koiran toistuva oksentelu

  • Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti
"maria"
onko muilla ollut?
meidän 6-vuotias koira on viime aikoina oksennellut useasti, eilisen ja tämän aamun aikana jo muutaman kerran ja oksentaa varmaan n. 3-4 krt/viikossa.
syö lidlin kuivaruokaa, välillä omia herkkuja ( koirille tarkoitettu ) . tuo kuivaruoka on testien mukaan laadukasta ja saa lisäksi vielä kalaöljyä päivittäin.
huolestuttaa vaan tuo yrjöäminen. ruokaa sieltä ei oikein juurikaan tule vaan keltaista nestettä ( sappea? ) ja limaa. toissapäivänä olin aamulenkillä koiran kanssa niin oksensi yhden 20min. lenkin aikana 4 kertaa. oli varmaan paha olo kun pääsi syömään pienen määrän ruohoa ja sehän koiraa oksettaa..
koira leikkii ja syö kuitenkin kuten ennenkin..
 
No mä en ihan hirmuisesti luottaisi Lidlin koiranruoan laatuun.

Mutta se keltainen oksennus on tosiaan sappinestettä ja koira oksentaa sitä yleensä joko a) siksi että sillä on nälkä tai b) siksi että se on syönyt ruohoa ja sitä ruohoa oksentaessaan tulee myös sitä sappinestettä ulos.

Jos koirasi syö kaksi kertaa päivässä, eikä oksennuksen joukossa ole ruohoa, vaihda ruoka laadukkaampaan, eläinkaupan ruokaan. Muuta neuvoa en tähän hätään keksi.
 
"maria"
pitää varmaan käydä ostamassa eläinkaupasta sitten ruokaa. oon ollut siinä uskossa et tuo nykyinen on laadukasta kun siitä oli ihan joku testikin tehty niistä aineksista lehdessä.. :O
mitä ruokaa suosittelisit sitten?
ei ole oksennuksen mukana ruohoa eikä nälkä voi olla kun meillä on kuivamuonat koko ajan koiran saatavilla. syö minkä tarvitsee eikä ahmi kerralla kaikkea.
 
[QUOTE="maria";28623820]pitää varmaan käydä ostamassa eläinkaupasta sitten ruokaa. oon ollut siinä uskossa et tuo nykyinen on laadukasta kun siitä oli ihan joku testikin tehty niistä aineksista lehdessä.. :O
mitä ruokaa suosittelisit sitten?
ei ole oksennuksen mukana ruohoa eikä nälkä voi olla kun meillä on kuivamuonat koko ajan koiran saatavilla. syö minkä tarvitsee eikä ahmi kerralla kaikkea.[/QUOTE]

Yksi ruoka sopii toiselle, toinen toiselle, joten se juuri teille passeli löytyy kokeilemalla.

Meillä koirat on syöneet vuosikausia Royal Caninin energia 4300 treenikaudella ja adulttia lepokaudella. Ja hyvin on sopinut. Näitä samoja syöttää myös valtaosa ystävistäni koirilleen.

Kaverin koirat syö Jahti & Vahti-ruokaa, jota saa Agrimarketista, mutta josta olen kuullut kovasti kehuja. Kokemusta mulla ei ole.

Eukanubaakin olen joskus kokeillut ja se sopi koirilleni myös. Hyviä kuulopuheita olen kuullut myös Acanasta ja Orijenistä.
 
kvg
Nälkä sillä on lidlin ruoka on todellakin ihan paskaa suoraan sanottuna, laittaisitko linkin missä se on todistetusti tutkittu laadukkaaksi?
Ensinnäkin vaihdat ruuan laadukkaampaan, ja annat KAKSI kertaa päivässä ruuan niin loppuu tuo sappi nesteen oksentelu.:)
Hinnasta jos on kiinni niin markettien hau hau championin kuivanappula on pärjännyt eläinkaupanmuonille ihan kivasti, agri marketin jahti&vahti on myös ihan hyvää hinta, laatu suhteeltaan!
 
"maria"
Nälkä sillä on lidlin ruoka on todellakin ihan paskaa suoraan sanottuna, laittaisitko linkin missä se on todistetusti tutkittu laadukkaaksi?
Ensinnäkin vaihdat ruuan laadukkaampaan, ja annat KAKSI kertaa päivässä ruuan niin loppuu tuo sappi nesteen oksentelu.:)
Hinnasta jos on kiinni niin markettien hau hau championin kuivanappula on pärjännyt eläinkaupanmuonille ihan kivasti, agri marketin jahti&vahti on myös ihan hyvää hinta, laatu suhteeltaan!

Miten voit sanoa että koirallani on nälkä? Juurihan kirjoitin että sillä on koko ajan kuivaruokaa saatavilla ja osaa syödä sen minkä tarvitsee eikä ahmi kuten jotkut koirat. Siksi meillä 24/7 tuo kuiviskuppi tuossa vesikupin vieressä. Että jos on nälkä niin se ei ole minusta kiinni =)
Kuten sanottua, käyn tänään eläinkaupassa hakemassa jotain kallista ruokaa jos se ois parempaa kun hintakin menee yli 50e..
 
"vieras"
Meidän koira oksentelee aina mökkireissujen jälkeen sappinestettä ja ruohoa. Voithan kokeilla estää ruohon syömisen pariksi päiväksi varmistaaksesi, että oksentelu johtuu siitä. :)
 
kkkkkk
Sinuna kysyisin neuvoa lääkäriltä. Satunnainen harvoin tapahtuva oksentelu ei olisi huolestuttavaa, mutta mun mielestä tuo ei kuulosta normaalilta jos jatkuvasti oksentelee aikuinen koira.

Mun koiralla on muutaman kerran ollut vierasesine mahassa ja alkanut oksennella paljon, ja sitten loppuviimein oksentanut myös sen vierasesineen. Mutta nämä on siis mennyt siten, että oksentelun alettua vierasesine on tullut ulos noin vuorokaudessa ja sitten oksentelu loppunut. Mutta jos teillä on pidempään jatkunut tuota oksentelua, niin silloin en tuota vierasesinettä epäilisi
 

Yhteistyössä