Miksi hoikkia odottavia äitejä aina kehutaan kauniiksi?

  • Viestiketjun aloittaja öppjopopj
  • Ensimmäinen viesti
öppjopopj
Ehkä vähän turha aihe, mutta onko muut pannu merkille että jos äiti on hoikka/laiha ja viimesillään raskaana niin niitä aina kehutaan että "ootpa kaunis ja hehkeä ja näytät niin pirteältä ja hyvinvoivalta"? Ja vastaavasti taas tukeva viimesillään oleva odottaja ei taas ilmeisesti näytä niin hyvinvoivalta ja hehkeältä vaan sotanorsulta? :D

Ei se kyllä tarkota sitä että se tukeva äiti olis yhtään huonovointisempi vaikka onkin iso :) Kai se sitten tässäkin menee niin että laihat on kauniimpia, raskaanakin kuin pulleat. Lihava näyttää huonovointiselta.?
 
dsaf
En tiedä, mutta minusta on kamalan näköistä, kun viimeisillään raskaana olevalla naisella on valtava pallomaha ja muutoin hän on yhtä riukua joka paikasta muualta. Ehkä se on muista kaunista.
 
"Aino"
Lihavassa sitä muutosta ei niin huomaa.
Mä esim. kuvittelin lapsen eskarikaverin äidin vain lihoneen, mutta heille olikin nyt viikonloppuna syntynyt vauva..

Eikä se kyllä kaunista ole, kun ylipainoinen paisuu entisestään.
 
"mmmmm"
Jos on kasvoiltakin kaunis, niin on varmasti kaunis myös raskaana. Paljon kuitenkin näkee myös niitä hoikkia, joilla on kasvot kuin petolinnun perse, oli sitten raskaana tai ei. Hankalampi juttu enkä kyllä lähtis kehumaan edes raskaana kovin kauniiksi.

Eli mun mielestä raskaus ei vaikuta ihmisen kauneuteen; jos on kaunis ennen raskautta pysyy sellaisena, jos taas ei, niin ei raskaus kyllä itsessään kaunista.
 
jaaja
Kyllä mua kehuttiin älyttömästi. Ja syystäkin. Olin ennen raskautta kunnon sotanorsu ja paino putosi läpi raskauden eli laihduin reilusti. Olin paremman näköinen kuin aikoihin ja kyllä hehkuin. Olin ylpee siitä, että itsellä raskaus toimi muutoksen käynnistäjänä. Hyvä minä!
 
"MIIMI"
Koska ne on oikeastaan aina hehkeämpiä. Terveen näköinen mielletään kauniimmaksi ja ihmekös tuo...
Mistä päästäänkin siihen, että ulkoisesti riukua muistuttava nainen voi laiha läski.
Ei kummoisia vaadi normaalipainoon: syö normaalisti / niukuasti ja makaa himassa telkkua tuijotten. Käy viikossa pari kertaa lenkillä, salilla kerran viikossa ja näiden jälkeen tuntee olonsa todelliseksi fitnessharrastajaksi..
 
Pin
[QUOTE="MIIMI";29790404]Mistä päästäänkin siihen, että ulkoisesti riukua muistuttava nainen voi laiha läski.
Ei kummoisia vaadi normaalipainoon: syö normaalisti / niukuasti ja makaa himassa telkkua tuijotten. Käy viikossa pari kertaa lenkillä, salilla kerran viikossa ja näiden jälkeen tuntee olonsa todelliseksi fitnessharrastajaksi..[/QUOTE]

Jos syö perusterveellisesti ja urheilee kolmesti viikossa, on aika ihme jos on "laihaläski". Hyviltä elämäntavoilta kuulostaa, juuri sellaisilta, että peruskunto ok ja elämäntavat tasapainossa. Ei tosiaan tarvitse olla mikään himourheilija pysyäkseen terveellä/normaalilla tasolla enkä kyllä ole tuollaisilta sellaisia luuloja kuullutkaan.
 
"Jenis"
Jos syö perusterveellisesti ja urheilee kolmesti viikossa, on aika ihme jos on "laihaläski". Hyviltä elämäntavoilta kuulostaa, juuri sellaisilta, että peruskunto ok ja elämäntavat tasapainossa. Ei tosiaan tarvitse olla mikään himourheilija pysyäkseen terveellä/normaalilla tasolla enkä kyllä ole tuollaisilta sellaisia luuloja kuullutkaan.
No just niin!

Tää on jännä homma että hoikkia ihmisiä saa kyllä haukkua vaikka kuinka, mutta ylipainoisista ei passaa sanoa mitään ettei tule paha mieli. Kyllä, on mahdollista että yksittäisellä hoikalla ihmisellä on huono kunto, mutta todennäköisempää on että reippaasti ylipainoisella ihmisellä on huono kunto. Lukekaa tilastoja jos ette minua usko ;)
 
noh noh
[QUOTE="MIIMI";29790404]Mistä päästäänkin siihen, että ulkoisesti riukua muistuttava nainen voi laiha läski.
Ei kummoisia vaadi normaalipainoon: syö normaalisti / niukuasti ja makaa himassa telkkua tuijotten. Käy viikossa pari kertaa lenkillä, salilla kerran viikossa ja näiden jälkeen tuntee olonsa todelliseksi fitnessharrastajaksi..[/QUOTE]

:LOL: Mun mielestä toi kyllä kuulostaa jo aika "hyvältä". Mikäs se sitten semmoinen on, joka syö normaalisti/niukasti, makaa himassa telkkua tuijottaen. Ei urheile lainkaan ja korvaa välillä päivän ruuan herkuilla. Niin ja siis on laiha.
 
Vai olisko
[QUOTE="MIIMI";29790404]Mistä päästäänkin siihen, että ulkoisesti riukua muistuttava nainen voi laiha läski.
Ei kummoisia vaadi normaalipainoon: syö normaalisti / niukuasti ja makaa himassa telkkua tuijotten. Käy viikossa pari kertaa lenkillä, salilla kerran viikossa ja näiden jälkeen tuntee olonsa todelliseksi fitnessharrastajaksi..[/QUOTE]

Laiha läski tarkoittaa kylläkin ihmistä, jolla on normaali bmi mutta rasvaa vatsaontelossa. Sellainen rasva näkyy poikkeuksetta suurena vyötärönympäryksenä. Vaikka laihaläski onkin muodikkain lihavien suosima haukkumasana hoikille, kannattaisi ottaa selvää mitä se tarkoittaa, ettei jatkuvasti nolaa itseään.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
aikuistukaa jo!
[QUOTE="Jenis";29790481]No just niin!

Tää on jännä homma että hoikkia ihmisiä saa kyllä haukkua vaikka kuinka, mutta ylipainoisista ei passaa sanoa mitään ettei tule paha mieli. Kyllä, on mahdollista että yksittäisellä hoikalla ihmisellä on huono kunto, mutta todennäköisempää on että reippaasti ylipainoisella ihmisellä on huono kunto. Lukekaa tilastoja jos ette minua usko ;)[/QUOTE]

Missäköhän todellisuudessa sinä elät? Siis tarkoitan tuota, että lihavia ihmisiä ei muka saa haukkua? Tämä palstahan on täynnä lihavia solvaavia aloituksia ja tekstejä!

Ei ylipaino tervettä ole, mutta ei sekään ole tervettä että haukutaan ulkonäön perusteella alimpaan helvettiin. Koskee kaikkia, jotka sitä tekevät, oli kyseessä sitten hoikka tai lihava.
 
"Halla"
[QUOTE="mmmmm";29790289]Ihanko totta? No, voin kyllä kertoa että vaikka itselläni on 10kg ylipainoa, niin olen aika monta hoikkaa kauniimpi. ;)[/QUOTE]

En usko, mutta voithan sinä itsellesi uskotella mitä vaan, jotta saat mielenrauhasi säilytettyä.
 
agi
Mut onhan se rumannäköistä kun naisella on 10->kg ylimääräistä, ja sit sillä on vielä läskien päälle lyöty muutaman kilon tenava masuun...niin onko kaunista?

Vaapuu puolelta toiselle kuin pingviini, yltä päältä hiessä...hyi!!
 
"Jenis"
Missäköhän todellisuudessa sinä elät? Siis tarkoitan tuota, että lihavia ihmisiä ei muka saa haukkua? Tämä palstahan on täynnä lihavia solvaavia aloituksia ja tekstejä!

Ei ylipaino tervettä ole, mutta ei sekään ole tervettä että haukutaan ulkonäön perusteella alimpaan helvettiin. Koskee kaikkia, jotka sitä tekevät, oli kyseessä sitten hoikka tai lihava.
Elän hoikan ihmisen todellisuudessa, jossa kuuntelen joko suoraa tai vähän vinoa vittuilua aiheesta viikottain. Kappas kun suurin osa esim. työkavereista on pulskan puolella, ja se vissiin aiheuttaa närää että kaikki 40+ ihmiset eivät ole. Welcome to my world :) Tämän palstan jutuille aivan se ja sama, tämä ei ole elämää vaan provoamista suurilta osin.

"Alimpaan helvettiin" tässä tuskin kukaan oli ketään manaamassa.
 
"höh"
Raskaana oleva nainen on kauneimmillaan. Tottakai normaalipainoinen näyttää paremmalta kuin älyttömän lihava. Raskaus kyllä usein peittää pienen pulleuden/ylipainon ja hekin näyttävät tällöin kauniimmilta kuin normitilassa.
 
MrsRimpula
Pari kertaa olen innoissani mennyt kehumaan puoltuttua ja onnitellut raskaudesta.
Ekalla kerralla sain haukkuryöpyn kuinka v*ttuilen hälle ja toisella kertaa ko.nainen ei ollutkaan raskaana. :D
Ei sitä vaan uskalla helpolla mennä kehaisemaan, koska anteeksi vain kun ne liikakilot hämää onko sitä nyt raskaana vai ei. Joistakin ei vaan voi nähdä kuten normaalipainoisesta näkee hyvinkin helposti. Huom.normaalipainoisesta. ;)

OT.Tuo laihaläski sana kyl hauskuuttaa aina.. Eilen viimeksi kuulin olevani sellainen.
- vedän yli 50 etunojaa, leukaa vain 32 ym. En ole mikään fitnesspimu mutta koht nelikymppisenä ihan tikissä ja sellua saan toki reidestä puristamalla esiin minäkin. Ja syön oikeastaan mitä mielin kohtuudella ja liikun omaksi ilokseni, en verenmaku suussa. Se on muuten parhain dieetti.. 3 liikkuvaisen lapsen lisäksi ;)
 

Yhteistyössä