Onko teille muille tullut pysyviä vaurioita synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja alapää pilalla
  • Ensimmäinen viesti
alapää pilalla
Mulla on tosi paha kohdunlaskeuma ja virtsankarkailua. Ja kamalat yhdyntäkivut ja vatsakivut ja jatkuvasti virtsatietulehduksia.

Painokin on edelleen 109kg. :( Ahdistaa tää kaikki!
 
"-p-"
[QUOTE="niinpäniin";29302950]niitä tulee kaikille! Niistä ei vaan puhuta.[/QUOTE]

Eikä tule. Mulle ei tullut yhtäkään raskausarpea raskaudesta eikä tikin tikkiä synnytyksestä. Vatsakin palautui samanlaiseksi kuin ennen raskautta. Nyt toinen raskaus rv 34, eikä vieläkään ole näkynyt raskausarpia (ehtivät vielä tulla, jos ovat tullakseen, tiedän).
 
Puhuisin jos ois aihetta
[QUOTE="niinpäniin";29302950]niitä tulee kaikille! Niistä ei vaan puhuta.[/QUOTE]

Mitä mulle on tullut? Empä ole huomannut mitään. Kolme vauvaa olen saanut aikaseksi kuitenkin.
 
"niinpäniin"
[QUOTE="-p-";29302981]Eikä tule. Mulle ei tullut yhtäkään raskausarpea raskaudesta eikä tikin tikkiä synnytyksestä. Vatsakin palautui samanlaiseksi kuin ennen raskautta. Nyt toinen raskaus rv 34, eikä vieläkään ole näkynyt raskausarpia (ehtivät vielä tulla, jos ovat tullakseen, tiedän).[/QUOTE]

Valitettavasti raskaus ja synnytys jättää aina jotain ei se alapää ikinä palaa ENNALLEEN!
 
"äiti88"
[QUOTE="niinpäniin";29302997]Valitettavasti raskaus ja synnytys jättää aina jotain ei se alapää ikinä palaa ENNALLEEN![/QUOTE]

No ei se silti VAURIOITA tarkoita vaikka alapäässä jotain vähän muuttuiskin :D
 
"-p-"
[QUOTE="niinpäniin";29302997]Valitettavasti raskaus ja synnytys jättää aina jotain ei se alapää ikinä palaa ENNALLEEN![/QUOTE]

Mitä sitten? Ei se tarkoita, että siellä olisi raskauden ja synnytyksen jälkeen asiat huonommin, vaikka muutoksia olisikin tullut. Itse en ole mitään eroa huomannut, en seksissä enkä muutenkaan.
 
asdfgrh
Ei synnytksestä mutta raskaudessa jäi nivustaipeessa jokin hermo pinteeseen kun kohtu painoi sitä eikä se näytä palautuvan. Oli liian kauan pinteessä. Siitä seuraa puutumista vasemmassa jalassa.
 
"4xmamma"
jo eka synnytyksen jälkeen sain heittää hyvästit entiselle "oravapillulleni" :( ei oo todellakaan paikat siinä kunnossa mitä ne ennen lapsia oli. Erppari jouduttiin tekemään ekan synnytyksen yhteydessä,liekkö se pahin syy?
 
vierailija
Vatsa jäi pömpöttämään, turpoaa välillä isommaksi riippuen siitä, mitä on syönyt. Sitten näytän siltä, kuin olisin raskaana. Yhdyntäkipuja oli jo ennen raskauttakin, mutta nyt ne ovat erilaisia. Välilihan repeämän kohta vaivaa ja siihen tulee pieni nirhauma yhdynnässä. Eikä alakerta enää samanlainen ole. Tällaisia minun "vaurioni".
 
vierailija höh
Eka mukulan jälkeen ei vatsasta vielä edes huomannut että mulla on lapsi. Seuraavien myötä kyllä nahka ja lihakset venyi, jos yhtään lihon tulee mahasta sellainen pyöreä ja pullea kuin olisin paksuna. Alapää on entistä parempi, jotenkin herkempi?
 
vierailija
Viisi lasta alakautta ja olen kyllä onnellinen, miten vähällä olen päässyt! Ei yhtään raskausarpea, ei virtsankarkailua koskaan (edes heti synnytysten jälkeen) ja seksielämäkin parantuu vaan vuosi vuodelta. :)
 
vierailija
Peräpukamat.

Ne on ainoo. Ja ne tuli kuvoihin toista lasta odottaessa. Siitä nyt 2 vuotta. Tais tulla jäädäkseen noi, saa nähdä jos niitä joskus lähtee jotenkin sit operoimaan. Eipä ne nyt oo elämää niin kauheesti häirinneet, lähinnä kuukautisten aikana ne ärhäköityy. :D

Muuten ei mitään, ei arven arpea,vatsa palautui muutenkin lähes entiselleen. Ei alapääongelmia, tosin molemmat lapset syntyikin sektiolla. Leikkauksetkin meni kaikin puolin putkeen ja toivuin yllättävänkin nopeasti molemmilla kerroilla.

Tisut tietty vähän riippuu nykyään enemmän ku ennen lapsia mut ei nyt mitenkään katastrofaalisesti. Tykkään varatalostani nykyään enemmän kuin nuorempana.
 

Yhteistyössä