Yhteiskunta siinä mallissa että olen epätoivoinen..

  • Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti
-.-
Tsempatkaa johonkin suuntaan koska olen äärimmäisen epätoivoinen.

Olen päälle kolmekymppinen, työhistoriaa ei juuri ole koska olen joutunut olemaan paljon sairauslomilla. Fyysisiä terveysongelmia joten entinen hoitoala ei enää sovellu.

Nyt kuitenkin olisi aika miettiä viimein tulevaa.

Ammattikouluun ei pääse kun on jo yksi ammatti. Aikuiskoulutukseen vissiin vaaditaan työhistoriaa? Ammattikorkeaan ei riitä nyt älli pitkän kotona olon takia.
Ja mihin enää kannattaa edes opiskella kun kaikki työpaikat hävitetään?

Töitä kun katsoo niin periaatteessa ilman koulutusta niitä on hankalaa saada. Ja osa vaatii hyvää fyysistä hyvää kuntoa ja sitä mulla ei ole.

Mä haluan töihin. Mä haluan haaveita ja tavoitteita. Mutta usko on loppunut kun asiat täällä on järjestetty niin pyllylleen.
 
Jos oot ollut hoitoalalla niin mites tollanen saneluiden puhtaaksikirjoittaja sairaalassa? Ois varmaan termit aika tuttuja. Käsittääkseni siihen on joku lyhyt koulutus, en tiedä tarkalleen kauanko kestää, mutta oisko viikkoja tai kuukausia?
 
"vvieras"
Ei aikuiskoulutukseen vaadita mitään. Siellä on usein paljon aloja joihin tarvitaan työntekijää. Esimerkiksi siivoojakin voi tehdä eri tasoista työtä. Omasta mielestäni esim. Koulusiivoojan työ on rentoa ja kevyttä. Toki eihän siinä paikallaan voi istua, mutta mitä nyt itse sitä sijaisena tein, niin vakkari siivosi kolme luokkaa kun itse yhden ja yritin vielä hidastella. En tiedä mitä se siellä mahtoi edes tehdä. Käski mut kotiin, kun työt meinasi loppua kesken (sain kyllä täyden palkan). Siellä luudan kanssa lähinnä kävelet kun oppilaat luokissa, pääset avaimilla mihin tahansa. Mikään ei ole edes kovin sekaista. Suosittelen kyllä tuota työtä. Toki tylsää voi tulla jos kaipaa enemmän seuraam lapset juttelevat ja usein on joku työkaveri. Laitoshuoltajaksi kun kouluttautuu niin pääsee. Kaupungin töitä nuo yleensä. Soittelet vaan sinne.

Tämä oli kyllä muillekin, jos käsitys siivoomisesta on yksipuolinen. Raskastakin siivoojan hommaa olen tehnyt, jonka jälkeen olen ollut hikinen ja loppu.
 
"a.p"
Täällä on huono työllistyminen tuollaisiin hommiin. Hoitoalallekin on kuulemma vaikeaa päästä enää edes sijaiseksi kun minnekään ei saa palkata lisää.

Haluaisinkin kokonaan muulle alalle.
 
Vierras
Pärjäisitkö esim verinäytteenottajana? Kouluavustajana? Päiväkodissa isojen ryhmässä?

Jos asut sellaisella paikkakunnalöa missä hoitoalallakaan ei ole töitä niin kannattaa ehkä vähän miettiä että millä alalla sitten olisi töitä ja kouluttautua sen mukaan.
 
joo, yhteiskunta
Asiat eivät ole täällä järjestetty pyllylleen. Vain jotkut ihmiset ovat jääneet pyllylleen. Aloituksesta paistaa läpi juuri se asenne, miksi Suomen talous ja yhteiskunta ovat huonossa tilassa. Kaikki on muiden syytä ja oma-aloitteisuus hukassa. Jo asenne on lähtökohtaisesti pielessä.
 
Onpahan tekemistä opintojen ajaksi. Ei ole olemassakaan alaa jonne pääsee pommin varmasti töihin. Se on vaan lähettävä kouluttautumaan uudelleen jonnekkin ja kokeiltava onneaan. Luulisin että jos sinut on todettu hoitoalalle työkyvyttömäksi niin KELA uudelleen kouluttaa, eli maksaa tökäreitä ylläpitokorvauksineen. Otahan selvää alueesi TE-toimistosta. Siellä osataan myös sanoa mille alalle tällä hetkellä kannattaa hakea työllistymisen kannalta.
 
vierasss
[QUOTE="a.p";29790843]Täällä on huono työllistyminen tuollaisiin hommiin. Hoitoalallekin on kuulemma vaikeaa päästä enää edes sijaiseksi kun minnekään ei saa palkata lisää.

Haluaisinkin kokonaan muulle alalle.[/QUOTE]

Kyllä mä väittäisin että hoitoalalle työllistyy edelleen paremmin kuin läheskään millekään muulle alalle, kysyntää on aina.

Ja opiskelumahdollisuuksiakin on pilvin pimein, ilmaisia ja yhteiskunnan tukemia eli en nyt sanoisi että täällä on asiat kovin huonosti. Opiskelun kannalta paremmin kuin lähes missään muualla. Mille alalle haluaisit? Ymmärrän tietysti että olet pettynyt omaan tilanteeseesi ja toivottavasti löydät sopivan alan jolle työllistyt tulevaisuudessa.
 
"a.p"
Asiat eivät ole täällä järjestetty pyllylleen. Vain jotkut ihmiset ovat jääneet pyllylleen. Aloituksesta paistaa läpi juuri se asenne, miksi Suomen talous ja yhteiskunta ovat huonossa tilassa. Kaikki on muiden syytä ja oma-aloitteisuus hukassa. Jo asenne on lähtökohtaisesti pielessä.
Mä tarkoitankin sitä että joka paikasta heivataan satoja ihmisiä ulos ja työttömät lisääntyy koko ajan. Koulutuspaikkoja vähennetään. Et kyllä se vaan on aina vaan hankalampaa saada töitä/opiskelupaikkaa.

Lisäksi kun on terveysongelmainen niin ei ole kärkipäässä muutenkaan. Nuorisotakuuseenkaan en enää kuulu.

Asenteessa ei ole vikaa. Aion kyllä työllistyä jossain vaiheessa vaikka vaikeaa onkin.
 

Yhteistyössä