Paljonko saan? ( työmarkkinatuki, toimeentulotuki? )

  • Viestiketjun aloittaja uuum
  • Ensimmäinen viesti
uuum
Olen 24v, ei ole ammattia, ei lapsia.. Vuokraa on 290e ( mutta saan asumistukea 130e joka lähtee vuokranantajalle ) ja minä olisin oikeutettu saamaan työmarkkinatukea. Joten paljonkohan minä saisin?
 
minä,
Olen 24v, ei ole ammattia, ei lapsia.. Vuokraa on 290e ( mutta saan asumistukea 130e joka lähtee vuokranantajalle ) ja minä olisin oikeutettu saamaan työmarkkinatukea. Joten paljonkohan minä saisin?
Ja sun pitää olla työkkärissä työnhakijana, muuten ei saa. Vuokra ja asumistuki ei vaikuta siihen mitä saat:)
Määrä - kela.fi
Työmarkkinatuki on 32,66 e/pv, ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa
 
uum
Selvä, kiitoksia teille. Olen kyllä työnhakijana.. :) " työmarkkinatuki on 32,66e " vaihtelee summa muuten? Jotkut saavat 500e ja jotkut taas saavat 700euroa. Miksi?

Ikinä aiemmin en ole saanut työmarkkinatukea joten vähän uusi juttu..
 
"plop"
Jos asut yksin, eikä sinulla ole varallisuutta ja menoksesi katsotaan vain asumismeno 290 euroa. Saat 522,56 euron suuruisen erän työmarkkinatukea 20 arkipäivän ajalta, 130 euroa yleistä asumistukea, minkä lisäksi olet oikeutettu samaan näillä tiedoilla 117,64 euroa toimeentulotukea.
 
-
Selvä, kiitoksia teille. Olen kyllä työnhakijana.. :) " työmarkkinatuki on 32,66e " vaihtelee summa muuten? Jotkut saavat 500e ja jotkut taas saavat 700euroa. Miksi?

Ikinä aiemmin en ole saanut työmarkkinatukea joten vähän uusi juttu..
Peruspäiväraha on 32,66 euroa päivältä. Siihen päälle lasketaan ansiosidonnainen, jonka saa, jos on kuulunut liittoon 8kk ja tehnyt sen ajan töitäkin. Lisäksi lapsista maksetaan korotus.
 
Väärin
Peruspäiväraha on 32,66 euroa päivältä. Siihen päälle lasketaan ansiosidonnainen, jonka saa, jos on kuulunut liittoon 8kk ja tehnyt sen ajan töitäkin. Lisäksi lapsista maksetaan korotus.
Ei, vaan jos on kuulunut TYÖTTÖMYYSKASSAAN. Liittoon voi kuulua olematta kassan jäsen, ja kassan jäsen voi olla olematta liiton jäsen. Nämä ovat siis kaksi eri asiaa.
 

Yhteistyössä