieltä jokunen puku löytyy, koska toisinaan duuni semmoista vaatii. Normiarkivarustus on suorat housut, kauluspaita ja pikkutakki. Farkkuja omistan tasan yhdet. Kakskytviisvuotta vanhat mustat viisnollaykköset, jotka vielä mahtuvat päälle, joten hyvästä yrityksestä huolimatta kaljamaha ei ole kasvanut mahdottomiin mittoihin.

Naisten halveksimista en ole koskaan hyväksynyt tai lähipiirissäni suvainnut.
 
"Jaapajaa"
[QUOTE="mies";28512599]Täysin samaa mieltä. Klassinen kauneus on todella harvinaista Suomessa. On hienoa, että suomea osaava nainen (veikkaan kuitenkin ettet ole syntyperäinen suomalainen?) ymmärtää tämän.



Juuri näin, hienoa! :)



Tässä yksi :) Ja sen olen itsekin havainnut, että minua klassisempana miehenä arvostetaan enemmän ulkomailla kuin Suomessa.[/QUOTE]

Olen ihan täysin suomalainen, mutta aina oloni hieman ulkopuoliseksi tuntenut. En oikein tiedä onko feminismi-sekoilu Suomessa naisten vai miesten, vai molempien vika? Itse en kuitenkaan tuntenut oloani mukavaksi sen keskellä, minkä takia olenkin naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Itse haluan, että pystyn avoimesti sanomaan, että kyllä, tarvitsen miestä rinnallani, ja että mieheni voi sanoa, että tarvitsee minua. Itsenäisyys ja ns. "vahvuus" (itsepäsyys ja uhoaminen) ei ole minun juttuni.

Nykyään kun käyn Suomessa, huomaan aina, kuinka erilailla pariskunnat käyttäytyvät kuin minä ja mieheni. Vaikuttavat kovin kyynisiltä ja skeptisiltä, suoraan sanottuna ärsyyntyneiltä toistensa silmissä. Ei hellyyttä, ei hymyjä, harvoin edes puhuvat toisilleen! Avioliitosta ja avoliitosta on tullut jonkinlainen valtataistelu, jossa molempien täytyy olla varpaillaan.

Suosittelen myös ulkomaille katseen suuntaamista, jos kotimaiset naiset eivät ulkonäöllään ja käyttäytymisellään miellytä. Muista avoin mieli kulttuurieroissa, kompromisseja ja ymmärrystä on löydyttävä molemmilta osapuolilta.
 
"mies"
[QUOTE="isipappa";28512636]Toisaalta vähemmänkin urheilullisella ulkomuodolla pystyy tarvittaessa pyyhkimään katuja niillä urheilullisillakin ulkomuodoilla.[/QUOTE]

Ettet nyt vain olisi nimim. Peyote harmaana? :) Pari viikkoa sitten kävin yllättävän samantapaista sananvaihtoa hänen kanssaan täällä.
 

Yhteistyössä