Tori.fi ostajat/myyjät

  • Viestiketjun aloittaja Vieras125
  • Ensimmäinen viesti
Vieras125
Minkälaisia ostajia te olette? Entä myyjät saatteko tavaran heti kaupaksi vai onko ostajissa kaikenlaisia...?
Mulla on kauppa käynyt ihan hyvin nyt yks ostaja lupaa tulla hakemaan vaatteita koko ajan ja sit peruu koko ajan. Välillä ei edes vastaa viesteihin, ärsyttää tälläiset hupihuutajat varsinkin kun muitakin ostajia olisi...
 
"näin meillä"
Itse en osta mitään, kun epätoivoisesti yritän vähentää meidän tavaramäärää.

Ostajia on melko kirjavasti, osa ostaa heti, osa yrittää tinkiä jo kohdillaan olevia hintoja, osa ei osta mitään, vaikka onkin ensin kiinnostunut. Ylipäätään tykkään myydä torissa.
 
"V ieras"
Olen nopea ostaja. Ollaan Torin kautta ostettu tarviketta vauvalle, keittiön pöytä+tuolit, polkupyörä ym. Tavarat olemme hakeneet joko samana tai seuraavana päivänä mikäli myyjälle on sopinut. Joskus ollaan odoteltu viikko myyjän vuoksi.

Tökeröin kohdalle osunut myyjä oli myymässä trampoliinia. Myynti-ilmossa kertoi, että suojaverkossa pieni reikä. Paikan päällä selvisi, että suojaverkkoa ei ole lainkaan ja keskellä tramppista oli reikä. Jäi ostamatta! Turhia kilometrejä ei kertynyt onneksi kuin sata.
 
miunmau
Selkeän kuvan olen laittanut myytävästä kohteesta ja puhelinnumeron, jonka kautta toivon yhteydenotot.

Vain isompia tavaroita olen torissa myynyt, kuten sohva ja lastenvaunuja.

Ihan asiallisia ostajia minun kohdalleni sattunut, ei valittamista.
 
Ostaja
Olen toistaiseksi vain ostanut Torin kautta. Olen juuri sellainen joka pyytää lisätietoja ja josta ei sitten kuulu mitään. Minusta se on aivan normaalia, jos saan vaikka tavaran mitat lisätiedolla ja mitat ei käy niin en nyt lähde ilmoittelemaan että eipä sitten sopinutkaan meille vaan uskon että myyjä ymmärtää näin olleen jos en mitään ilmoita. Ärsyttää myyjät jotka laittaa niin huonoja kuvia (tai pahimmillaan ei ollenkaan kuvaa) että on pakko pyytää niitä lisää tai aina ei värikään selviä kuvasta.
 
"vierailija"
Minkälaisia ostajia te olette? Entä myyjät saatteko tavaran heti kaupaksi vai onko ostajissa kaikenlaisia...?
Mulla on kauppa käynyt ihan hyvin nyt yks ostaja lupaa tulla hakemaan vaatteita koko ajan ja sit peruu koko ajan. Välillä ei edes vastaa viesteihin, ärsyttää tälläiset hupihuutajat varsinkin kun muitakin ostajia olisi...
Tori.fi on osto- ja myyntipaikka - ei huutokauppa.
 
"äitee"
Olen toistaiseksi vain ostanut Torin kautta. Olen juuri sellainen joka pyytää lisätietoja ja josta ei sitten kuulu mitään. Minusta se on aivan normaalia, jos saan vaikka tavaran mitat lisätiedolla ja mitat ei käy niin en nyt lähde ilmoittelemaan että eipä sitten sopinutkaan meille vaan uskon että myyjä ymmärtää näin olleen jos en mitään ilmoita. Ärsyttää myyjät jotka laittaa niin huonoja kuvia (tai pahimmillaan ei ollenkaan kuvaa) että on pakko pyytää niitä lisää tai aina ei värikään selviä kuvasta.
Minusta tuollainen on huonoa käytöstä. Myyjä siellä odottaa tietoa jatkosta ja sinä et vaivaudu ilmoittamaan. Ei varmaan olisi sinulle iso vaiva ilmoittaa.

Ehkä huomaat tämän vasta kun myyt jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: PaskanMarja
"vieras."
ärsyttää sellaiset myyjät jotka ei vastaa viestiin mitään jos tuote on myyty. kiva siinä sitten odotella vastausta kun ei viitsi monesta samanlaisesta kysyä yhtä aikaa
 
ärsyyntynytMyyjä
On todella raivostuttavaa, kun ensin kysellään ja sitten ei vaivauduta enää sanomaan mitään. Kuinka iso vaiva on laittaa esim. viesti "ok, ei kiitos" ? Todella mahdotonta tuntuu monelle olevan. Käytöstapoja!!
 
vieeras
Ärsyttää semmoset "ostajat" jotka sähköpostilla kysyy jotain tuotteesta ja sen jälkeen ei ilmoita että onko enää kiinnostunut vai ei.:mad:

Mua vituttaa myyjät, jotka ei osaa ilmoittaa tärkeitä asioita kysymättä. Esim. kysyin yhdestä mekosta materiaalia, koska sitä ei oltu ilmoitettu. Vastaus oli "satiinia". Voi viddu. Satiini ei ole materiaali. Jouduin uudestaan kysymään, että onko mahdollisesti polyesteria? No, olihan se.

Koska en muovia osta, en viitsinyt kirjoittaa myyjälle sitä asiaa.
 
ärsyttää
Mua vituttaa myyjät, jotka ei osaa ilmoittaa tärkeitä asioita kysymättä. Esim. kysyin yhdestä mekosta materiaalia, koska sitä ei oltu ilmoitettu. Vastaus oli "satiinia". Voi viddu. Satiini ei ole materiaali. Jouduin uudestaan kysymään, että onko mahdollisesti polyesteria? No, olihan se.

Koska en muovia osta, en viitsinyt kirjoittaa myyjälle sitä asiaa.

Mua taas ärsyttää tollaiset ostajat jotka kysyvä noita materiaaleja.
EIkö se nyt ole yks ja sama onko se polyesteria cottonia vai mitä se on. Jos joku tommonen asia kiinnostaa menkööt kauppaan ostamaan.
Mistä minä voin tietää mitä materiaalia tuote on???
Olen huomannut että vaatteisiin tungetaan millon mikäkin pesulappu.
tälläkin hetkellä minulla on 2 identtistä mekkoa samalta valmistajalta jossa toisessa lukee 100% cotton, toisessa 100% polyester
 
Huutelen puskista
Ärsyttäähän se. Itse myin sohvan, josta oli tosi moni kiinnostunut. Olin kuitenkin luvannut sen ensimmäiselle yhteydenottajalle, ihan reiluuden nimissä. Lupasi hakea sohvan seuraavana päivänä. No, ei kuulunut. Oli kuulemma tullut kyytiongelmia. Ostaja kysyi, voinko pitää sohvaa hälle varattuna vielä pari päivää. Lupasin pitkin hampain. Muitakin kiinnostuneita siis oli, sellaisiakin, jotka olisivat voineet hakea sohvan heti. Uusi sohva oli tässä vaiheessa jo tullut minulle, mutta en voinut purkaa sitä paketistaan ennen kuin vanha lähtisi alta pois.

Tuli sovittu hakuaika. Eipä taaskaan ostajaa kuulunut. Laittelin viestiä. Ei kuulunut. Sitten pamahti paikalle pari tuntia myöhässä. Kyllä vitutti.
 
"syntax error"
Ei todellakaan mee heti kaupaks, useimmat tavarat lojuu listoilla kuukausitolkulla. Joitain esim. vaatteita ja kenkiä ei oo kukaan edes kysyny vaikka ollu varmaan jo yli vuoden myynnissä, eikä edes hinnalla pilattuina. Tosiaan riittää näitä jotka ensin kyselee jotain mutta mitään ei kuulu enää vastauksen jälkeen. En ala varaileen (enää) mitään, varsinkaan pariks viikkoo niinkun tässä juuri eräs ois halunnu, vaan sanon tälläsen kyselijöille että nopeimmalle lähtee. Ja otan vielä yhteyttä sitten jos kukaan ei oo ostanu siihen mennessä kun ois varannu. Toki jos maksaa heti tilille ja sopii sit että hakee joskus myöhemmin, niin sehän käy. Harva kuitenkaan näin haluaa tehdä..
 
viaras
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;29792582:
Mua taas ärsyttää tollaiset ostajat jotka kysyvä noita materiaaleja.
EIkö se nyt ole yks ja sama onko se polyesteria cottonia vai mitä se on. Jos joku tommonen asia kiinnostaa menkööt kauppaan ostamaan.
Mistä minä voin tietää mitä materiaalia tuote on???
Olen huomannut että vaatteisiin tungetaan millon mikäkin pesulappu.
tälläkin hetkellä minulla on 2 identtistä mekkoa samalta valmistajalta jossa toisessa lukee 100% cotton, toisessa 100% polyester
Kulta pieni :kiss:

Minä arvostan itseäni niin paljon, että en muovia päälleni pistä. Varsinkaan jos on juhlamekosta kysymys. Sinä saat ihan vapaasti kulkea muovissa ja mennä vaikka muovisessa mekossa vihille, jos haluat. =)
 
Mua vituttaa myyjät, jotka ei osaa ilmoittaa tärkeitä asioita kysymättä. Esim. kysyin yhdestä mekosta materiaalia, koska sitä ei oltu ilmoitettu. Vastaus oli "satiinia". Voi viddu. Satiini ei ole materiaali. Jouduin uudestaan kysymään, että onko mahdollisesti polyesteria? No, olihan se.

Koska en muovia osta, en viitsinyt kirjoittaa myyjälle sitä asiaa.
No jos olin myymässä turvakaukaloa ja "ostaja" kysyy paljonko se painaa!On tosi vaikeaa vaikka googlata kyseinen kaukalo ja sen tiedot kun lähettää sähköpostia ja odottaa siihen vastausta.
Itse ostin matkarattaat Torista ja myyjä sanoi niiden olevan ehjät,ostovaiheessa sitten sanoi että kurkistusikkunassa on pieni reikä,no ei se pieni ollut mutta halvalla sain.
 
Viimeksi muokattu:
jepss
Minä olen tehnyt niin myyjänä kuin ostajana ihan hyviä kauppoja.
Ainut milloin kaupat on menneet totaalisen pieleen on ollut tilanteita
joissa myyjällä on ollut vain yhteystietoina s.posti
ja mahdollisesti myyjä alkaakin pyytämään lisää hintaa tuotteltaan toisin kuin on hänen ilmoituksessa
tai ei ole koskaan ollutkaan kyseistä tuotetta myynnissä
mutta sillä sai paljon yhteydenottoja ja laittaakin ison listan mitä muuta rojua hänellä on myynnissä :O
juu en tajua.
Jos laitan yhteydenottopyynnön polkupyörän myynti ilmoitukseen olen varmaankin etsimässä sitä pyörää
enkä mitään vitun tulostinta, isoa olkkarin karvalankamattoa tai vidotykkiä ym. (hakkaa päätä seinään)
 
jepss
Tosin en tajua mikä magneetti minussa on vetääkin puoleeni kaikki "oudot" sekopää myyjät :D
Vastikään olin kiinnostunut kahdesta tuotteesta huutiksessa,
kysyin myyjältä että voinko sen noutaa kun samassa kaupungissakin asutaan, myyjälle ei tämä käynyt vaan halusi postitse ja ilmoitti että samoilla posteilla tulee enemmänkin.
Olin kiinnostunut myös tuon myyjän yhdestä tuotteesta jota en kyllä todellakaan sovittamatta osta etenkin kun kyse ei ollut mistään 10€ tai alle olevasta tavarasta vaan hiukan kalliimmasta.
Kysyin voisinko tulla sovittamaan, myyjä vastaa vain ei se nyt oikein käy.
Siis olisimme voineet sopia tapaamisen minun puolestani vaikka kirjastoon jos niin kammoaa kotiinsa ihmisiä ottaa.
No pitäkööt rojunsa, ja onnea myyntiin tuolla asenteella.
 
no huoh
Tosin en tajua mikä magneetti minussa on vetääkin puoleeni kaikki "oudot" sekopää myyjät :D
Vastikään olin kiinnostunut kahdesta tuotteesta huutiksessa,
kysyin myyjältä että voinko sen noutaa kun samassa kaupungissakin asutaan, myyjälle ei tämä käynyt vaan halusi postitse ja ilmoitti että samoilla posteilla tulee enemmänkin.
Olin kiinnostunut myös tuon myyjän yhdestä tuotteesta jota en kyllä todellakaan sovittamatta osta etenkin kun kyse ei ollut mistään 10€ tai alle olevasta tavarasta vaan hiukan kalliimmasta.
Kysyin voisinko tulla sovittamaan, myyjä vastaa vain ei se nyt oikein käy.
Siis olisimme voineet sopia tapaamisen minun puolestani vaikka kirjastoon jos niin kammoaa kotiinsa ihmisiä ottaa.
No pitäkööt rojunsa, ja onnea myyntiin tuolla asenteella.
No mä just kammoan tollasia jankkaajia jotka yrittää väen vängällä sopia tapaamisen vaikka jo sanoo että ei käy. Etenkin jos kohteessa ei edes lue että mahdollisuus noutoon! Niistä vasta tuleekin sellanen fiilis että kuka helvetin hullu siellä yrittää tavata. En mä ainakaan aio ikinä tavata noita huutisostajia, siksi mulla ei luekaan toimitustavoissa sitä noutoa, kaikki vaan ei sitä suostu tajuamaan.
 

Yhteistyössä