Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Rainbow"
Kyllä Rainbow'n Raise Up Raisins on kans ihan kelpo kamaa, vaikkei olekaan luomua. Ihan sama mulle, onko laitettu jotain myrkkyä kellumisen aikaansaamiseksi, kun jos noita kerran vuodessa muutaman sinne simaan laittaa, niin tuskin on kovin vaarallista. Oon ihan lapsillekin antanut. Juohan jotkut laittikokistakin ympäri vuoden..
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
vieraaaas
Pitääpä sanoa lähikaupassa että tilaisivat noita Rainbowin Raise up Raisinsseja jatkossa. Mutta ei kyllä ehdi tilaus enää täksi vapuksi :( Niillä on niin rajallinen valikoima, eivät näköjään panosta kausituotteisiin kuin jouluna.
 
"Martta"
Pitääpä sanoa lähikaupassa että tilaisivat noita Rainbowin Raise up Raisinsseja jatkossa. Mutta ei kyllä ehdi tilaus enää täksi vapuksi :( Niillä on niin rajallinen valikoima, eivät näköjään panosta kausituotteisiin kuin jouluna.
Meillä on jo useamman vuoden tehty itse kelluvat rusinat tavallisista Sun Maid luomurusinoista.

Ostin apteekista ison neularuiskun, samanlaisen jolla voi kinkkua suolata. Neularuiskulla otan kunkin lapsen heliumpallosta hieman heliumia, jota ruiskutan rusinoihin. Se on yllättävän riittoisaa, eivätkä lapset edes niin pienen heliummäärän puuttumista huomaa. Paljon halvempaa kuin kelluvien rusinoiden osto, varsinkin kun ne heliumpallot joutuu kuitenkin lapsille ostamaan.

Joskus voi saada myös lössähtäneitä heliumpalloja edullisesti torilta. Tähän ne käyvät hyvin.
 
"ookoo"
Pitääpä sanoa lähikaupassa että tilaisivat noita Rainbowin Raise up Raisinsseja jatkossa. Mutta ei kyllä ehdi tilaus enää täksi vapuksi :( Niillä on niin rajallinen valikoima, eivät näköjään panosta kausituotteisiin kuin jouluna.
Etkö ole kuullut kun noista Raise up Raisinsseistä liikkuu huhuja, että Kiinassa on laitettu palanen styroksia jokaisen rusinan sisälle hyvän kellumisominaisuuden aikaansaamiseksi? En luottais noihin halpismerkkeihin.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"ookoo"
Mä oon kanssa joskus itse lisännyt kaasua rusinoihin mutta niistä tuli tosi karmeet kaasuvaivat kaikille jotka niitä söivät siman joukossa :( Ei kuulu meidän Vappu-Menyyseen tänä vuonna! En halua, että meidän akateemiset vieraat pelästyvät. Wt-vieraat ei kyllä oo moksiskaan vaikka vähän kaasuteltais Popedan tahdissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lokki
"Anja"
Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)
 
"vieras"
[QUOTE="Anja";28403318]Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)[/QUOTE]

Faijallas turpos. Tavan rusinat eivät kellu.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
"ookoo"
[QUOTE="Anja";28403318]Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)[/QUOTE]

Et taida olla kova simantekijä kun kuule Strömsöössäkin ne just esitteli uuden keittiövehkeen, jolla pystyy tekemään niitä reikiä rusinoihin ja kaasuttamaan niitä. Oli tosi kätevä! Hyvin varustelluista keittiötarvikeliikkeistä saa.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä