Haaveena olisi päästä maatilalle asumaan kesäloman ajaksi ja lihomaan

  • Viestiketjun aloittaja Aika laiha
  • Ensimmäinen viesti
Aika laiha
Olen aika laihassa kunnossa ja haaveena olisi jos maatilan emäntä ja isäntä saisi minut lihomaan pulskemaksi. kysyin joltain nuorelta että ne voiko maatilalla lihoo tosi pulskaksi tilan ruualla? niin joku nuori sanoi mulle että ne voi jos laittaa karsinaan asumaan muiden porsaiden kanssa. Röh röh. niin paisut jätti lihavaksi niin onko se mahdollista?
 
:LOL: :LOL: Sulla on vissiin vähä tylsää näin lauantaina aamupäivällä ku pitää tuollaanen provo keksiä.

Muistelen täs edesmennyttä naapurin emäntää joka maatilasta huolimatta oli todella hoikka ja tyttärensäki ovat edelleen normaalikroppaasia. Eikä muillakaan lähellä olleilla tiloilla kyllä ollu mitää pulskia emäntiä.... :D
 
"Vieras"
Olen aika laihassa kunnossa ja haaveena olisi jos maatilan emäntä ja isäntä saisi minut lihomaan pulskemaksi. kysyin joltain nuorelta että ne voiko maatilalla lihoo tosi pulskaksi tilan ruualla? niin joku nuori sanoi mulle että ne voi jos laittaa karsinaan asumaan muiden porsaiden kanssa. Röh röh. niin paisut jätti lihavaksi niin onko se mahdollista?

Kyllä kannattaa mennä maatilan syöttöporsaaksi ja jouluna olet kinkku kun olet yli 150kg.
 
"Vieras"
Kyllä.
Maatilan emännän kuuluu olla hyvin pyöreä. Se kuvasti myös tilan varallisuutta.
Ominaisuuteen kuuluu myös punaiset posket. Ne kertovat et emäntä onhyvin terve.
Punaiset posket saa joka iltaisesta konjakki hörpystä.
Näin aateltiin vuosikymmeniä sitten.

Nykyään emännät ovat hyvin laihoja. Syövät vain ituja ja rahkaa.
Joten ei maatalossa pääse enään lihoamaan, lähinnä kuihtumaan .
Enään emännät eivät osaa edes laittaa ruokaa saatikka leipoa.

Nykyää pitää mennä koko kesäksi leirille.siellä on aina paljon hyvää ruokaa monta kertaa päivässä.
Valmiiseen pöytään on kiva mennä.
 
Aika laiha
[QUOTE="Vieras";28428110]Kyllä.
Maatilan emännän kuuluu olla hyvin pyöreä. Se kuvasti myös tilan varallisuutta.
Ominaisuuteen kuuluu myös punaiset posket. Ne kertovat et emäntä onhyvin terve.
Punaiset posket saa joka iltaisesta konjakki hörpystä.
Näin aateltiin vuosikymmeniä sitten.

Nykyään emännät ovat hyvin laihoja. Syövät vain ituja ja rahkaa.
Joten ei maatalossa pääse enään lihoamaan, lähinnä kuihtumaan .
Enään emännät eivät osaa edes laittaa ruokaa saatikka leipoa.

Nykyää pitää mennä koko kesäksi leirille.siellä on aina paljon hyvää ruokaa monta kertaa päivässä.
Valmiiseen pöytään on kiva mennä.[/QUOTE]

Onko ennen vanhaa maatiloilla olleet lapset ja nuoret olleet hyvin pyöreän lihavia pullukoita.

Ps. Olen kuulut että lapset ja nuoret ovat olleet läskejä pitääkö paikkansa?
 
Aika laiha
Olen aika laihassa kunnossa ja haaveena olisi jos maatilan emäntä ja isäntä saisi minut lihomaan pulskemaksi. kysyin joltain nuorelta että ne voiko maatilalla lihoo tosi pulskaksi tilan ruualla? niin joku nuori sanoi mulle että ne voi jos laittaa karsinaan asumaan muiden porsaiden kanssa. Röh röh. niin paisut jätti lihavaksi niin onko se mahdollista?
Voiko joku kertoo kuinka paljon vatsa pitää roikkua että on tarpeeksi lihava syöttöporsas kun oon konttaus asennossa niin pitääkö vatsa osuu lattiaan saakka jolloin on lihava syöttöporsas?
 
....
Itse kyllä vain laihduin kun asuin maatilalla. Ei sitä edes huomaa kuinka paljon energiaa siihen joka päiväiseen touhuamiseen käyttää. Ja lihaksetkin aksvoivat ihan itsestään. Oi, pitäisi ehkä mennä ens kesänä lomittajaksi, sais vähä habaa ja samal rasvaa pois + palkkaa :D
 
Aika laiha
...ja syystyöt on vielä edessä joten itsensä lihottamisesta ei kannata haavelilla kuin ehkä joskus marras-joulukuussa.
Mä haluaisin olla marraskuussa tai viimeistään joulukuussa jättimäisen lihava syöttöporsas kun en tykkää olla mikään liian laiha niin pitääkö mun vatsa roikkua tosi lihavana osua lattiaan kiini kunnes olen jättimäisen lihava syöttöporsas?
ja millaista ruokaa mulle syötetään ja kuinka paljon?
ja paljonko mun pitää syöttöporsaana painaa joulukuussa kg?

Olisi kiva löytää joku feederi lihottaja kasvattaja?
 
....
ja millaista ruokaa mulle syötetään ja kuinka paljon?
Yleisin käytetty rehuvilja on ohra, mutta sikoja voidaan ruokkia sen lisäksi vehnällä, ruisvehnällä, herneellä ja kauralla...
... Ravintoainevaatimusten jatkuvan kasvun vuoksi ravintoa voidaan täydentää kuivaruokinnassa erilaisilla tiivisteillä, ja liemiruokinnassa kulloinkin saatavissa olevilla edullisilla teollisuuden sivutuotteilla ja täydennysrehuilla.

http://sika.wikispaces.com/Ruokinta

Nam nam, kuulostaa aika herkulliselta :D
 
Aika laiha
Toteutuiko haave? Meillä isäntä laitui taas kesällä nelisen kiloa.
Ei toteutunut haaveeni olisin halunnut olla syöttöporsaana karsinnassa mutta haluaisin olla syöttöporsaana edelleen ja mulle voi syöttää ihan mitä vaan en pistäisi hanttiin vaikka mua käytettäisiin kompostina haluaisin painaa 150-200kg voin esim olla keittiössä apuna esim tiskaamisessa ja ruuan maistelijana olisiko teille käyttöä kiltille luotettavalle pojalle joka ei pistä hanttiin ja olisin kiitollinen jos saisin itseni tosi lihavaksi?
Haluan että minut säännöllisesti punnitaan ja mitataan vatsan ympäryys?
 
Aika laiha
Yleisin käytetty rehuvilja on ohra, mutta sikoja voidaan ruokkia sen lisäksi vehnällä, ruisvehnällä, herneellä ja kauralla...
... Ravintoainevaatimusten jatkuvan kasvun vuoksi ravintoa voidaan täydentää kuivaruokinnassa erilaisilla tiivisteillä, ja liemiruokinnassa kulloinkin saatavissa olevilla edullisilla teollisuuden sivutuotteilla ja täydennysrehuilla.

http://sika.wikispaces.com/Ruokinta

Nam nam, kuulostaa aika herkulliselta :D
Kyllä kuulostaa herkulluselta oletko sä possutilalta?

Mitä siinä rehuviljassa on?

Paljonko minä lihoisisin jos söisin possujen ruokaa?
 
"vieras"
Oletko koskaan harkinnut ns. letkuruokintaa? Köysillä penkkiin kiinni, letku alas kurkusta, sen päähän suppilo ja sitten vaikka nestemäinen ihra valumaan alas mahaan. Esim. jossain mielisairaalassa saattaisi tuon tapaisen kohteeksi joutua, jos aloittaa nälkälakon.

Ja tietysti Youtube-videot aiheesta kannattaa tarkistaa.
 
Aika laiha
[QUOTE="vieras";28853650]Oletko koskaan harkinnut ns. letkuruokintaa? Köysillä penkkiin kiinni, letku alas kurkusta, sen päähän suppilo ja sitten vaikka nestemäinen ihra valumaan alas mahaan. Esim. jossain mielisairaalassa saattaisi tuon tapaisen kohteeksi joutua, jos aloittaa nälkälakon.

Ja tietysti Youtube-videot aiheesta kannattaa tarkistaa.[/QUOTE]

En ole kuulut pitääkö olla tuolissa ilman paitaa ja shortsit jalassa kun on letku ruokinnassa?

Onnistuisiko minun lihotus kun oon 13v 165/44 niin halusin 150-200kg?

Pitääkö feederin kaataa lihotus lientä suppiloon?

Miksi köyhillä penkkiin kiini?
 

Yhteistyössä