Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Hämmentynyt"
Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle!
 
lovely :)
Ei hitto, tän on pakko olla provo! :D Vaikka toki, onhan se kauheaa kun kuusi vuotias saa tietää miten kalat perataan... :D Itse tuossa iässä (ja nuorempanakin) kävin usein isän ja veljien kanssa kalassa ja innolla odotin nimenomaan sitä että kalat perataan ja saan katsoa miten kalan sydän sykkii vaikka se on jo otettu kalasta pois. Tuolla tavalla lapsi oppii. Ap:n lapsi varmaan luulee, että kalapuikot ui sellaisenaan maailman merissä :) Miten se kauhistuiskaan kun sais tietää että munat tulee kanan peräpäästä ja maito lehmän tissistä!
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Jepjep...Meijän poika on ite perannu 2v alkaen isin kanssa eikä mitään järkytystä. innokas kalamies tuo 6v täyttävä. Minäkään en koskaan ole lapselle kauhistellu noita perkausasioita, ei lapsikaan oo tajunnu aatella että siinä ois jotain salattavaa ja hirveää. Muutenkin lapset miettii asioita ja mitä hirveää siinä sitten että kyselee ihmisruumiista?
 
Ei hitto, tän on pakko olla provo! :D Vaikka toki, onhan se kauheaa kun kuusi vuotias saa tietää miten kalat perataan... :D Itse tuossa iässä (ja nuorempanakin) kävin usein isän ja veljien kanssa kalassa ja innolla odotin nimenomaan sitä että kalat perataan ja saan katsoa miten kalan sydän sykkii vaikka se on jo otettu kalasta pois. Tuolla tavalla lapsi oppii. Ap:n lapsi varmaan luulee, että kalapuikot ui sellaisenaan maailman merissä :) Miten se kauhistuiskaan kun sais tietää että munat tulee kanan peräpäästä ja maito lehmän tissistä!
Ja lihapullassa on kuollutta lehmää/sikaa :O niilläkin on suolet jne olleet mahassa.
 
viers
[QUOTE="Hämmentynyt";28495691]¨
Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

[/QUOTE]

Kai sinä nyt kuitenkin tiesit, että ihmisessäkin on suolia sisällä? Onko sinulla tietoa, mitä suolien sisällä on? Sekin on aika järkyttävää, siellä on loppupäässä (lähellä peppua) kakkaa. Tiedän, että se on shokeeraavaa, mutta vakuutan, että se on totta.
 
pienen äiti myös
Provo!! Ei kukaan kaupunkilainen voi kuvitella, että ruoka tulee lautaselle sellaisenaan. Pienestä asti ne on opittava. Kauheata sulkea lapselta pois todelllisuus!
 
[QUOTE="vieras";28495723]Mä olen ihan pienenä tyttönä jo katsellut vierestä kun vaari perkasi kaloja ja yhdessä heiteltiin niitä suolenpätkiä ym. lokeille ruuaksi[/QUOTE]

Niin miekin ja ollu kalassa mukana.
 
"Aloittaja"
Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä!
 
aikauhee
[QUOTE="Aloittaja";28495756]

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]

No no toi on ainaki sen merkki, että sun pojasta tulee homo :O
 
:LOL: päivän piristys! reps. loisto provo :D

hauki nyt onki ruma kala vaikkaki hyvän makunen. eri sois saaha lohi ja perata se :) esikonen sai isänsä kans ekan lohen ku oli 6v ja se riemu mikä loisti naamalta. tietenki kala piti suolistaa ja leikata fileiksi. ja heti paistettiin siivut siitä, nams! sama on ollu ku ovat mukana olleen jänismettällä. hirvenlihan leikossa mukana yms ihan normia toimintaa, ainaki meillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Iikku75 ja Katj
[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]

Voi jessus sua...se 6v ei oo enää pikkulapsi vaan menee kohta kouluun. Huomaa kylllä että sä et oo nähny lapsena noita juttuja ja nyt pidät niitä kamalina joita ei edes 6v voi näyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä