Mitä työtä teet ja paljonko saat palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias ulla"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lähihoitajan sijaisuuksia teen 11,32e/h tuntipalkalla. Opiskelen sairaanhoitajaksi. Jouluun mennessä on kasassa 140op, jolloin voin alkaa sijaistamaan sairaanhoitajaa, silloin palkkakin nousee.
 
"Elina"
Suurimmalla osalla tuntuu olevan aika hyvä palkka. Mielestäni yli 2500 e/kk on jo ihan riittävästi. Ei sillä hirveästi pröystäillä, mutta hienosti pärjää kuitenkin ilman että tarvii olla joka senttiä laskemassa.

Oma palkkani 2600 e/kk. Töissä laboratoriossa.
 
ttkky
[QUOTE="täälä";28976463]2300 ja lto. Paska on liksa[/QUOTE]

Miksi vaipanvaihdosta, kurahousujen pukemisesta ja pikkulasten paimennuksesta (mitä lto:nkin työ ainakin 80-prosenttisesti on) pitäisi saada parempaa palkkaa?
 
"vieras"
Sairaanhoitaja, päivätyön politiikalla, joten lisiä ei palkkaan tule. Ja se palkka siis 2400€. Kehtaanko edes sanoa, että olen ihan tyytyväinen palkkani, vielä on muistissa hyvin opintotuella kituuttaminen.
 
"viera"
[QUOTE="vieras";28976550]Teollisuuskemikaaleja provisio palkalla. Toki tuota palkkaa "vääristää" se, että olen myynyt ko. aineita kohta 25 vuotta, 4 eri firmassa ja saan jokaisen alaisteni kk-myynneistä pienen siivun itselleni omaan palkkaani omien provisioideni päälle.

Mutta henkilösuhteisiin perustuu pitkälti kaupankäynti ja luonnollisesti vajaassa 25 vuodessa on löytänyt ne "parhaat" asiakkaa jo ja heidän kanssaan olen solminut toimitus-sopimukset. Käytännössä tällöin provisiotulo on ympärivuotista, kunnes vuoden päätteeksi neuvoitellaan aina uusi sopimus.

Joka jannulla on tässä nykyisessä työpaikassa periaatteessa mahdollisuus samaan kuin minulla, mutta käytännössä nuo 1-3 vuotta myyneet alaiseni eivät pääse samoihin provisioihin. Lienevät saavan palkkaa sen 1500-3000e + suurinpiirtein samat km-korvaukset + päivärahat mitä minä.[/QUOTE]

Paljonko ajoja tulee kuussa jos km-korvaukset on tuota luokkaa? Meneekö se kulujen kanssa tasan vai jääkö siitä paljonkin extraa?
 
Verotuksen ilot
Tää on kyllä jännä juttu. Erikoistuvalla lääkärillä palkka voi olla alimmillaan 3200 €/kk. Jos on päivystyksiä, se tarkoitaa tietysti lisää rahaa, mutta myös lisää työtunteja. Enpä olis arvannut, että laitoshuoltajalla on vaan 600 euroa huonompi palkka...
Niin, 600e BRUTTONA. Nettopalkan ero siis laitohuoltajalla ja erikoislääkärillä on luokkaa noin 350e/kk.

Tässäpä tulee esiin se järjettömyys mikä on sekä progressiivisessa verotuksessa että monien vaatimuksessa pienistä tuloeroista. Suomessa on jo aivan järjettömän, epämotivoivan pienet tuloerot.
 
"vieras"
[QUOTE="viera";28978695]Paljonko ajoja tulee kuussa jos km-korvaukset on tuota luokkaa? Meneekö se kulujen kanssa tasan vai jääkö siitä paljonkin extraa?[/QUOTE]

Noin 5000 km kuussa tulee työajoja + päälle päivärahat, eli vuodessa tulee noin 60tkm työajoja. Se jääkö tuosta ns.hyvää itselle riippuu ihan täysin kuinka kalliilla autolla ajaa.

Itse ajan 8 vuotta vanhalla diesel Hyndailla, jonka ostin käytettynä jo alkujaan, kun mittarissa oli 90 tkm noin 4 vuotta sitten. Auton ostin käteisellä, joten minun tapauksessa km-korvauksesta jää käteen aika paljon, kun ei ole autovelkaa ja muutenkin autosta oli jo pahin arvonlasku tapahtunut.

Mutta jos ajaisin esim. 40t€ maksavalla uudella autolla, niin 60tkm / vuosi vauhdilla auton arvo tippuisi kuin lehmän häntä. Silloin tuosta km-korvauksesta ei jää käteen yhtään mitään itselle, kun kaikki menevät auton huoltoihin ja loput auton arvonlaskuun.
 

Yhteistyössä