Kärsiikö lapsi jos hänellä ei ole kallista harrastusta?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"Veeras"
Tietenkin kärsii! Sellaisista lapsista tulee heikkolahjaisia, koulussa niillä on oppimisvaikeuksia, eivät pysty ikinä suorittamaan ammatilista tutkintoa, säälistä ovat peruskoulunkin läpi päässeet, eivätkä nämä lapset koskaan sijoitu työelämään! Muutenkin niistä tulee urpoja tyhjän valittajia.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="Veeras";29790151]Tietenkin kärsii! Sellaisista lapsista tulee heikkolahjaisia, koulussa niillä on oppimisvaikeuksia, eivät pysty ikinä suorittamaan ammatilista tutkintoa, säälistä ovat peruskoulunkin läpi päässeet, eivätkä nämä lapset koskaan sijoitu työelämään! Muutenkin niistä tulee urpoja tyhjän valittajia.[/QUOTE]

Onneksi mun poikani on fiksu ja varmasti pärjää elämässään.
 
"..."
Mielestä kaikki lasten harrastukset on enemmän tai vähemmän kalliita. Olen työssäkäyvä ihminen ja tekee tosi tiukkaa maksaa kahden lapsen harrastukset. Kohta vain rikkaiden lapsilla on varaa harrastaa :(
 
Varmastikkin harrastuksen perimmäinen ajatus on lapsen ja ihmisen yleensä puuhata vapaa-aikananaan jotain mistä todella nauttii. Itse rakastan metsässä kävelyä, ihan ilmaista ja en vaihtaisi sitä mihinkään riippulentämiseen tai syvämerisukellukseen. Lapsi tuskin tulee koskaan nurisemaan sulle että en halua temppukouluun kun se on niin halpa :D
 
ammattivalittaja
[QUOTE="vierailija";29790208]Miksi lapsi kärsisi siitä, ettei saa jotain, mitä ei edes halua?[/QUOTE]

No ei ainakaan vielä halua saa nähdä sitten muuttuuko mieli kun menee kouluun ja siellähän voi olla kavereita jotka pelaa jääkiekkoa ja jalkapalloa.
 
ei kärsi
Onhan se kiva että pääsee temppu kerhoon leikkii ja energiaa kuluttaa. Tai lapsi osaa soittaa 4vuotiaana. Mutta kukaan ei kärsi vaikka ei mitään harrastaisikaan. Meillä kotona kaikki harrastukset esim. Pyöräily, jalkapallo, tennis, sulkapallo, hiihto, juoksurata, muskari lauletaan ja soitetaan miten halutaan ei vakavaa vaikka ei mene nuotilleen, satujumppa ja sadutus. Leipominen ja ruuanlaitto eli kokkikerho, lapsilla kun on kivaa tehdä perheenä kaikkee ei ne kaipaa hoidon jälkeen auto rumpaa joka paikkaan kuskaamista. Ja kun olin kotona niin helpommalla pääsin kun itse järjestin toimintaa.
 
haloo
Muskarihan ei ole harrastuksista niistä halvimmasta päästä?!?!?!? JA ap, minkä ikäinen lapsi? Mun mielestä alle kouluikäisen ei tarviikaan harrastaa mitään. Ehtii kouluiässä, kun kaveritkin alkaa harrastaa. Meillä lapset toivoo itse mitä harrastetaan ja niitä vaihdetaan jos alkaa siltä tuntuu, ettei lapsi harrastuksestaan nauti.
 

Yhteistyössä