Onks jollain tuollaista cerafit paistinpannua jota tv-shop mainostaa?

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
määä
Meillä on tokmannin 10 e keraaminen pannu. On ollut vasta pari viikkoa ja olen hellävaraisesti luutulla käsin pessyt, joten vielä on tarttumaton ;) Vaikuttaa kivalta pannulta, jos tuollaisena pysyis.
 
JOO!!
Meillä on ceramicore setti, on se parempi mun mielestä ku teflonpannu mut ihan yhtä heppoinen, että ei saa käyttää metallisia välineitä yms, ettei sitä kyllä millään vasaralla voi hakata niinku mainoksessa, vispilästä tuli jo naarmuja meidän pienimpään kattilaan. Ei kyllä niin helposti tartu kii jutut, ku tefloniseen ja pinnoite on kestänyt hyvänä jo pitkään. Että ei se ainakaan huonompi ole, mut en mä kyllä mistään tv-shopista ostais, saa noita keraamisia muualtakin!
 
JOO!!
[QUOTE="vieras123";29488042]Katopa kuule youtubesta, niin siellä noi tv-shopin pannut on todettu huuhaaksi.[/QUOTE]

Millä tavalla huuhaaksi?
Meillä on tosiaan siis tuo setti paistinpannuja ja iso ja pieni kattila ja kyllä ne musta on ihan käyttökelpoiset siinä missä mitkä tahansa kattilat ja pannut. Ei nyt tietenkään kannata ihan kaikkea pureskelematta niellä mitä siellä tv-shopissa näyttävät tekevänsä niillä pannuilla, mut myydään noita muuallakin ja ei se keraaminen pinnoite nyt mikään tv-shop juttu pelkästään ole.
 
JOO!!
[QUOTE="vieras123";29488062]http://www.youtube.com/watch?v=Rp7LGfEU-2o[/QUOTE]

Niinku sanoin, niiden ohjeissakin on että ei saa käyttää metallisia välineitä. Eihän kukaan teflonistakaan pannua raavi millään terävillä, paitsi tv-shopin videolla niin että ruokakin on mustaa murua täys.
Ei se pannusta huonompaa/humpuukia tee, kyllä siinä esim kananmunat paistuu hyvin ilman rasvaa ja jäämättä kiinni paremmin ku teflonisessa, mutta ite tykkkään laittaa vähän rasvaa, koska on niin selkärangassa, ettei tyhjää pannua saisi pitää kuumalla levyllä.
 
JOO!!
http://www.youtube.com/watch?v=u7yn0nUq1vM

Katsoin, tässä myös paistetaan munaa ilman rasvaa. Kuten sanoin, MEILLÄ ON TUO PANNU(+kattiloita), tiedän kyllä miten se paistaa ilman videoitakin.
Jos siihen jää ohuelti jotain esim just valkuaista tai kanasta marinadia, niin se kyllä meinaa kärähtää, mutta lähtee ihan lastalla tuuppaamalla irti, toisin ku teflonisessa. Ja tosiaan pannun voi pyyhkiä vaikka talouspaperilla puhtaaksi, itse kyllä mielummin pesen sen. Tuota keraamista pannuakin pitää huoltaa ja rasvoittaa säännöllisesti, jotta pinnoite pysyy liukkaana. Lisäksi jos sen menee liiaksi kuumentamaan, niin siihen tarttuu myös ärhäkkäämmin kaikki kiinni.
 
JOO!!
"Keraaminen pinnoite. Keraaminen pinnoite on uudenlainen pinnoite joka kestää korkeita lämpötiloja ja sopii jopa liekittämiseen. Pinnoite kestää metallisia keittiövälineitä, mutta ei teräviä esineita tai leikkaamista. Keraamisella pinnotteella pinnoitetut astiat sopivat kaikille liesityypeille ja varsinkin nopeille ja tehokkaille induktio- ja kaasuliesille.

Parhaan paistotuloksen ja maun saat käyttämällä hieman öljyä tai rasvaa paistettaessa. Keraaminen pinnoite kestää korkeita lämpötiloja, mutta vältä pannun pitkäaikaista ylikuumentamista. Ylikuumentuessaan pinnoitemateriaali kärsii ja vaurioituneeseen pintaan ruoka tarttuu helpommin kiinni. Jos ruoka tarttuu pannun pohjaan, tulee pannu puhdistaa seuraavasti: Liota pannussa litra kuumaa vettä, johon on sekoitettu teelusikallinen astianpesukoneainetta ja poista lopuksi pinttynyt lika tiskiharjalla. Huuhtele huolellisesti. Keraaminen pinnoite ei kestä teräsvillaa eikä karhunkieltä.

Mikäli pannuun edelleen tarttuu paistettaessa ruoka pohjaan; kuumenna pannussa voimakkaalla lämmöllä sianrasvaa (pekonisiivuja) ja pyyhi pannu paperilla."

http://iittala.fi/web/Iittalaweb.nsf/fi/uutiset_tuote_faq_materiaali-_ja_hoito-ohjeet
 
vieras..
Itse ostin ihan teräksisen paistinpannun Lidlistä ja olenkohan nyt parisen viikkoa vain sitä käyttänyt ja todella hyvältä vaikuttaa ja on vielä 4litran vetoinen niin saa tehtyä kunnolla ruokaa kerralla. Tuommonen kahvaton paistinpannu(paistinpannu nimellä oli myynnissä).
 
toimii
Meillä on nuo Cerafit-pannut, ja ei oo mitään valittamista. Lettuja pystyi paistamaan hyvin ilman että ensimmäinenkään jäi kiinni! Pihvitkin paistuu hyvin ja vähällä rasvalla. En ainakaan toistaiseksi käytä enää noita edellisiä paistinpannuja.
 
"vierailija"
Vieras123
Kai huomasit ettei tuossa sun videolla näe mikä pannu siinä on! Voinhan mä käydä ostamassa minkätahansa valkopintasen pannun.
Joo onhan tv shopin mainostyyli ihmisiä tyhmentäviä (ja osa tuotteista oikeasti älyvapaita), mutta testaamatta haukkuminen on jo valmiiksi tyhmää.
 
Haluaisin!
Teflonit ovat minusta yhtä hyviä, mutta on siinä huonojakin puolia...minun muovi lastani kärähti ...ja ruoka joskus jää kiinni ja tulee räiskeitä kun paistaa..uskon että tuo on hyvä pannu, koska se on uskottava, kestävä ja lisäksi alumiininen ja sitä ei tarvitse pestä niin usoin. Sanompa vaan että on varmaan hyvä pannu.
 
"sirpa"
Meillä on nuo pannut ja elämäni parhaimmat. Olen jo 51 vuotias ja ostanut aika monta pannua. Etsin nyt kattiloita samalta valmistajalta. Myönnettäköön etten ole rautanauloja kokeillut!
 
näin
Ihan kiinnostuksesta googlasin mitä on immeiset mieltä näistä pannuista, ja mitä pitemmälle jatkoin tämän keskutelun lukemista aloin ihmetellä et mitä **tun työkaluja käytätte et saatte pinnotteet piloille + jäämään munat pannuun kiinni??

Omistan ite teflonpannun + valurautasen paistinpannun. Paistan esim. jauhelihan, munat ja eritoten pekonin ilman rasvaa. Kertaakaan ei oo jääny kiinni, kun käyttää oikeita välineitä sekä oikeita lämpötiloja. Kaipa se kananmuna siihe jää kiinni jos joku peruspertti on ensin sitä raastanu jollain helvetin teräslastalla(teflon) ja sitte lämmittää tunnin ajan sitä pannua.

En kuitekas henk.koht. menis ite tollasta cerafit -pannua ostamaan, koska oon enempi valurautaihmisiä.
 

Yhteistyössä