Chilijuttua...

Joitan vioittuneita alalehtiä tuli, ja Almat jotka on tuolla kauimmaisessa pohjoisnurkassa on hiukan ärtyneen näköisiä. Ei mitään pahempaa. Lämmittimellä on kestänyt melko lähellä +10 astetta pakkasöinä. En ainakaan tiedä että olisi ollut alle +8.

Hometta ei tuolla ole näkynyt. Chileillä saa pintamulta kuivuakin välillä joten ei niin herkästi ehkä tule.
 
Viimeksi muokattu:
Mä laitoin pari esikasvtettua pavuntainta kasvihuoneeseen nähdäkseni onko siellä liian kylmä ja onhan siellä -vain yksi taimista selvisi hengissä...

Odotan siis ainakin viikon ennenkuin raahaan chilini huoneeseen.
 
paljon pienempää
Milloin olet pistänyt chilit itämään? Itselläni taimet ovat paljon pienempiä, itse asiassa ihan minejä. Viime viikonloppuna siirsin isoihin ruukkuihin esikasvatuslaatikoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja paljon pienempää;29845984:
Milloin olet pistänyt chilit itämään? Itselläni taimet ovat paljon pienempiä, itse asiassa ihan minejä. Viime viikonloppuna siirsin isoihin ruukkuihin esikasvatuslaatikoista.
8.2. laitoin kaikki, paitsi Guindillan jonka ensin unohdin kokonaan ja kylvin sitten myöhemmin. En ota noita talveksi sisäkasvatukseen, joten saavat ollakin jo isoja että kerkiää tulla jonkinlainen sato. :)
 
Viimeksi muokattu:
wau
Heitänpä vielä kysymyksen? Ootko lannoittanu tomaatteja mistä lähtien? Toiset ilmeisesti nakkelee kanankakkareita jo koulimisen yhteydessä, toiset käyttävät vasta lopullisella kasvupaikalla tomaattilannoitetta..miten teillä? Ekan koulimisen yhteydessä mulla tykkäsi tomaatit kyttyrää taimimullan "ravinnerikkaudesta", lehdet yritti lähteä rullalle..oikenivat kyllä ajan myötä.. nyt vaan ensikertalaisena mietin milloin alan lannoittamaan..
 
Heitänpä vielä kysymyksen? Ootko lannoittanu tomaatteja mistä lähtien? Toiset ilmeisesti nakkelee kanankakkareita jo koulimisen yhteydessä, toiset käyttävät vasta lopullisella kasvupaikalla tomaattilannoitetta..miten teillä? Ekan koulimisen yhteydessä mulla tykkäsi tomaatit kyttyrää taimimullan "ravinnerikkaudesta", lehdet yritti lähteä rullalle..oikenivat kyllä ajan myötä.. nyt vaan ensikertalaisena mietin milloin alan lannoittamaan..
Aloin antamaan Puutarhan Kesää taimille kun olivat muutaman viikon ikäisiä. Nyt kun laitoin tomaatit kasvihuoneeseen, kerkesin antaa ensimmäisen kuukauden annoksen Neudorffin bio-tomaattilannosta laatikkoon, ennenkuin koira söi loput. Mulla ei ole tomaatin kasvattamisesta kovin paljon kokemusta. Chileillä olen pysytellyt tuossa Puutarhan Kesässä, kun en oikein ole osannut vaihtaakaan. Saavat sitä melkein joka kastelulla 1ml/ litra.
 
Hei millä vyöhykkeellä rähinä asustat? Mä olen II ja III rajalla. En ole käyttänyt lämmintä vaan ainoastaan harsoa öisin. Josko siitä johtuisi kitukasvuisuus kun muuten samoihin aikoihin olen laittanut itämään ja siirtänyt kasvariin.
 
Hei millä vyöhykkeellä rähinä asustat? Mä olen II ja III rajalla. En ole käyttänyt lämmintä vaan ainoastaan harsoa öisin. Josko siitä johtuisi kitukasvuisuus kun muuten samoihin aikoihin olen laittanut itämään ja siirtänyt kasvariin.
III:lla. Kyllähän nuo viileät saattaa jarrutella kasvua. Ainakin Almalla olen sitä epäillyt, että olisiko kylmässä nurkkauksessa.
 
Upeassa kunnossa ovat vaikka kovin aikaisin veitkin ne jo kasvihuoneeseen!

Mä uskalsin siirtää kasvini lopulta vasta eilen :D Iltapäivällä näyttivät hieman nuupahtaneilta mutta yön kostea viileys sai ne piristymään ja hyvältä näyttää siis täälläkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Upeassa kunnossa ovat vaikka kovin aikaisin veitkin ne jo kasvihuoneeseen!

Mä uskalsin siirtää kasvini lopulta vasta eilen :D Iltapäivällä näyttivät hieman nuupahtaneilta mutta yön kostea viileys sai ne piristymään ja hyvältä näyttää siis täälläkin. :)
Joo, luulen että olen nyt löytänyt sen itselleni sopivimman kylvö+kasvarikauden aloittamisajankohdan. :) Laitoin jo terassin laatikkoon oreganoa. :) Pitää harsottaa ne jos kovin kylmiä öitä tulee mutta muuten ovat olleet ihan omillaan.
 

Yhteistyössä