Onko ketään joka olis rakentanut vasta autotallin??

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Meillä olisi nyt sellainen harkinnassa. Noita valmiita paketteja katselin, mutta niitä on kyllä hirveän vaikea vertailla kun kaikissa eri toimitussisältö. Mistä itse ostitte ja kuinka kalliiksi koko projekti tuli? kun noiden pakettien lisäksi pitää ainakin pohja valaa itse.
 
No siinä on kaks vaihtoehtoa: joko maksaa enemmän ja ottaa valmiin paketin tai sitten maksaa vähemmän ja ostaa puutavaran, tuulensuojalevyt, kattoristikot ym. irtotavarana.

Meille ostimme kaikki irtotavarana. Silloin rakentaminen on hitaampaa, mutta halvempaa. Meille hinta ratkaisi, ei aikataulu eikä vaiva. Mut se on perhekohtainen juttu, joka pitää suhteuttaa omaan maksukykyyn.

Kuuluuko teidän katsomiin autotallipaketteihin katto? Kun me katsottiin paketteja, niistä puuttui juuri kaikkein kalleimmat osat: perustukset ja katto. Pelkälle puutavaralle, levyille, ikkunoille ja oville oli laitettu paljon ilmaa hintoihin. Ne on normaalisti just kaikkein halvimmat osat. Ja siksikin itse päädyttiin siihen, ettei otettu valmispakettia, jotta edes jostain voisi säästää.

Meidän rakennuspiirustuksiin oli laitettu salaojat ja kaikki autotallille ja me rakennettiin ne, mutta jälkiviisaana voisin varoittaa, että se on hukkaan heitettyä rahaa. Sehän on kuitenkin pelkkä autotalli! Ei siihen tarvi salaojia vaikka kuvissa on ne piiretty. Ei se talli mitenkään mätäne jos siinä ei ole salaojia. Mut päätös on teidän.

Ja meidän talli on juuri rakenteilla eikä meillä ole siis vielä tietoa mikä tuli tallin kokonaishinnaksi. Mies tekee paljon itse tallia. Säästämme palkoissa.
 

Yhteistyössä