lapsen jalkakivut

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"minna"
vielä sitä vaan että kun luin netistä noista kasvukivuista niin siellä luki että aamulla lapsi pystyy normaalisti kävelemään ja juoksemaan...no ei mun poika pysty ainakaan,valittaa että pohkeisiin koskee :/
 
paljon kokemusta kasvukivuista
Aloegel auttaa sillä hetkellä kun särkee. Sitä kun hieroo jalkaan niin ei mene kauan kun on jo helpottanut. Magnesium auttoi myös meidän lapsilla suurimman kasvupyrähdyksen aikaisissa kivuissa.
 
"minna"
ei oo alottanu,on pyöräilly kyllä jo pidemmän aikaa. Pojalla just antibioottikuuri päällä,korvatulehdukseen.
Mikä mua tässä askarruttaa on nimenomaan se että muka aamulla lapsi olis kykenevä juoksemaan ja kävelemää normaalisti...onks muilla ollu näin vai ovatko lapset valitelleet seuraavana päivänä kipua?
 
"vieras"
[QUOTE="minna";28414039]ei oo alottanu,on pyöräilly kyllä jo pidemmän aikaa. Pojalla just antibioottikuuri päällä,korvatulehdukseen.
Mikä mua tässä askarruttaa on nimenomaan se että muka aamulla lapsi olis kykenevä juoksemaan ja kävelemää normaalisti...onks muilla ollu näin vai ovatko lapset valitelleet seuraavana päivänä kipua?[/QUOTE]

Meillä ainakin ollaan paljon kipeämpia usein kun haetaan sitä huomiota, sitten kun akuutti tilanne menee ohi, unohdetaan että oltiin kovasti kipeitä ja sujuu ihan normaalisti arjen touhut. Panadolia poijalle ja normi hommiin, jos se jatkuu niin lääkäriin.
 
[QUOTE="minna";28414039]ei oo alottanu,on pyöräilly kyllä jo pidemmän aikaa. Pojalla just antibioottikuuri päällä,korvatulehdukseen.
Mikä mua tässä askarruttaa on nimenomaan se että muka aamulla lapsi olis kykenevä juoksemaan ja kävelemää normaalisti...onks muilla ollu näin vai ovatko lapset valitelleet seuraavana päivänä kipua?[/QUOTE]

Meillä tyttö 4,5v, ja sillä on välillä niin kovat kivut öisin, että päivälläkin on vaikea kävellä. Pidetään jalat lämpöisinä yötä päivää, öisin on polveen asti ylettyvät pörrösukat pyjamien lahkeiden päällä yms. Annan buranaa tarvittaessa. Mutta nyt kun on oikein talvesta panostettu tohon jalkojen ja just pohkeiden lämpimänä pitoon, niin on meilestäni helpottanut.
 
"Lissu"
Kaverin lasta tutkittiin lastenreumaepäilynä juuri sen vuoksi että jalat oli aamuisin kipeät (reumaa ei kuitenkaan ollut). Kasvukivut kuulemma on juuri iltaisin/öisin mutta aamulla pitäisi tilanne olla normaali. Jos tuo jatkuu niin veisin lääkäriin.
 

Yhteistyössä