Saako teidän mielestä eron harkinta-aikana seurustella jo toisen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "Eveliina"
  • Ensimmäinen viesti
"Eveliina"
Seurustelen miehen kanssa jolla on avioliiton eron harkinta-aika menossa ja virallinen ero tulee kesäkuun alussa. Mies haluaa siihen asti pitää vähän matalaa profiilia vaikka ei ole mitenkään erityisesti salannut meidän seurustelua.

Mun mielestä saa seurustella vaikka heti kun on erilleen muutettu. Kun eihän siinä vaiheessa enää olla yhdessä.
 
Ken guru
Tottakai saa.

Saa vaikkei olisi eroa vireille laitettukaan jos tilanteet on sellaisia ettei ne ketään loukkaa, eli ei petetä, vaan ollaan selkeästi lähdetty eri teille puolison kanssa.

Mun mielestä.
 
"vieraana"
Saa mutta ymmärrän miehen toiveen siitä että pidetään matalaa profiilia. Hän ei halua että sinä näytät syylliseltä heidän eroon, vaikka se olisi totuuskin. Eli tavallaan ajattelee sun parasta esim. sukulaistensa silmissä jatksossa. En ottaisi tuota pahalla.

Mutta en kyllä alkais seurustellakaan sellaisen kanssa jolla on ero kesken. Jaksaisin odottaa sen puoli vuotta, jos tyyppi on kiinnostava.
 
vierass
no kyllä minä ainakin seurustelen vaikka harkinta-aika on menossa. Mulle ihan sama mitä muut ajattelee. Me ei oltu yhdessä ex;n kanssa vaikka hän ei oltu muuttanut erilleen kun se ei sitä hiton kämppää löytänyt mistään ja mulla on eropaperit jo vetämässä viisi kuukautta eli kohta oon virallisesti kokonaan eronnut.
Kyllä se ex ukko tiesi koko aika että mulla on toinen koska sanoin sille suoraan että jatkan elämääni asuit tässä tai et.
 
Ken guru
[QUOTE="vieraana";29630836]Saa mutta ymmärrän miehen toiveen siitä että pidetään matalaa profiilia. Hän ei halua että sinä näytät syylliseltä heidän eroon, vaikka se olisi totuuskin. Eli tavallaan ajattelee sun parasta esim. sukulaistensa silmissä jatksossa. En ottaisi tuota pahalla.

Mutta en kyllä alkais seurustellakaan sellaisen kanssa jolla on ero kesken. Jaksaisin odottaa sen puoli vuotta, jos tyyppi on kiinnostava.[/QUOTE]

Mä en kyllä usko tuohon, että joku suhteen ulkopuolinen olisi syy eroon. Kyllä ne syyt löytyy sieltä suhteen sisältä. Että siis ylipäätään lähtee toisen kelkkaan.
 
"a p"
saa mutta ei kannata sitte kitistä jos vastapuoli ei ota takas kun vanha suola alkaa janottaa
Ei ole pelkoa, että miestä alkaisi vanha suola janottamaan. Vaimo on yrittänyt saada miestä takaisin, mutta mies ei halua jatkaa elämää niin vaikean ja kontrolloivan ihmisen kanssa. Eikä mulla ole tästä vain miehen kertoma tietona vaan kyllä tuolla naisella on vaikean ihmisen maine ja olen sen tiennyt jo ennen kuin miehen kanssa aloimme seurustella.
 
"Hellurei"
Minun mielestäni tunteille ei varmaan voi mitään mutta epäkohteliasta julistaa uutta rakkauttaan esim.facebookissa. Minusta noloinpia juttuja on katsoa ku naimisissa oleva eroaa ja 1,5kk päästä on jo vaihtanut statukseen kihloissa. Kyllä puoli vuotta on loppuen lopuksi lyhyt aika ja minusta on parasta jäähdytellä lakanoita se aika. Kyllä usein on kyse laastarisuhteesta ja.riippuvaisuudesta jos ei pysty olemaan yksin..minusta se myös kertoo siitä kuinka kunnioittaa exäänsä. Itse en kajoa varattuihin ja hälyyttävää on jos mies lepertelisi mulle tunteitaan vaikka olis juuri eronnut. En edes haluaisi sellaista kumppania jolle ero olis hälläväliä asia. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten mies kohtelee ja puhuu exästään.
 
ankara vastustus
Minä en arvosta tippaakaan sitä, että harkinta-aikana ollaan jo toisen kanssa kovin julkisesti.

Aika hölmöä olisikin työntyä väkisin vielä liitossa olevan kelkkaan näytille.

Tulee mieleen esim. Anna Puu, joka ei saanut erohakemuksia laitettua, mutta keikaili jo toisen miehen kanssa julkisesti. Ensimmäinen aviopuoliso on varmasti kärsinyt tilanteesta.
 
[QUOTE="vieraana";29630836] Mutta en kyllä alkais seurustellakaan sellaisen kanssa jolla on ero kesken. Jaksaisin odottaa sen puoli vuotta, jos tyyppi on kiinnostava.[/QUOTE]

Tässä nyt sekoitetaan juridiikka ja parisuhde toisiinsa. Se, että avioeroa ei saa heti ei tarkoita, että se ero olisi millään tavalla kesken. Kun erosin ex-mieheni kanssa, oli ero ihan selvä siitä hetkestä asti kun niin päätettiin vaikka avioeroa virallisesti haettiin vasta vähän myöhemmin. Ei sillä juridisella puolella ollut niin paljoa väliä siinä kohtaa ja sen verran hyvissä väleissä erottiin, että asuttiin vielä saman katon olla pidemmän aikaa. Nykyisen puolisoni tapasin kun olin vielä naimisissa ja asuin samassa asunnossa ex-mieheni kanssa, mutta eromme oli jo kaiken puolin selvä. Eikä tuosta mitään ongelmia tullut. Nykyisen puolisoni kanssa olemme olleet yhdessä jo vuosia.

Eli ei sille seurustelulle harkinta aikana mitään estettä ole, mutta jos mies haluaa vielä pitää matalaa profiilia hän ei varmaankaan halua sotkea sinua eroonsa. Toiset myös tarvitsevat enemmän aikaa erosta toipumiseen kuin toiset.
 
Ken guru
[QUOTE="Hellurei";29630872]Minun mielestäni tunteille ei varmaan voi mitään mutta epäkohteliasta julistaa uutta rakkauttaan esim.facebookissa. Minusta noloinpia juttuja on katsoa ku naimisissa oleva eroaa ja 1,5kk päästä on jo vaihtanut statukseen kihloissa. Kyllä puoli vuotta on loppuen lopuksi lyhyt aika ja minusta on parasta jäähdytellä lakanoita se aika. Kyllä usein on kyse laastarisuhteesta ja.riippuvaisuudesta jos ei pysty olemaan yksin..minusta se myös kertoo siitä kuinka kunnioittaa exäänsä. Itse en kajoa varattuihin ja hälyyttävää on jos mies lepertelisi mulle tunteitaan vaikka olis juuri eronnut. En edes haluaisi sellaista kumppania jolle ero olis hälläväliä asia. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten mies kohtelee ja puhuu exästään.[/QUOTE]

Mun mielestä teet kammottavan paljon yleistyksiä ja julistat omat tuntemuksesi ja kokemuksesi? koskemaan kaikkia.

Lisäksi, miksi ihmeessä pitää esittää jotain muuta mitä on ja tuntee?
 
"a p"
Mies sanoo, että haluaa suojella mua. Paskaa tulee satamaan niskaan siinä vaiheessa kun se vaimo saa kuulla meidän seurustelusta. Miehelle on aivan selvää että hän haluaa erota ja odottaa paljon sitä, että ero tulee viralliseksi. Oli eroamista miettinyt jo vuoden ennen kuin muutti pois eli kyse ei ole mistään hetken mielenjohteesta ja mies on eron jo omalla kohdallaan käsitellyt aika pitkälle.
 
"Hellurei"
Niin se kertoo siis kohtalosi miten myös sinua tullaan kohtelemaan alkuhuuman jälkeen. Minä en anna pisteitä kaltaisellesi naiselle. Eropäätös tarvitsee sulattelua ja harkinta-aika on sitä varten että kerkeää saamaan etäisyyttä asioihin jolloin saattaa ymmärtää asioita paremmin. Ja jotkut tulevat katuman päälle. Varsinkin jos on lapsia perheessä, alkuperäisen perheen pysyminen yhdessä olisi aina tavoiteltavaa ja se on vain niin väärin jos osallistut siihen prosessiin. Tottakai miestä tai ketä tahansa jolla menee huonosti suhteessa ja kaipaa positiivisia asioita ja on helppo rakastua uuteen naiseen. Eniten mua ällöttää sun tapasi ajatella että exä on hankala jne. Muut ihmiset eivät tiedä yhtikäs mitään siitä mitä neljän seinän sisällä tapahtuu. Antaa ihmisten puhua ja luulla että tietävät. Ja mitä sitten jos joku on hankala? Onko hän siksi huonompi kuin sinä? Kun ihmisillä on vaikeaa ja paha olla, saattaa käytös olla hullua. Silloin oikeanlainen kumppani antaa tukea ja on kärsivällinen. Mikä helv kiire ihmisillä on? Mikä kiire sulla on? Pelkäänkö menettävänsä miehen jos sanot että odotetaan puoli vuotta..et aletaan tapailemaan sitten? Silloin se lähtisi oikealta pohjalta mutta kuulut selvästi niihin naisiin jotka eivät toisten tunteita kunnioita.
 
  • Tykkää
Reactions: onnentuuli
ankara vastustus
[QUOTE="Hellurei";29630872]Minun mielestäni tunteille ei varmaan voi mitään mutta epäkohteliasta julistaa uutta rakkauttaan esim.facebookissa. Minusta noloinpia juttuja on katsoa ku naimisissa oleva eroaa ja 1,5kk päästä on jo vaihtanut statukseen kihloissa. Kyllä puoli vuotta on loppuen lopuksi lyhyt aika ja minusta on parasta jäähdytellä lakanoita se aika. Kyllä usein on kyse laastarisuhteesta ja.riippuvaisuudesta jos ei pysty olemaan yksin..minusta se myös kertoo siitä kuinka kunnioittaa exäänsä. Itse en kajoa varattuihin ja hälyyttävää on jos mies lepertelisi mulle tunteitaan vaikka olis juuri eronnut. En edes haluaisi sellaista kumppania jolle ero olis hälläväliä asia. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten mies kohtelee ja puhuu exästään.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä. Vaikka en ole itse eroa kokenu, tuttavien puolesta saa välillä hävetä.
 
"Hellurei"
Vastauksien perusteella tänne ei saa antaa muuta vastausta kun että siitä vaan..et tee mitään väärää ja tottakai käy kiinni mieheen kun sikalimppuun ja näytä sille ex akalle!!! Ei tarvitse välittää miltä exästä tuntuu... Eihän se ole sinun tehtäväsi ja hei.. Mieshän on päättänyt erota! Näin haluat kuulla.. Ja ilmeisesti muutkin ovat sitä mieltä. Eli siitä vaan mitä sitä täältä edes kysymään??
 
Näin
Näissä kannattaa muistaa, että eroja on monenlaisia. Kaikki eivät joudu enää harkinta-aikanaan käymään eroa läpi, vaan se on tehty jo aikaisemmin. Oma tarina esimerkiksi meni niin, että erosta päätettiin vuosi ennen kuin mies muutti omaan osoitteeseen. Ja siitä vasta noin vuoden päästä haettiin virallista eroa. Olen siis jo noin sataan kertaan ehtinyt tässä matkan varrella puida eroni loppuun ja kaikki tästä asiasta jo tietävätkin. Exällä ei ole mitään uutta suhdettani vastaan eikä vanha suola janota kumpaakaan.
Joten: on himppasen eri asia olla just muuttanut pois ja seurustella kuin olla tehnyt eroa jo vuosia, vaikkei virallista eroa olisi vielä myönnettykään.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
[QUOTE="Hellurei";29630920]Niin se kertoo siis kohtalosi miten myös sinua tullaan kohtelemaan alkuhuuman jälkeen. Minä en anna pisteitä kaltaisellesi naiselle. Eropäätös tarvitsee sulattelua ja harkinta-aika on sitä varten että kerkeää saamaan etäisyyttä asioihin jolloin saattaa ymmärtää asioita paremmin. Ja jotkut tulevat katuman päälle. Varsinkin jos on lapsia perheessä, alkuperäisen perheen pysyminen yhdessä olisi aina tavoiteltavaa ja se on vain niin väärin jos osallistut siihen prosessiin.[/QUOTE]

meinaat, että avioeropaperit lähetetään hetken mielijohteesta tai heti kun ensikerran tulee mieleen, että pitäisiköhän erota? Silloin harkinta-aika ehkä olisi tuollaista miettimistä ja asioiden sulattelua. Mutta kyllähän ihminen on yleensä jo sen ajatustyön tehnyt siinä vaiheessa, kun ehkä pitkän harkinnan, keskustelun ja ehkä jopa pariterapeutilla käymisten jälkeen tulee siihen tulokseen, että todellakin haluaa erota. Ei se paperityö siinä sitten enää mikään iso askel ole.

Joku tuolla jo kirjoittikin, miten ero sinänsä ja eron juridiikka ovat kaksi eri asiaa. Tätä ei moni näköjään tajua. Ikävä kyllä vain on niin, että täysin selvää eroakin joutuu odottamaan. Se, että odottamisen nimi on "harkinta-aika" ei tarkoita sitä, että eroava pariskunta oikeasti enää harkitsisi silloin yhtään mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Ken guru
[QUOTE="Hellurei";29630948]Vastauksien perusteella tänne ei saa antaa muuta vastausta kun että siitä vaan..et tee mitään väärää ja tottakai käy kiinni mieheen kun sikalimppuun ja näytä sille ex akalle!!! Ei tarvitse välittää miltä exästä tuntuu... Eihän se ole sinun tehtäväsi ja hei.. Mieshän on päättänyt erota! Näin haluat kuulla.. Ja ilmeisesti muutkin ovat sitä mieltä. Eli siitä vaan mitä sitä täältä edes kysymään??[/QUOTE]

Sori, ymmärrän mitä tarkoitat. Ei minulla ole oikeutta yrittää "kumota" mielipidettäsi. Vasasin liian kovasti tuohon.
 
"a p"
[QUOTE="Hellurei";29630920]Niin se kertoo siis kohtalosi miten myös sinua tullaan kohtelemaan alkuhuuman jälkeen. Minä en anna pisteitä kaltaisellesi naiselle. Eropäätös tarvitsee sulattelua ja harkinta-aika on sitä varten että kerkeää saamaan etäisyyttä asioihin jolloin saattaa ymmärtää asioita paremmin. Ja jotkut tulevat katuman päälle. Varsinkin jos on lapsia perheessä, alkuperäisen perheen pysyminen yhdessä olisi aina tavoiteltavaa ja se on vain niin väärin jos osallistut siihen prosessiin. Tottakai miestä tai ketä tahansa jolla menee huonosti suhteessa ja kaipaa positiivisia asioita ja on helppo rakastua uuteen naiseen. Eniten mua ällöttää sun tapasi ajatella että exä on hankala jne. Muut ihmiset eivät tiedä yhtikäs mitään siitä mitä neljän seinän sisällä tapahtuu. Antaa ihmisten puhua ja luulla että tietävät. Ja mitä sitten jos joku on hankala? Onko hän siksi huonompi kuin sinä? Kun ihmisillä on vaikeaa ja paha olla, saattaa käytös olla hullua. Silloin oikeanlainen kumppani antaa tukea ja on kärsivällinen. Mikä helv kiire ihmisillä on? Mikä kiire sulla on? Pelkäänkö menettävänsä miehen jos sanot että odotetaan puoli vuotta..et aletaan tapailemaan sitten? Silloin se lähtisi oikealta pohjalta mutta kuulut selvästi niihin naisiin jotka eivät toisten tunteita kunnioita.[/QUOTE]

Etkö osaa lukea. Mähän kirjoitin, että naisen vaikean luonteen tiesin jo ennestään. Sen tietää myös moni muu joten ei ole vain miehen keksintöä. Sä teet nyt aikalailla oletuksia, ilmeisesti jonkun oman katkeruuden takia.

Miksi mun pitäisi odottaa ja kunnioittaa sellaisen naisen tunteita josta mies on jo eronnut vaikka virallisesti vielä naimisissa ovatkin? Ero on tullut ja paluuta vanhaan ei ole koska mies ei halua suhdetta enää jatkaa. Yhteisiä lapsia heillä ei ole joten sitä ei tarvitse miettiä.

Meidän suhteella ei ole mitään väärää pohjaa vaikka sä kuinka niin haluaisit ajatella.

Kyllä, kysyin teidän mielipiteitä mutta kerron myös omani.
 
huhiuhiuhui
Kaikki deittipalstat on pullollaan miehiä, jotka ovat "asumuserossa". Tarkoittaako tämä sitten niitä, jotka ovat vielä virallisesti avioliitossa vai jotain avoimia suhteita. Itse en sekaantuisi mieheen, jonka harkinta-aika on vireillä. Ja se, kuinka hän erotilanteessa kohtelee nykyistä kumppaniaan kertoo ihan hitosti kyseisestä miehestä, mutta ei yhtään mitään heidän avioliitostaan, eroon johtaneista syistä jne. Kukapa nyt tunnustaisi uudelle deitille pettäneensä vaimoaan mennen tullen tai kertoisi kohdelleensa kumppaniansa kuin roskaa.
 

Yhteistyössä