Mulla on ärsyttävä tapa hölöttää asioitani aina melkein vieraillekkin :(

  • Viestiketjun aloittaja muita hölöttäjiä?
  • Ensimmäinen viesti
muita hölöttäjiä?
Jos tutustun johonkin ihmiseen, saatan hölöttää sille kaikki elämäni asiat. Miten ihmeessä oppisin olemaan hiljaa?

Keskustelen vaikka punttisalilla jonkun vieraan ihmisen kanssa, niin pitää sitten mainita että olin juuri leikkauksessa ja pitää ottaa rauhallisesti. MIKSI?

Ärsyttää oikein itseäni :(
 
  • Tykkää
Reactions: PaskanMarja
"tii-"
Mieti millaisista "turvallisista" aiheista voisit sitten puhua vieraiden kanssa. Toisaalta, salilla tuollainen kommentti "otan rauhallisesti, koska olen ollut leikkauksessa" ei ole minusta kauheaa hölöttämistä... erikoista tokin, jos ette mitään muuta olleet ennen keskustelleet, kuulijana voisin hämmentyä. Lisäksi jos kerroit yhtään tarkemmin leikkauksesta, niin se olisi jo hölöttämistä.
 
vier
No eihän se haittaa, jos pysyt kuitenkin aiheessa?
Esim. kuntosali ja leikkaus, ihan normijuttelua, liittyvät toisiinsa oikein hyvin.

Mutta se on rasittavaa, jos sun täytyy samalla hengähdyksellä kertoa miehestä ja anopista, ongelmista töissä ja siitä että sulla on suolistovaivoja,
 
"aapee"
[QUOTE="tii-";29790427]Mieti millaisista "turvallisista" aiheista voisit sitten puhua vieraiden kanssa. Toisaalta, salilla tuollainen kommentti "otan rauhallisesti, koska olen ollut leikkauksessa" ei ole minusta kauheaa hölöttämistä... erikoista tokin, jos ette mitään muuta olleet ennen keskustelleet, kuulijana voisin hämmentyä. Lisäksi jos kerroit yhtään tarkemmin leikkauksesta, niin se olisi jo hölöttämistä.[/QUOTE]

No sepäs se, kun kerroin kyllä mikä leikkaus ja miksi ja ja ja ja :(

Heti kertomisen jälkeen kyllä tajuan, että miks piti tuokin sanoa. Ehkä en ole vain niin sosiaalinen ja yritän jotain juttua kehittää.
 
"vieras."
Vieraille on joskus helpompi puhua, eikä siinä ole mitään mistä kannattaisi ärsyyntyä. On eri asia, jos otat koko tilanteen ja tilan haltuusi ja ryhdyt luennoimaan itsestäsi pitkään sekä hartaasti. Se ärsyttäisi.
 
auttaisko...
Älä välitä, kyllä tässä maassa tuppisuita riittää. Olet virkistävä poikkeus. :)
Niin, ja monesti se kuulija on just kysynyt, "Mitä kuuluu?" Olis hiljaa, jos ei halua kuulla:-D

Mut kyllä asiasta täytyy voida sanoa. Sananvapautta ei kannata ainakaan itse alkaa rajoittamaan. Kyllä sen tekee tämä systeemi ihan automaattisestikin:
https://www.cs.tut.fi/~jkorpela/viest/tietotuska.html

Surullista on, että yleensä ihmistä auttais sellainen asia, mikä herättää eniten vastustusta - ja sehän vaihtelee:-D
 
vieras.uudelleen
[QUOTE="vieras.";29790455]Vieraille on joskus helpompi puhua, eikä siinä ole mitään mistä kannattaisi ärsyyntyä. On eri asia, jos otat koko tilanteen ja tilan haltuusi ja ryhdyt luennoimaan itsestäsi pitkään sekä hartaasti. Se ärsyttäisi.[/QUOTE]

Mutta jos sua ärsyttää se, että alat selittelemään vieraille miksi et suoriudu jossakin ja käyt läpi syyt, niin sen tajuan, koska ihmisille ei tartte selittää mitään miksi mitäkin teet. Jos olet herkästi vertailemassa itseäsi muihin voi puheripuli iskeä senkin takia, että haluat säilyttää kasvosi ja kertoa että tekisin kyllä kaiken paremmin, jos ei olisi sitä leikkausta ollut.

Tästä pääset eroon itsetuntoa vahvistamalla ja tajuamalla, ettei joka juttua tarvitse perustella ihmisille.
 
"aapee"
Mutta jos sua ärsyttää se, että alat selittelemään vieraille miksi et suoriudu jossakin ja käyt läpi syyt, niin sen tajuan, koska ihmisille ei tartte selittää mitään miksi mitäkin teet. Jos olet herkästi vertailemassa itseäsi muihin voi puheripuli iskeä senkin takia, että haluat säilyttää kasvosi ja kertoa että tekisin kyllä kaiken paremmin, jos ei olisi sitä leikkausta ollut.

Tästä pääset eroon itsetuntoa vahvistamalla ja tajuamalla, ettei joka juttua tarvitse perustella ihmisille.
Mulla on varmasti myös tätä, mutta ihan hakemalla haen usein aihetta jonka yhteydessä voin kertoa jostain jutusta ja tämä juttu on yleensä sellainen ettei moni edes haluaisi mahdollisen häpeän takia puhua siitä vieraille, niin minä nimenomaan haluan hölöttää. En oikein tiedä että miksi teen näin :( Haenko jotain huomiota vai mitä. Pitäisi vain oppia olemaan hiljaa
 
himme
[QUOTE="aapee";29790490]Mulla on varmasti myös tätä, mutta ihan hakemalla haen usein aihetta jonka yhteydessä voin kertoa jostain jutusta ja tämä juttu on yleensä sellainen ettei moni edes haluaisi mahdollisen häpeän takia puhua siitä vieraille, niin minä nimenomaan haluan hölöttää. En oikein tiedä että miksi teen näin :( Haenko jotain huomiota vai mitä. Pitäisi vain oppia olemaan hiljaa[/QUOTE]

Sä haluat avautua ja purkautua. Avaat "venttiilin" ja päästät sua painavat asiat ulos kerralla. Uusi ihminen kuuntelee, koska se on kohteliasta ja sille on helppo purkautua. Jälkeenpäin on varmasti kevyempi olo?

Ongelma on siinä että ei oo kiva olla se roskakori, johon nuo sisäiset tarpeet puretaan.
Jääkö nuo ihmiset helposti sun elämään, joille avaudut?

Jos jää, niin sitten ei se kovin vakavaa ole.
 
"aapee"
Sä haluat avautua ja purkautua. Avaat "venttiilin" ja päästät sua painavat asiat ulos kerralla. Uusi ihminen kuuntelee, koska se on kohteliasta ja sille on helppo purkautua. Jälkeenpäin on varmasti kevyempi olo?

Ongelma on siinä että ei oo kiva olla se roskakori, johon nuo sisäiset tarpeet puretaan.
Jääkö nuo ihmiset helposti sun elämään, joille avaudut?

Jos jää, niin sitten ei se kovin vakavaa ole.
No kun ne ei oikein ole edes asioita joista haluaisin purkautua. Esim tuo leikkaus ei todellakaan ollut sellainen mistä olisi pitänyt kenellekkään sanoa. Tai siis että olisi mitenkään vaivannut mieltä.
 
R-R, jotkut parturi-kampaajatkin osaa olla liian hyviä asiakaspalvelijoita ja kuuntelijoita. Tulee puhuttua semmoista mitä ei pitäis.

Poloinen kampaaja, samalla pitää sukia toisen kapista ja takkuista päätä ja samalla keskittyä kuuntelemaan selostusta asiakkaan avautumista vaihdevuosikuohuistaan. :(
 
R-R, jotkut parturi-kampaajatkin osaa olla liian hyviä asiakaspalvelijoita ja kuuntelijoita. Tulee puhuttua semmoista mitä ei pitäis.

Poloinen kampaaja, samalla pitää sukia toisen kapista ja takkuista päätä ja samalla keskittyä kuuntelemaan selostusta asiakkaan avautumista vaihdevuosikuohuistaan. :(
Hämmentäviä kokemuksia. :D Ikäänkuin siinä ei olisi jo tarpeeksi, että vieras ihminen puuttuu kehoosi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
"aapee"
R-R, jotkut parturi-kampaajatkin osaa olla liian hyviä asiakaspalvelijoita ja kuuntelijoita. Tulee puhuttua semmoista mitä ei pitäis.

Poloinen kampaaja, samalla pitää sukia toisen kapista ja takkuista päätä ja samalla keskittyä kuuntelemaan selostusta asiakkaan avautumista vaihdevuosikuohuistaan. :(
Mä voin myös ihan iloisena kertoa että multa on suonikohjut leikattu 20-vuotiaana, ei hävetä yhtään kertoa :D Moni varmaan mieluummin pitäisi tällaisenkin tiedon ihan omana tietonaan uusien tuttavuuksien kanssa, mutta ei, minä se hölötän kaiken :(

Täytän pian 30v ja olen ollut tällainen aina. Nyt voisi olla korkea aika lopettaa :)
 
[QUOTE="aapee";29790545]Mä voin myös ihan iloisena kertoa että multa on suonikohjut leikattu 20-vuotiaana, ei hävetä yhtään kertoa :D Moni varmaan mieluummin pitäisi tällaisenkin tiedon ihan omana tietonaan uusien tuttavuuksien kanssa, mutta ei, minä se hölötän kaiken :(

Täytän pian 30v ja olen ollut tällainen aina. Nyt voisi olla korkea aika lopettaa :)[/QUOTE]

No siis onko siitä ollut kovasti haittaa elämässäsi? Mua ei ole koskaan haitannut tai häirinnyt jos joku vieras alkaa avoimesti jutella asioistaan. Tietysti jos nyt jostain vatsan toiminnastaan... mutta muuten. Ja toki tilannekin vaikuttaa, eli jos itellä on joku suuri huoli tai stressi päällä niin sillon ei niin jaksaisi kuunnella, mut sen sitten varmaan näkee jo naamasta ettei kukaan yritäkään erityisesti alkaa rupatella. Jos ei oikeasti tosta ole ollut mitään suurta haittaa niin senkus hölötät. Avoimiin ihmisiin on helpompi tutustua.
 
täälkans
Mä taas höpöttelen niitä näitä ja letkauttelen jotain hauskaa. Ärsyttää sitten jos esim. kassaneiti tuijottaa vain tuppisuuna eikä reagoi mitenkään - anteeks kun nyt yritin piristää sun päivää :(
 
"vierailija"
voin sanoa että en kertoile elämästäni.Se että netissä voi kun se että niin moni joilla samoja asioita. Sen huomaa kun lukee ja olettaa että onko tää muka sama kirjottaja.
 

Yhteistyössä