Hei, mitä teillä on jääkaapissa tällä hetkellä? Kuvataanko? :D

"hymytyttö"
Ei nyt jaksa kuvata mut siellä on:
Kokonainen raaka broileri, Jogurttia olisko 5, iso paketti nakkeja, fetaa, margariinia 2 rasiaa, kipparijuustoviipaleita, suklaata, kananmunia, salaattia, lohikiusaus, kuohukermaa, pari maustettua rahkaa, maito, mehua, salaatinkastiketta, liemikuutioita, fanta, rahkapiirakkaa, plus sit pakastelokeron tavarat... Unohtukohan jotain... :)
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
"Jenis"
Mulla on kans kananmunat jääkaapissa, mutta ei sentään sipulit niinku yhellä kaverilla.
Munien lisäksi löytyy:

Kanaa
Kasviksia ja hedelmiä (porkkana, kurkku, paprika, salaatti, omena yms.)
Juustoa (feta, kermajuusto, mustaleimaraaste)
Rahkaa ja jugurttia
Erinäinen kokoelma chilikastikkeita ja tahnoja
Soijaa
Rypsiöljyä
Punaviinietikkaa
Voita
Halloumia
Mehukeittoja
Pepsi maxia
Maitoa
Eilistä ruokaa lootassa
Kahvia
Ruuanlaittokermoja

... mitähän unohdan... en jaksa nousta ylös ja katsoa kaappiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Vierrs
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29792329:
Säilytättekö te kananmunia jääkaapissa? Mulla on aina ne pöydällä tai kylmäkaapissa on ostan niitä enemmän kerrallaan
Ei vaan oo muualla tilaa. Sen vuoksi myös sipulit on siellä. Välillä myös kurkku jos ostan useamman.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Ei vaan oo muualla tilaa. Sen vuoksi myös sipulit on siellä. Välillä myös kurkku jos ostan useamman.
Jaakaappi on yksi kaappi ja yleensä keittiössä se sen lisäksi sit 5-15 muuta kaappia. Ihmeellistä, että sinne ei sovi munia tai sipuleita.

Lisäksi ihmetyttää, miksi kahvia säilytetään jääkaapissa. Kosteus tekee pahaa kahville ja lämpötilanvaihtelu.
 
Spencer Hastings
Mä oon vaan jotenkin oppinut siihen, että kananmunat pidetään jääkaapissa. Voishan siitä oppia myös pois. Ehkä vielä jonain päivänä..
Kananmunat näyttäis kyllä kivalta sitruunoiden vadissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
"Jenis"
Jaakaappi on yksi kaappi ja yleensä keittiössä se sen lisäksi sit 5-15 muuta kaappia. Ihmeellistä, että sinne ei sovi munia tai sipuleita.

Lisäksi ihmetyttää, miksi kahvia säilytetään jääkaapissa. Kosteus tekee pahaa kahville ja lämpötilanvaihtelu.
"Kahvi tulee säilyttää kuivassa ja viileässä paikassa. Jääkaapissa kahvi säilyykin pidempään tuoreena, jos pakkaus on suljettu tiiviisti. "
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
[QUOTE="Jenis";29792442]"Kahvi tulee säilyttää kuivassa ja viileässä paikassa. Jääkaapissa kahvi säilyykin pidempään tuoreena, jos pakkaus on suljettu tiiviisti. "[/QUOTE]

Miten se suljetaan niin tiiviisti, ettei jääkaapin kosteutta pääse sinne ja maku tuhoituu lämpötilan vaihtelussa?

Kahvin pahin tuholainen on se kosteus (jota siis jääkaapissa on paljon).
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vierrs
Jaakaappi on yksi kaappi ja yleensä keittiössä se sen lisäksi sit 5-15 muuta kaappia. Ihmeellistä, että sinne ei sovi munia tai sipuleita.

Lisäksi ihmetyttää, miksi kahvia säilytetään jääkaapissa. Kosteus tekee pahaa kahville ja lämpötilanvaihtelu.
No eikö oo ihmeellistä. Ei vaan mahdu. Siis mahtuu toki johonki ylähyllylle mutta haluan että ne on helposti saatavissa. Opiskelijakämpässä säilytin kattilaa ja paistinpannua jääkaapissa kun siellä ei ollu kuivauskaapin lisäksi ku yks kaappi ja silti iso jääkaappi.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
[QUOTE="Jenis";29792482]Mulla on semmonen Tuppervaaran rasia, josta kuuluu tsup kun sen sulkee... joku tiiviö sinne siis muodostuu. En minä tiiä, kysy Pauligilta :D[/QUOTE]

Pauligillakin joskus keikkaa tekevä barista kertoo, ettei säilytä kahvia jääkaapissa, koska se parempi on pitää huonenelämmössä.

Espressomaailma
 
No eikö oo ihmeellistä. Ei vaan mahdu. Siis mahtuu toki johonki ylähyllylle mutta haluan että ne on helposti saatavissa. Opiskelijakämpässä säilytin kattilaa ja paistinpannua jääkaapissa kun siellä ei ollu kuivauskaapin lisäksi ku yks kaappi ja silti iso jääkaappi.
Mulla kans yks kaveri säilyttää jääkaapissa ja se on kyllä jotain todella outoa aina, kahvi kuuluu olla siinä hollilla kuivakaapissa, EI jääkaapissa. Outoa tapoja ihmisillä.:O
 
hipsterström
En ota kantaa siihen että missä kaapissa kahvia pitäs säilyttää, mut säilytän ite kahvia jääkaapissa siks, koska kahvinkeitin on jääkaapin seinän toisella puolella, kuivakaappiin on pitempi matka kahvinkeittimestä ku jääkaappiin.
 
hipsterström
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29792598:
Mitä te niinku syötte? :D
Tälle päivälle tuo jauheliha, chili con carneen. Asun yksin kisun kanssa :D pakastimessa on sitten vaikka mitä.

edit: kerran ostin mielenkiinnosta tuota salaattikastiketta mikä näkyy kuvassa, mutta jäi sittemmin kaappiin hengailemaan, kun se oli pahaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: kooäffä

Yhteistyössä