Kuinka usein sinä ja äitisi pidätte yhteyttä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Kerran viikkoon minä soitan. Jos en soita, äiti ei soita ikinä takaisin. Eli yhteydenpito on täysin minun varassani, aika väsyttävää touhua.

Nähdään muutaman kerran vuodessa. Siinäkin on aika paljon, on henkisesti tosi rankkaa aina ne kerrat kun nähdään.
 
"vieras."
No en mäkään oleta että joka päivä pitäis soitella, mutta kerran viikossa edes kuulumiset ja nähdä olis myös kiva kerran viikkoon jos mahdollista....ei vaan toteudu mun haaveet...yksipuolista olisi soittelu ja käymiset.

Mun äiti on just sellanen että soittaa vaan jos oikeasti on asiaa, se vaan kun sitä asiaa ei tule edes kahden viikon aikana, niin koska sitten. Kerran olin käymättä 3 viikkoa niin jo tuli soitto, olenko suuttunut kun en käy. Eli huomaa kyllä jos en vähään aikaan käy, mutta ei itse pidä yhteyttä tai käy.

ap
 
äitintyttö
Joka päivä äiti soittaa mulle vähintään pari kertaa ja mä laitan viestejä usein, ja tavataankin keskimäärin kolme kertaa viikossa vaika matkaa on. Äiti on läheinen mulle. <3
 
äitintyttö
[QUOTE="vii";29729751]Siis ihan mielenkiinnosta, mitä ihmeen asiaa teillä päivittäin äideillenne on? Mulla on varmaan tylsä elämä tai sitten olen tottunut, että on oltava aina "oikeaa" asiaa, kun jollekin soittaa.[/QUOTE]

Kerron mitä lapset tekee, ja muutenkin jutellaan, melkein kaikista asioista. Välillä laitan äitille viestin että nyt ottaa päähän/olen surullinen ja heti äiti soittaa ja lohduttaa ja kannustaa. :)
 
rtf
Ennen soittelimme pari kolme kertaa viikossa, mutta nykyään saattaa mennä viikko pari soittojen välillä. Tähän muutokseen on syynsä ja nuo syyt ovat viilentäneet välejä muutenkin. Näemme noin kerran kuussa tai kahdessa, ennen tämäkin oli toisin. Jos lapsia ei olisi, tuskin vierailisimme näinkään usein. Välimatkaa on noin 170 km ja yleensä vierailut kestävät koko viikonlopun.
 
kahvikirahvi
Vähintään pari kertaa viikossa soitellaan tai viestitellään, pari-kolme kertaa kuukaudessa nähdään ja yleensä ollaan porukoilla vähintään yks yö kun käydään.
 
Nähdään muutaman kerran vuodessa, korkeintaan parin kuukauden välein (Viimeksi oon käynyt kylässä vanhemmilla 1,5 vuotta sitten, äiti taas käväisi täällä 2kk sitten. ) Ja soitetaan kans ehkä parin kuukauden välein (Yleensä se soittaa jos se haluaa että etsin sille jonkun tietyn jutun kaupoista tai sitten se haluaa udella jostain sukulaisesta jotain. Mä soitan sille aika harvoin, yleensä silloin tulee soitettua kun se lähettää jotain tekstittömiä kuvaviestejä jostain veljen lapsesta tai kissasta tai muusta hassusta jutusta ja oletan että se haluaa niihin liittyen jotain kommenttia. )
 
"vieras."
Nyt meni 3 viikkoa ettei nähty. Yleensä kyläilään 1-2 kertaa viikossa vanhempieni luona. Harvoin soitellaan. Yleensä äiti laittaa jonkinmoista huhuiluviestiä, jos ei käydä kylässä yli viikkoon. Ihmettelen vähän joitain jotka jatkuvasti yhteydessä äitiinsä. Yksikin kaverini puhuu äitinsä kanssa puhelimessa monta kertaa päivässä. Tosin äiti sille soittelee. ihmettelen vähän tuota äitiäkin, kun joka asia pitää tyttärelle soittaa.
 
"northern soul"
Kerran kuukaudessa soitan. Aiti ei koskaan. Aina kun soitan niin aiti oli "juuri soittamassa"... Lapsuuskodista pois muutettuani soitin alkuun kerran viikossa. Soittokerrat harvenivat, kun vastasoittoa ei tullut.
Kayn kaksi tai kolme kertaa vuodessa. Aiti ei koskaan. Itsepa olen ulkomaille muuttanut, mutta jotenkin toivoisi, etta sen verran kiinnostaisi, etta olisi taman reilun 10 vuoden aikana edes kerran kaynyt. En kuitenkaan Englantia kauempana adu.
 
vastaaja
Soitellaan ehkä pari kertaa kuussa. Yleensä äiti soittaa kuulumisia, itse en juuri koskaan soita vain kysyäkseni kuulumisia, mutta saatan soittaa jostain asiasta ja sitten käydään läpi kuulumisetkin. Syys-talvi-kesäaikaan nähdään yhteensä ehkä 3 kertaa, kesällä sitten paljon enemmän, kun käydään molemmat mökillä.

Äiti käy todella harvoin minun kotona, asun siis yksin. Viimeisin kerta vuoden takaa.
 
äidintyttö
Soitamme vain kun on tähdellistä asiaa, mutta viestejä laitamme kerran pari viikossa. Peruja siltä ajalta, kun puhelut olivat kalliita. Tapaamme muutamia kertoja vuodessa, välimatkaa on 600 km.
 
"mie"
soitellaan lähes päivittäin. Kunhan höpötellään, kuulumisia, uutisista jne :) nähdään noin kerran viikossa, käyn lapsuudenkodissa kylässä tai sitten mennään yhdessä vaikka kahville tai kauppaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Jaa"
Näitä vastauksia lukiessani ihmettelen suuresti, kun aikoinaan minun ja äitini suhdetta pidettiin melkein sairaana tällä palstalla. Ei ollut kuulemma normaalia ja tervettä aikuisen ihmisen olla usein äitinsä kanssa tekemisissä. Ja se vasta olikin kuulemma sairasta, että olen aikuisena ollut jopa äitini luona yötä! (Nukkunut sohvalla)

Eikä ollut edes vain yhden ihmisen mielipide, vaan suurin osa kommentoijista oli samaa mieltä
 
vieras*
[QUOTE="vieras.";29731685]Ajatelkaapa, jos mies pitäisi yhtä paljon yhteyttä äitiinsä! Kyllä kehotettaisiin jo katkaisemaan napanuora :D[/QUOTE]

Miehen vanhemmat asuu meidän talossa omassa siivessään... :)

Mä olen tainnut soittaa äidille pari kk sitten. Käyn niillä pari kertaa vuodessa. kotoa muuton jälkeen soittelin aluksi useammin, ja kävin kylässä, mutta se jäi, kun äiti ei koskaan ottanut itse yhteyttä tai tullut käymään vaikka pyysin. Lisäksi mt-ongelmaisen äidin seura on aika raskasta, enkä enää yksinkertaisesti edes jaksa koittaa pitää yhteyttä useammin.
 

Yhteistyössä