Konstan koti ja koulu

  • Viestiketjun aloittaja "adhd"
  • Ensimmäinen viesti
"adhd"
Eli tyttö menossa tonne paikkaan ja me haluttais nyt sitten tietää minkälaista siella on,saako olla oma puhelin ja jne ja minkälainen on henkilökunta,eli jos sulla on kokemusta kyseisestä paikasta niin kerro.Ja Hollolan yksikkö
 
"kkk"
Olen ollut. Nykyään saa pitää kuulemma puhelimetkin, joskus ei saanut edes värjätä hiuksia mustaksi, käyttää lakkaa ym. Suurin osa ohjaajista on mukavia, mutta ei oikeudenmukaisia. Moni ketä tässä laitoksessa tai muissa on ollut, on myöhemmin ollut teiniäiti, käynyt vankilassa tai narkomaani..
 
vierailija
Kiitos, kun veitte nuoruuteni elämästäni pois. Olo oli kuin häkkilinnulla ja mielenterveys vaakalaudalla. Muitakin vaihtoehtoja on oltava kuin kaltoinkohtelu. Pelkkää bisnestähän tämä "nuorten tukeminen" on. Pitäisikö perustaa oma hoitolaitos, kun tietää vielä miten niitä valvotaan..
 
Elämä opettaa
Olin heinolan toimipisteessä vuodet 2005-2007. Meininki varmasti vähän eri kuin silloin (toivottavasti). Rangaistukset joita sai muunmuassa tupakanpoltosta, kotilomilla töppäilystä,hatkaamisista yms.. oli kyllä ihan omaa luokkaa.. Vierihoitoa,penkkiterapiaa,huonearestia,kotilomat meni eikä päässy käymää kotona välillä pitkii aikoihi.. Joskus itse töppäsin ja olin 2 viikkoa klo 8-20 välisen ajan pelkät kalsarit jalassa koulupenkillä lukien vanhoja lehtiä,ruoka tuotiin naaman etee eikä saanu nähdä ketää. Koulunkäynti keskeytettiin rangaistuksen ajaksi. Siitä kahen viikon jälkee pääsin omaa huoneesee seuraavaksi 2 viikoksi ja sai vaatteet päälle. Noita rangaistus käytäntöjä tuskin enää nykypäivänä siellä on käytössä. Kub olin päässy pois niin kuulin että paikassa oli vähän kriisin tynkää kun valituksia sateli ja osa henkilökunnasta lähti menee..Osa henkilökunnasta oli ihan väärässä paikassa töissä.. Mutta kun aikaa on mennyt niin muistelee välillä aikaa siellä, ei voi vaan valittaa. Puitteet hyvät kaikenmaailman harrastuksiin jos itse haluaa. Asuin tilat hyvässä kunnossa,mahdollisuus oli itsenäistyä ja käyttää rahaa itse ruokaan ja elämiseen. Opetella elämistä omillaan yms.. totta kai ymmärrän nuorten ahdingon kun suurin osa joutuu tollaseen paikkaan ilman omaa tahtoa,niin totta kai sitä hankaa vastaa ja kaikki on paskaa.. Sääntöjä tulee vastaan mitä välttämättä koskaan ollukkaa. Eri lähtökohdista ympäri suomea porukkaa, joukossa tyhmyys tiivistyy,keksitää kyllä kaikenmaailman metkuja.. ikävä kyllä se on iso prosentti ketkä tollasee paikkaa joutuu niin niistä tulee rikollisia,huumeidenkäyttäjiä ja muutenki laitapuolen kulkijoita. Sieltä kun pääsee niin seuraava laitos on vankila,pakkohoito,päihdekuntoutus tai joku vastaava,ikävä kyllä.. Kierre on jo nuoresta asti valmis. Niin kävi itselle myös, aloitin huumeidenkäytön heti pois päästyä,häkki heilahtanu,elämä potkinu päähä pahasti.. Pääsin irti huumekierteestä,lopetin rikokset ja elän nykyään normaalia elämää töissä käyden yms.. Mutta pakko sanoa että nyt kun elämä on mallillaa niin en vaihtaisi päivääkään omasta elämästä pois. Vaikka koulukoti aika oli paskaa ja raskasta kapinoivalle murkkuikäselle, niin kyllä sieltä paikasta oppi paljon hyvää,mutta ei osannu käyttää niitä eväitä oikein. En ole jäänyt katkeraks tai mitää paikkaa kohtaan, päinvastoin osaan ottaa sen kasvattavana tekijänä omassa elämässä vaikka elämä on heitelly suuntaan ja toiseen. Hienoja ihmisiä ja kokemuksia mahtuu paljon niihin reilu parii vuoteen mitä siellä olin. Eksyin tänne kun googletin vuosien jälkeen konstan koti ja koulu Tsemppiä kaikille ketkä tai kenen lapset on vastaavassa laitoksessa!
 
vierailija
En tiedä tuosta kyseisestä paikasta mitään, mutta onhan se nyt vaan fakta, että koulukoteihin päätyy sellaisia lapsia, joiden kanssa harvemmin pärjää ilman, että kuri on todella kova. Henkilökunnan valtuudet kurinpitoon ovat myös nykyisin aika vähäiset verrattuna siihen, mitä ne olivat jokunen vuosikymmen sitten. Jos pysytään nykyisellä linjalla ja muutetaan kurinpitokäytäntöjä aina vaan lepsummiksi, niin eihän se koulukodin arki vaan toimi, kun lapset saavat sen kuvan, etteivät hoitajat mahda heille mitään.
 
vierailija
En suosittele! Lapseni on hollolan yksikössä, ja siellä on ilmennyt todella rajua kiusaamista. Asiasta olen yrittänyt keskustella ohjaajien ja johtajan kanssa. Ovat sanoneet selvittelevänsä asiaa... ovat nyt selvitelleet muutanan kuukauden ilman tulosta. Rikosilmoitus tehty. Onneksi lapselleni löytyi uusi paikka. Konstankoti ja koulu yrittävät vain omaa mainetta suojella
 

Yhteistyössä