Onko totta ettei raskaana ollessa saa hieroa alaselkää?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras ap"
Mies varasi mulle hieronta-ajan ku oon alaselkää valitellu ja erityisesti issiasta, niin meinasivat sieltä hierontapaikasta ettei raskaana olevilta hierota alaselkää :eek: Miksi?

Muutenkin tuntuu, että raskaana ei saa syödä tai tehdä mitään normaalia ja nyt vielä tämä josta en oo ikinä kuullutkaan.
 
alkper ap
[QUOTE="hmmm";29290760]Kuinka pitkällä olet?
Loppuraskaudessa selän hieronta voi edistää supistuksia[/QUOTE]

vk 20. Mitenhän mä en oo kuullu tämmöisestä aiemmin muiden raskauksien kohdalla o_O
 
"äiti88"
Uskoisin siihen mitä siellä on sanottu. Olen kyllä kuullut, että raskaus rajoittaa noita hierontajuttuja. Ja mitä pitemmälle mennään, niin ei voi vatsallaankaan olla hierontapöydällä tietenkään...
 
"kahden äiti"
Mun mielestä joillakin hierojilla on sellaisia erikoispöytiä missä on aukko vatsan kohdalla jolloin ihan viimeisilläänkin oleva kykenee olemaan nk. vatsallaan hieronnan ajan. Mä itse rakastan hierottavana olemista ja onneksi mieheni sen taidon osaa ja hyvin osaakin myös raskauksien aikana.
 
alkper ap
[QUOTE="äiti88";29290801]Uskoisin siihen mitä siellä on sanottu. Olen kyllä kuullut, että raskaus rajoittaa noita hierontajuttuja. Ja mitä pitemmälle mennään, niin ei voi vatsallaankaan olla hierontapöydällä tietenkään...[/QUOTE]

Mä en usko tuohon, että pitää uskoa kaikki mitä sanotaan.

Löytyi tämmöinen: Urheiluhieroja Arttu Peltola: Raskaus ja hieronta

Sikiön aiheuttaman paine lannerangan ja lantion alueelle heikentää jalkojen verenkiertoa. Oireina ovat selkäkipu, suonenvedot, jalkojen turvotus ja suonikohjut.
Eniten huomioita vaativia alueita ovat selkä, pakarat, jalat ja hartiat. Hieronta voidaan suorittaa niin asiakas istuu tai on kylkimakuulla.
 
alkper ap
[QUOTE="-p-";29291024]Itse käyn parin viikon välein osteopaatilla/hierojalla juuri alaselän kipujen takia. Kyljellään ollessa hierotaan, eikä todellakaan ole mitään esteitä.[/QUOTE]

Hienoa! Sain itsekkin juuri erään hierojan langan päähän ja hän vastasi minulle, että ennen vk12 ei mielellään hierota alaselästä keskenmenoriskin vuoksi, mutta sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmaa jos voimaa käytetään maltillisesti ja kyljellään/istualtaan hierottaessa ei kovin kovaa voimaa edes saa aikaan.

Taidan siis jättää käymättä tuossa firmassa missä ei suostuta alaselkää hieromaan koska nimenomaan se on tällä hetkellä mun ongelmakohta.
 

Yhteistyössä