Tänään oli taas iso joukko jalkavammaisia kampissa

  • Viestiketjun aloittaja huvittunut
  • Ensimmäinen viesti
wwz<
Toisekseen tämä keskustelu on aika turha kun lähtökohtaisesti jo myönsit olevasi niitä, jotka ajattelevat vain omaa napaansa välittämättä virallisista ohjeistuksista tai ystävällisistä pyynnöistä kirjoittamalla "en päästä seuraavallakaan kerralla".
Väärin. (Oikeastaan sinun on ihan turha syyttä minua lukutaidon puuttumisesta kun osoitat ette hallitse sitä itse) Ajattelit sen seuraavan kerran olevan piankin? (Edellisestä kerrasta ostoskeskuksen hississä taitaa olla aikaa 3-4-vuotta).
 
Väärin. (Oikeastaan sinun on ihan turha syyttä minua lukutaidon puuttumisesta kun osoitat ette hallitse sitä itse) Ajattelit sen seuraavan kerran olevan piankin? (Edellisestä kerrasta ostoskeskuksen hississä taitaa olla aikaa 3-4-vuotta).
Tarviiko mun ajatella mitään ajan määrettä sille, milloin koet järkeväksi olla välittämättä ohjeistuksista tai käytöstavoista? Suurin osa ihmisistä osaa olla kohteliaita vaikka käyttäisivät ostonkeskusten hissejä päivittäin ja toiset ilmeisesti eivät vaikka käyttäisivät niitä kerran kymmenessä vuodessa.
 
wwz<
Tarviiko mun ajatella mitään ajan määrettä sille, milloin koet järkeväksi olla välittämättä ohjeistuksista tai käytöstavoista? Suurin osa ihmisistä osaa olla kohteliaita vaikka käyttäisivät ostonkeskusten hissejä päivittäin ja toiset ilmeisesti eivät vaikka käyttäisivät niitä kerran kymmenessä vuodessa.
En tiedä mitä ajattelet jonkinlaisen mielikuvan ilmiselvästi olet minusta luonut rivienvälistä(?).
 
"vieras"
Laivalla se vasta kivaa on kun ei ole mitään mahdollisuutta kantaa vaunuja monta kerrosta ja porukka ajelee huvikseen niillä edes takas vaikka selkeästi on kykyä kävellä portaita.
Mä olin 1,5vuotiaan lapsen kanssa laivalla ja oli rattaat mukana. Satamaan kun saavuttiin niin turha toivo päästä hissiin tai edes lähelle. Joten lapsi rattaisiin ja kannoin ne rattaat alas rappusia pitkin. Kyllä ihmiset kattos. Taisin samalla jupista siitä miten hissi täynnä 15v jätkiä...
 
kampissa
Yhdeksän hissiä piti odotella, että keski-ikäisten naisten keilapalloporukka ja kaikki teinit pääsi ylös. 15 min siinä hytkytellen vauvaa kakka vaipassaan tuli mieleen, että eikös täällä aina selitellä sillä, että jollain voi vaikka olla jalkavamma ja siksi käyttävät hissiä päästämättä vaunuja sinne kun kahden metrin päässä menee rullaportaat?

Onko siis yleistäkin Helsingissä vai satuinko törmäilemään astetta itsekkäämpiin ihmisiin? Ja olenko omituinen kun olen aina ajatellut muita ihmisiä?
Olet omituinen, kun et saa suutasi auki. Siinä hissin kyljessä lukee suurilla kirjamilla, että vaunut menevät aina ekana muiden jotottajien ohi hissiin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28868788]Mä olin 1,5vuotiaan lapsen kanssa laivalla ja oli rattaat mukana. Satamaan kun saavuttiin niin turha toivo päästä hissiin tai edes lähelle. Joten lapsi rattaisiin ja kannoin ne rattaat alas rappusia pitkin. Kyllä ihmiset kattos. Taisin samalla jupista siitä miten hissi täynnä 15v jätkiä...[/QUOTE]

Eihän tätä voi verrata! Laivaan kaikki astuu sisään samaan aikaan ja poistutaan samaan aikaan. Ei voi siis hirveästi valita. Tietysti siinä tulee jonoja. Laivalla suurimmalla osalla on painavat kantamukset ja kerroksiakin kuljettavana enemmän.

Paljon on tullut laivalla oltua lasten kanssa ja jonottaa saa aina, mutta paljon voi myös taktikoida. Enstennäkin rattaat voi jättää kotiin. Laivassa ei oikeasti ole hirveän pitkiä matkoja käveltävänä. Tuon ikäinen lapsikin jaksaa. JOS haluaa rattaat mukaan ottaa, kannattaa ottaa mahdollisimman pienet ja helposti kasaan menevät. Laivasta poistuessa mennään joko hyvissä ajoin ennen satamaan saapumista odottamaan pois pääsyä TAI odotetaan rauhassa omassa hytissä, kunnes ollaan satamassa, jotta malttamattomimmat pääsevät pois.
 
Juupajuuu
Näiden lastenrattaiden käytön saisi kieltää kaupunkien keskustoissa ja julkisissa kulkuneuvoilla. Miksi te kaikki äidit vedät niitten lastenvaunujenne kanssa kuin se lastenvaunu olisi jokin aura, jolla voi kiilata muut pois tieltä tai odotatte saavanne erikoiskohtelua kun teillä on lapsi mukana? Ei sinne kaupoille tarvitse sitä pentua mukaan ottaa. Toinen vanhemmista kotona lapsen kanssa ja toinen käy sitten shoppaamassa.
 

Yhteistyössä