Millä hintaa tekisit vieraalle ihmiselle lusikkaleipiä?

Minua kysyttiin tekemään lusikkaleipiä laktoosittomana 150 kpl. Mietin millä hintaa tekisin ne. Aineita menisi kilo voita (Eila laktoositon voi), 3 dl sokeria, n. 20 dl jauhoja, 5 dl marmeladia + soodaa ja vaniliinisokeria. Ihminen jonka juhliin mahdollisesti ne tekisin on täysin vieras.Millä hintaa sinäne tekisit? Mietin siis mitä noista voisi pyytää. Aikaa niiden tekoon menee aika kauan.
 
Vierasss
Mun mielestä 50 € olisi sopiva hinta käsintehdyistä, kunnon raaka-aineista valmistetuista pikkuleivistä. Kunpa ne muistuttaisivat mun lapsuuteni lusikkaleipiä... Joskus ne on liian isoja, pehmeitä... Mut voilla varmaan saa aika hyvät. Eikä liian isoja!
 
vieras*
50e kuulostaa mun mielestä erittäin kohtuulliselta tai jopa vähältä. Leivon itse tosi vähän, ja olen huono arvioimaan, paljonko tarvikkeet noihin maksaisi, tai kauanko aikaa menee, mutta 150 lusikkaleipää kuulostaa siltä että joutuisin vääntämään niitä kokonaisen illat sormet krampissa ja itkua tihrustaen.... :D Ja maksaisin mielihyvin ainakin sen 50e et joku muu tekee mun puolesta! :D
 
300 pikkuleipää ennen kasaamista, miten monta pellillistä se vaatii? Jos yhelle pellilliselle menis edes 60, niin se ois silti 5 paistokertaa. Vai meniskö yhdelle enemmän vai vähemmän kuin 60? En ole kokeillut, toi oli vain tollanen arvaus. Pellitkin on eri kokoisia, ja jos menis vaikka vain 30 niin sais 10 pellillistä vääntää.

Mutta riippuen miten pitkään tuohon menee, niin 10 e /tuntipalkka ei mun mielestä ole sellainen jota kenenkään tarvitsee vapaaehtoisesti toivoa. Tollaisesta työstä voi pyytää vaik 15-20 e / tunti ja lopputulos voi ollakin se 50 e suunnilleen, tai vähän enemmän.

Tai sit pyytää vaan sen urakkakorvauksen, joka tuntuu sellaselta et voi olla siihen tyytyväinen. Mut ei mitään et laskee 5 eurolla jotta näyttäis vähemmältä tai pyytää pienintä siedettävää korvausta. Kannattaa pyytää ihan sitä mikä on tosiaan sen vaivan korvaus.
 
Uteliasuuttani selasin oikein myyntilaskuista, ja toissakesänä oon tehny hintaan 0,31€ (ALV 0%)/kpl, eli 150kpl tekis sillä hintaa 46,50€ (+ se ALV, mutta sitä ei vissiin tässä tapauksessa tarvii laskea?)

Raaka-aineiden hinta on siitä noussut kyllä, eli nyt joutuis jonkun sentin laittamaan varmaan lisää hintaa.
Että eiköhän se 50€ ole ihan hyvä.
 

Yhteistyössä