Ristiriitoja

  • Viestiketjun aloittaja yritänollahyvämies
  • Ensimmäinen viesti
yritänollahyvämies
Miksi naiset ei voi huomauttaa asioista kauniisti? Asia menisi perille ilman tiuskimistakin ja asiallisesti ilmoitettuna ei tulisi paha mieli. Ja miksi pitää valittaa miehelle asioista, joita tekee itsekin? Ei niin voi tehdä, että esim. itse roskaa kokoajan, mutta sitten valittaa miehelle jostain yksittäisestä pöydälle jääneestä roskasta kun vieressä on 10 naisen jättämää roskaa. Sitten kun huomauttaa asiasta, niin vastaus on, että "miksi pitää alkaa syyttelemään, mikset sä kestä kritiikkiä" ja siitä seuraa pitkä mökötys.
 
Omia tapojaan ei helposti huomaa ja huomaa vaan ne toisen ärsyttävät tavat. Tiuskiminen taas usein johtuu jonkunlaisesta elämäänsä tympääntymisestä tai vaan väsymyksestä ja alhaisesta verensokerista. Joitain asioita vaan ei voi toisessa muuttaa, etenkään jos se toinen ei näe omissa toimissaan mitään väärää. Sillon se on vaan sitä, vaikeaa. Mut hyvä että yrität. Kyllä meitä naisiakin on, jotka yrittävät. :)
 
minnee
Alkuperäinen kirjoittaja yritänollahyvämies;29791205:
Miksi naiset ei voi huomauttaa asioista kauniisti? Asia menisi perille ilman tiuskimistakin ja asiallisesti ilmoitettuna ei tulisi paha mieli. Ja miksi pitää valittaa miehelle asioista, joita tekee itsekin? Ei niin voi tehdä, että esim. itse roskaa kokoajan, mutta sitten valittaa miehelle jostain yksittäisestä pöydälle jääneestä roskasta kun vieressä on 10 naisen jättämää roskaa. Sitten kun huomauttaa asiasta, niin vastaus on, että "miksi pitää alkaa syyttelemään, mikset sä kestä kritiikkiä" ja siitä seuraa pitkä mökötys.
Pudotteleeko hän vihjeitä ennen kuin alkaa tiuskia? Kun yleensä se tuppaa kuulumaan tuohon yhtälöön. Vihjaillaan, että "oispa kiva jos x" ja jos se menee toiselta ohi, aletaan äyskiä. Tai ajatellaan, että se mikä on itselle itsestäänselvää, on sitä toisellekin.

Etpä kai voi muuta kun itse asiallisesti sanoa, että jos on jotain sanottavaa, sen voi sanoa rauhallisesti. Seuraavan kerran, jos tuolla tavalla sanoo, älä ala osoittelemaan hänen roskiaan, vaan puhu sellaisella sävyllä jolla haluaisit itseäsi puhuteltavan ja kerro, miltä se tiuskiminen tuntuu.
 
kauheeta
Alkuperäinen kirjoittaja Tyypillistä;29791309:
Ohan tuo naisille aika tyypillistä toimintaa.
Ai ei olekaan luonteenpiire vaan sukupuolisidonnainen ominaisuus? Oonko mä siis ollu naisen kanssa naimisissa kaikki nämä vuodet? :O Eniten ihmetyttää nyt, että miten se on saanut laitettua mut raskaaksi, jopa kaksi kertaa???
 

Yhteistyössä