Haaveena olisi päästä maatilalle asumaan kesäloman ajaksi ja lihomaan

  • Viestiketjun aloittaja Aika laiha
  • Ensimmäinen viesti
Aika laiha
[QUOTE="...";28854504]Kai kävit[/QUOTE]

No se tuli just takas ja mittasi 172cm ja punnitsi ja sanoi paino on 44kg ja sanoi että mun pitäisi olla pulleampi.

Mua haukutaan kukkakeppiksi ja lihattomaksi luuksi jolla ei oo läskiä luiden ympärillä ; ( ; ( ; (
 
Aika laiha
[QUOTE="vieras";28853650]Oletko koskaan harkinnut ns. letkuruokintaa? Köysillä penkkiin kiinni, letku alas kurkusta, sen päähän suppilo ja sitten vaikka nestemäinen ihra valumaan alas mahaan. Esim. jossain mielisairaalassa saattaisi tuon tapaisen kohteeksi joutua, jos aloittaa nälkälakon.

Ja tietysti Youtube-videot aiheesta kannattaa tarkistaa.[/QUOTE]

En ole kuulut pitääkö olla tuolissa ilman paitaa ja shortsit jalassa kun on letku ruokinnassa?

Onnistuisiko minun lihotus kun oon 13v 172/44 niin halusin 150-200kg?

Pitääkö feederin kaataa lihotus lientä suppiloon?

Miksi köysillä penkkiin kiini?

Mistä kohtiin olisi hyvä olla köytettynä penkkiin tai tuolissa kiini?

Ymmärsin kö oikein että letkun työntävät suun kautta suoraan kurkkuun joudunko kummiskin nielemään vai valuuko se nestemäinen ihra suoraan että en tarvii nielaista vatsaan?

Letkuruokinnassa kuinka täyteen joutuu ihra välittämään letkun kautta vatsaan?

Pitääkö siinä nestemäisessä ihra seassa olla jotain turpoavia aineita jolla feederi saa Letkuruokinnassa olevan vatsan turpoamaan?
 
Aika laiha
Mikäs siinä erillistä kompostia ruoan tähteille meillä ei vielä olekaan, epäilen kyllä että niillä ei sinua lihotettaisi ja paska (jota kompostoidaan) ei kovin lihottavaa ole.
Jos olisin teille syöttöporsas/komposti niin joutuisinko olemaan ilman paitaa ja shortsit jalassa keittiön nurkassa?

Varmaan olisin teidän kotona syöttöporsas/komposti niin te varmaan kasvattaisitte minulle juotavaa lihotus lientä joka sisältäisi kulutus maitoa/kermaa jonka seassa olisi proteiini jauhetta ja hiilihydraatteja ja lisäksi te varmaan syöttäisitte minulle paljon possujen rehu ruokaa että saisitte minulle paljon lihaa kasvatettua?

Kun nyt oon 13v poika 172cm 55kg niin mä varmaan painaisin 150-200kg teidän porsaana?

Varmaan pitäisitte minua valjaissa tai en jaksaisi liikkua 150-200kg komposti/porsaana?

Pitääkö minun maksaa rahaa että lihoisisin teidän kotona jättimäisen lihavaksi voisin ainaskin ostaa proteiini jauhetta ja hiilihydraatti pussin ja varmaan possujen rehu ruokaa saisitte ilmaiseksi?

Olisiko minulla punnitus päivät vaa'assa joka viikko ja vatsan ympäryyden mittaus myös?
 
gggf
Palataan asiaan aikaisintaan ensi kesänä. Nyt on kesälomat lusittu, kompostit käännetty ja kompostiin menevä tavara menee suoraan lantalaan. Siellä olisi vähän ikävä asua talvella.
 
gggf
Pitääkö minun maksaa rahaa että lihoisisin teidän kotona jättimäisen lihavaksi voisin ainaskin ostaa proteiini jauhetta ja hiilihydraatti pussin ja varmaan possujen rehu ruokaa saisitte ilmaiseksi?

Olisiko minulla punnitus päivät vaa'assa joka viikko ja vatsan ympäryyden mittaus myös?
Possuja meillä tuskin on ensi kesänäkään joten ei possun rehuakaan. Sikatilalla varmasti tiedetään parhaiten miten porsaan paraspäiväkasvu saavutetaan. Nopein suhteellinen painon nousu saavutetaan tietääkseni broileritiloilla joten kasvu rehua voisi olla tarjolla niissäkin.
 
Aika laiha
Possuja meillä tuskin on ensi kesänäkään joten ei possun rehuakaan. Sikatilalla varmasti tiedetään parhaiten miten porsaan paraspäiväkasvu saavutetaan. Nopein suhteellinen painon nousu saavutetaan tietääkseni broileritiloilla joten kasvu rehua voisi olla tarjolla niissäkin.
Aloin miettimään ensi kesää sinun luona kompostina olemista ja alkoi mietityttää.

1. Mitä sä maatilalla kasvatat?

2. Missä päin suomea sinun maatila on?

3. Pitääkö minun pysty laihana litteä vatsaisena ensi kesään tai pitääkö minun nyt minkä verran lihottaa itseäni että olen ensi kesäänä sinun kompostina minkä painoinen kg?

4. Pidätkö sä minua ilman paitaa ja shortsit jalassa että näät minun litteän vatsan joka kompostina kasvaa pulleamaksi?

5. Kumpaa sä mulle kasvattaa kun oon kompostina läskiä tai lihaa?

6. Missä sä pidät minua sisällä talossa tai ulkona tai missä sä pidät minua kompostina?

7. Kuinka ylipainoisen sä teet minusta kun oon nyt 172cm 55kg. niin paljonko mä sitten painan 100kg tai 125kg tai 150kg tai 175kg tai 200kg?

8. Joudunko mä kompostina syömään itse tai syötätkö sä kompostille komposti ruokaa tai onko minulla suun edessä suppilo johon kaadat komposti ruuat?

9. Olenko mä kompostina istuvalteen tai makaanko?

10. Alkaako minun shortsit jossain vaiheessa jäämään pieneksi niin pistätkö muulle uudet isommat shortsit jalkaan tai mitä sitten teet?

11. Missä vaiheessa on minun punnitus kompostina ja mittaat ko sä samalla minun vatsan ympäryyden?

12. Montako kk olen sinun luonasi kompostina?

13. Otatko minut seuraavana vuona myös kompostiksi?

14. Haittaako se että en osaa uida?

15. Joutuuko minut kompostina pesemään?

16. Mihin tarkoitukseen sä 13v kompostin kasvatat?
 
voi sinua
Terveyden hoitaja käveli äsken vastaan kysyin että onnistuuko mittaa pituus no se kysy entä painosi koulu loppui just mutta sanoi että odota niin hän käy kopioimaan papereita ja tulee takas kohta ja jätti oven rakoselle?

Menisikö ilman lupaa mittaamaan pituuden kun ei oo tullut takas viellä terveyden hoitaja???
Kyllä olisit voinut mennä. Voisitko jutella vanhemmillesi tai terveydenhoitajalle huolestasi/laihuudesta?
Onko kkaikki muuten hyvin? Onko kiusaamista? Puhu siitäkin th:lle tai vanhemmille tai jollekin aikuisellle.

jos asiat muuten hyvin , pelkkä paino kiusaa sinua, niin varmasti tulee kiloja lisää kun pituuskasvusi loppuu, ehkä on jo loppunut.

Syöt vain koulussa koko rahan edestä ja kotonakin ruoka-aikana!
 
Aika laiha
Ensinnäkään meillä ei varsinaisesti kasvateta mitään muuta kuin viljaa (elinten paino toki vaihteelee n. 40 kg yli 600 kg), joten suosittelisi lihomistarkoitukseen jonkin toisen tyyppistä tilaa.
Odotin että olisit vastannut noihin kysymyksiin jokaiseen olen pettynyt ;(

Olitko kertonut miehellesi minun lihottamisesta kompostiksi? Mitä mieltä miehesi oli siitä 13v kompostista?

Oliko tuo minun lihotus paino n. 40 kg yli 600 kg) ?
 
gggf
Odotin että olisit vastannut noihin kysymyksiin jokaiseen olen pettynyt ;(

Olitko kertonut miehellesi minun lihottamisesta kompostiksi? Mitä mieltä miehesi oli siitä 13v kompostista?

Oliko tuo minun lihotus paino n. 40 kg yli 600 kg) ?
Eläimet jotka eivät paina kaksi vuotiaana yli 300 kg tai eivät tuota n. 3 vuotiaana maitoa vähintään n. 20 litraa/pv laitetaan tilalta teuraaksi, joten en oikein usko että isäntä sinua kovin kauaa katselisi :(.
 
Aika laiha
Eläimet jotka eivät paina kaksi vuotiaana yli 300 kg tai eivät tuota n. 3 vuotiaana maitoa vähintään n. 20 litraa/pv laitetaan tilalta teuraaksi, joten en oikein usko että isäntä sinua kovin kauaa katselisi :(.
Paljonko luulisit että mä lihavana kompostina painaisin kg?

Mille maatilalle suosittelisit minun menemään lihotettavaksi?

Miksikä sä luulet että se maatila lihottaisi minut mihin tarkoitukseen?

Omistaako se maatila minun lihotus painosta tietyn kilo määrän mitä ne on saaneet minut lihomaan tai myös minun normaali painon lisäksi omistaa minun lihotus painon?

Olen myös miettinyt millaista joulu on maatilalla joka kasvattaa ja lihottaa minut jätti kokoiseksi?
 
gggf
Paljonko luulisit että mä lihavana kompostina painaisin kg?

Mille maatilalle suosittelisit minun menemään lihotettavaksi?

Miksikä sä luulet että se maatila lihottaisi minut mihin tarkoitukseen?

Omistaako se maatila minun lihotus painosta tietyn kilo määrän mitä ne on saaneet minut lihomaan tai myös minun normaali painon lisäksi omistaa minun lihotus painon?

Olen myös miettinyt millaista joulu on maatilalla joka kasvattaa ja lihottaa minut jätti kokoiseksi?
Suosittelisin varmasti jotakin pientä luomutilaa ehkä maatilamatkailu tilaa jossa on monenlaisia eläimiä. Päiväkasvu niissä voi jäädä vähän alhaisemmaksi kuin ei-luomuviljelyssä. Kuten sanottu nopein kasvu varmasti saavutetaan broilerintuotannossa, joten ehkä sitten broileri tilalle jos nopea kasvu on tavoitteena.

Lihava komposti on aika mielenkiintoinen käsite. Kompostia tulee tilat vuodessa useita tuhansia kiloja.

Komposteja yleensä "kasvatetaan" lainnoitteeksi tai maanparannus aineeksi.

Eläimet, siis myös sen painon nousun tilat toki omistaa kokonaan.

Eläimillä joulu maatilalla ei juuri poikea arjesta. Kompostit on levitetty pellolle tai on varastoituna esim. lantalaan.
 
Aika laiha
Suosittelisin varmasti jotakin pientä luomutilaa ehkä maatilamatkailu tilaa jossa on monenlaisia eläimiä. Päiväkasvu niissä voi jäädä vähän alhaisemmaksi kuin ei-luomuviljelyssä. Kuten sanottu nopein kasvu varmasti saavutetaan broilerintuotannossa, joten ehkä sitten broileri tilalle jos nopea kasvu on tavoitteena.

Lihava komposti on aika mielenkiintoinen käsite. Kompostia tulee tilat vuodessa useita tuhansia kiloja.

Komposteja yleensä "kasvatetaan" lainnoitteeksi tai maanparannus aineeksi.

Eläimet, siis myös sen painon nousun tilat toki omistaa kokonaan.

Eläimillä joulu maatilalla ei juuri poikea arjesta. Kompostit on levitetty pellolle tai on varastoituna esim. lantalaan.

Haluaisin painoa nopeasti ylös ja haaveena olisi valtava vatsa?

Onko broileri tilan lisäksi possutila hyvä paikka minun lihotukseen?

Kummassa minua lihotettaisiin maatilan eläinten joukossa vai ruoka pöydässä?

Joutuuko maatilalla joka viikko punnitukseen ja vatsan ympäryyden mittaamiseen?

Joutuuko maatila syömään itsensä ähkyyn?

Voiko maatilalla emäntä ja isäntä laittaa minut konttaus asentoon pöydän päälle ja katsoa osuuko roikkuva vatsa pöydän pintaa vasten?

Millaista on olla maatilan syöttöporsaana?

Missä painossa mä en jaksaisi liikkua kun vaan makoilisin?
 
gggf
Haluaisin painoa nopeasti ylös...
-ehkä se broileri tila

ja haaveena olisi valtava vatsa?
-en suosittele maatilaa ollenkaan

Onko broileri tilan lisäksi possutila hyvä paikka minun lihotukseen?
-lihotukseen ei, lihakasvatukseen ehkä

Kummassa minua lihotettaisiin maatilan eläinten joukossa vai ruoka pöydässä?
-en tiedä riipuu kai tilasta, mutta nopea kasvuun tähdätään niillä eläinten rehuilla joita ruokapöytään ei tuoda.

Joutuuko maatilalla joka viikko punnitukseen ja vatsan ympäryyden mittaamiseen?
-ei

Joutuuko maatila syömään itsensä ähkyyn?
-ei, jos niin käy kutsutaan paikalle eläinlääkäri

Voiko maatilalla emäntä ja isäntä laittaa minut konttaus asentoon pöydän päälle ja katsoa osuuko roikkuva vatsa pöydän pintaa vasten?
-en minä ainakaan enkä oikein usko että tuo meidän isäntäkään, voi tietysti olla että jostakin löytyisi emäntä/isäntä joka tuohon suostuisi

Millaista on olla maatilan syöttöporsaana?
-en tiedä

Missä painossa mä en jaksaisi liikkua kun vaan makoilisin?
-siihenkään en tiedä vastausta, riippuu niin monesta tekijästä
 
Aika laiha
Haluaisin painoa nopeasti ylös...
-ehkä se broileri tila

ja haaveena olisi valtava vatsa?
-en suosittele maatilaa ollenkaan

Onko broileri tilan lisäksi possutila hyvä paikka minun lihotukseen?
-lihotukseen ei, lihakasvatukseen ehkä

Kummassa minua lihotettaisiin maatilan eläinten joukossa vai ruoka pöydässä?
-en tiedä riipuu kai tilasta, mutta nopea kasvuun tähdätään niillä eläinten rehuilla joita ruokapöytään ei tuoda.

Joutuuko maatilalla joka viikko punnitukseen ja vatsan ympäryyden mittaamiseen?
-ei

Joutuuko maatila syömään itsensä ähkyyn?
-ei, jos niin käy kutsutaan paikalle eläinlääkäri

Voiko maatilalla emäntä ja isäntä laittaa minut konttaus asentoon pöydän päälle ja katsoa osuuko roikkuva vatsa pöydän pintaa vasten?
-en minä ainakaan enkä oikein usko että tuo meidän isäntäkään, voi tietysti olla että jostakin löytyisi emäntä/isäntä joka tuohon suostuisi

Millaista on olla maatilan syöttöporsaana?
-en tiedä

Missä painossa mä en jaksaisi liikkua kun vaan makoilisin?
-siihenkään en tiedä vastausta, riippuu niin monesta tekijästä
Miten proileri tila kasvattaa minulle lihakasvatuksessa?

Miksi isäntäsi ei katselisi minua kuvaan?

Voinko minä syödä eläinten rehua?

Mistä monesta tekijästä riippuu minun paino millon en jaksaisi liikkua?

Jos mun vatsa roikkui konttaus asennossa niin kumpi se olisi läskiä tai lihaa?

kummassa paikassa ne pitäisi minua pöydän päällä konttaus asennossa talon keittiössä tai piha pöydän päällä?

Saattaisinko isäntä ja emäntä taputtaa kädellä minun roikkuvaa vatsaani merkkinä siitä että hyvin on kasvanut?

Millä tavalla maatila ottaisi minut lihakasvatukseen pitäisikö mun kävellä sinne maatilalle vai hakeeko tilan isäntä minut lihakasvatukseen sovitusta paikasta?

Peseekö maatilat minua säännöllisesti ja miten ne maatilalla pesee minua?

Missä maatilat pesee minua tilan saunassa vai pihalla vesi letkulla?

Voiko olla mahdollista että isäntä ja emäntä pesee minut konttaus asennossa sienellä ja harjalla puhtaaksi?

Aloin miettimään onko maatilalla lapset ja nuoret jättimäisen lihavia ja kuinka pulleita ne lapset voivat olla vatsasta?
 
Aika laiha
[QUOTE="vieras";28944557]Menehän ap käymään vaa'al, jos oletkin lihonut taas[/QUOTE]

Kotona ei oo. Eikä tänään terveyden hoitaja oo paikalla. Missä voisin käydä punnitsemaan?
 

Yhteistyössä