Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Eikö se ole helpompi opettaa lapsena että mitä siellä kalan sisällä on, ettei sitten koulussa kun kaloja biologian tunnilla avataan puukoilla ja tutkitaan sisuksia niin tule järkytystä.
 
"mamma"
Ainahan voi olla hienotunteinen ja sivistynyt kun lapselleen opettaa asioita. Vaan en nyt sanoisi että tällaisen asian uutisoiminen keskustelupalstalla on sivistynyttä Älä likaa omaa pesääsi, se kostautuu aina! Todella typerää haukkua maalla kasvaneita junteiksi, heillä on oikeanlaista suhtaumusta elämään ja järkeäkin. Miehellesi 10 + pistettä! (ja pojalle kanssa). Kalapuikot eivät ole terveellisiä ja sinä sivistyneenä syötät niitä lapsellesi ?!
 
ruoka luomuna.
Pojan äiti haloo, sinulla on ihana mies kun ottaa poikansa kalareissulle mukaan. Tuossa iässä se on paras aika opetella vaikkapa kala ruokien teko. Oikea kala oikein valmistettuna ja tietäen mistä ongittu, miten käsitelty, ja lopulta herkutellen suuhun. Terveellistä. Kaupan kalapuikot kauhistus eihän niissä ole muuta kuin lisäaineita, vaarallista opettaa lasta syömään sellaista muka ruokaa.
 
Vierailija maalta
En ymmärrä miksi tuon ikäinen ei saisi tietää, mistä se kala siihen ruokalautaselle tulee. Meidän lapset (5 ja 7 vuotiaat) kyselee jo ilmankin kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tuo on sen verran luonnollinen asia, ja kyselyt tulee kuitenkin jossain vaiheessa. Ei lapset mitään tyhmiä ole! Koitat vaan vastata parhaasi mukaan ja totuudenmukaisesti. Muuten tämä niin PIENI lapsi menettää luottonsa sinuun, jos kaunistelet ja vääristelet asioita.
 
"vieras minä"
on se kumma kun isä yrittää opettaa lastaan niin metodit ttyrmätään heti. Isä ja poika aika on monella lapsella tänä päivänä hyvin vähässä koska lapsenvahtina toimii playstationit ja x-boxit. Isä oli ulkona rakkaan harrastuksen parissa ja halusi opettaa harrastuksensa myös pojalleen. MIKÄ TÄSSÄ ON VÄÄRIN? Lapset ovat kuin sieniä, he oppivat hirveän määrän asioita vain seuraamalla tapahtumia ja he kyselevät koska eivät vielä ymmärrä poikkeuksia. Hänelle voi kertoa että näin kalalle tehdään myös ennen kuin siitä tehdään lapselle niitä rakkaita kalapuikkoja, jotta hän voi ymmärtää mistä hänen ruokansa tulee ja mistä se on aina tullut! luonnosta! Ja vieläkin tänä päivänä suuri osa meidän ruuasta tulee luomakunnan luomuksista. Lapsia pitää vain opastaa tälläisten asioiden kanssa! Minun mielestä tämän tapauksen äidin pitäisi pyytää mieheltään anteeksi hänen törkeää käytöstä!
 
"Hämmentynyt"
Vaimo järkytti lasta (ja minua)
Vaimoni vei lapsen (6-v tyttö) leipomaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että kananmunat ovat olleet joskus elävissä kanoissa, mutta ei sitä olisi vaimon sillä lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat leipomassa ja rikkoneet pari munaa. Olisin olettanut, että vaimo rikkoo munat kulhoon ja hoitanut rikkomisen itse. Nyt vaimo oli kuitenkin kertonut että munat pitää RIKKOA ja näyttänyt miten se hoituu meidän pienelle tytölle. Ja tämä ei vielä riittänyt, vaimo oli kertonut, että munat tulevat kanat anuksesta, eli rektaalista. Tyttö tuli minulle naama punaisena kertomaan kuinka munat oli rikottu ja otettu keltuainen ja valkuainen pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain tytöltä näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt tyttö on kysellyt että tuleeko isinkin munasta valkuaista! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen tyttöön jättää...

Kyllä huomaa vaimon olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttää kuinka munasta poistetaan alkio sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että tyttö on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten munien perään. Että minä olen vihainen vaimolle!
 
"vieras"
Mihesi teki kyllä ihan oikein, ei eläinten suolet ole kummosia niinkuin ihmisenkään, takuulla koulussa poikasi saa ihailua tuosta, ole siis ylpeä Äiti että sinulla on reipas poika ja että miehesi haluaa ettei lapsenne vieroitu luonnosta mistä niin moni aikuin on vieroittunut.On erittäin tärkeää opettaa kaikkea mahdollista lapsille jos kerta kiinnostaa, niin moni lapsi istuu koneentai jonkun koneen äärellä kuin että pääsisi sellaiseen arteen pariin kuin mitä luonto on. Sitten olisi syytä keskustella miehesi kanssa eikä vatvoa täällä millainen miehesi on nimmittäin saa minulta kyllä myötätunnon
 
"Vieras"
Eipä näytä tuota sydämensivistystä paljon tältä porukalta löytyvän..ei kaikki ole noin koviksia kuin teistä suurin osa näköjään vaan herkät ihmiset saattavat järkyttyä pienistäkin jutuista ja eiköhän Äiti aina tiedä mikä on omalle lapselle parasta vai eikö muka? Kivittää ja haukkua osaa kaikki- vaatii todellista maalaisjärkeä ymmärtää toista ihmistä.
 
Kalamies
:D tämä kyllä takas päivän naurut :D mikä ihmeen "pieni lapsi" todellakin on kuusi vuotias!!?? :D kyllä sitä on itsekin käyty kalassa jo ihan pienenä poikana, ja nähty miten kala perkataan, ja itsekin perkannut... Nyt enemmän ikää ja ihan terve mies olen :D ei vippaa päässä eikä ole tullut pakonomaista tarvetta perkata ihmisiä :D

Älä huolehdi, kyllä siitä pojasta kasvaa ihan normaali mies. Joskin kova kalamies siitä saattaa tulla. Kiitollisena sitten vanhempana otat perkattuja ja fileerattuja kirjolohia vastaan kun poika on käynyt kalassa ja itse ne fileetkin tehny.. :D
 
Mitä siitä seuras
Sinä opit koulussa ja mitä siitä seuras "En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa".

Jos haluamme kasvattaa lapsemme "tuollaisiksi", toimimme niin. Mä ainakin haluan että mun molemmat tytöt ei kauhistele yhtään mitään, muuten aika moni ammattikin (mm. hoitsu tai lääkäri) karsiutuu MINUN kasvatukseni takia.

Hyvä maalaisjuntti! No ehkä tämä ketju kyseenalaistaa junttiuden, toivottavasti olet uskaltanut näyttää tämän ketjun miehellesi! Hänelle tulee varmasti hyvä mieli. :)

Ja toivottavasti ihmiset ovat kirjoittaneet niin kiltisti, ettei sinulla tule paha mieli vaan voit jopa oppia tästä jotain. Et ole ainoa joka painii pumpuliajatusten kanssa varmastikaan.

Missä vaiheessa voi kertoa kuolemasta, seksistä, huumeista, tajunnan laajenemisesta, aivolohkojen yhteistoiminnasta, aivotoiminnasta yleensä, maailman menosta, luonnontuhosta, nälänhädästä, omista erheistään..

Tästä varmaan riittää keskusteltavaa yli 40sivua.
 
MAALTA
Vai huomaa miehen olevan maalta.. Kyllä ne kaupungissakin asuvat perkaa kalojaa ? Ainakin itse olen sellaisen asian huomannut. Mutta kaikki maalla asuvat eivät sitä välttämättä tee. Melkoisen ikävää yleistämistä maaseudulta kotoisin olevia kohtaan :'DD Junttejako me kaikki ollaan, jos osataan kala perata :DD Onpahan ainankin tarpeellinen taito, toisin kuin sen mitä oppii biologian tunnilla, koulussa, eläimistä..
 
MAALTA
Vai huomaa miehen olevan maalta.. Kyllä ne kaupungissakin asuvat perkaa kalojaa ? Ainakin itse olen sellaisen asian huomannut. Mutta kaikki maalla asuvat eivät sitä välttämättä tee. Melkoisen ikävää yleistämistä maaseudulta kotoisin olevia kohtaan :'DD Junttejako me kaikki ollaan, jos osataan kala perata :DD Onpahan ainankin tarpeellinen taito, toisin kuin sen mitä oppii biologian tunnilla, koulussa, eläimistä..
 
Kehä3.n ulkopuolinen alien
Alkuperäinen kirjoittaja Erä Jorma;28509870:
Facebookista huomasin tään ja lukasin pahan läpi tämän ja kyllä sain vuoden naurut ku huomasin että kyseinen mies olenkin minä :) Ja mitä poikaan tulee nii ei se todellakaan järkyttynyt ollut vaan lähinnä todella kiinnostunut peraamisesta.
Varmasti oli jännä yllätys :D Mutta oikein teit, tosin olisit voinut viedä pojan jo aikaisemmin kalaan. Meillä muutaman kuukauden ikäinen lapsi otetaan jo mukaan kalaharrastukseen ja syksyllä lähdetään koko perhe yhdessä metsälle ;)
 

Yhteistyössä