Onko tämä pukama?

  • Viestiketjun aloittaja "Auts"
  • Ensimmäinen viesti
"Auts"
Nyt on rv 40 ja neuvolassa neuvoivat että vauvan saa laskeutumaan kyykkyasennossa oleilemalla. No tein sitten niin mutta sain ilmeisesti siitä paineesta jonkun kosketusaran patin pyllyyn joka ehti olla 2 päivää (tänään en oo pystynyt istumaan kunnolla) ja nyt ilmeisesti puhkesi?? Paperiin (ei vetäen vaan kevyesti painaen) tuli kirkasta verta ja jotain mönjää, vähän niin kuin iiisosta hormonifinnistä tulisi.

Pukamia mulla on ollut jo 10 viikkoa mutta ei ole vaivanneet, tää patti tuli pukamien jatkeeksi mutta ylöspäin eli ei aukon suulle = ulostaminen ei satu. Onko tää pukama vai mikä?? Huljutin vedellä 10 min ja vähän tuli vielä tippa verta paperiin. Synnytyshän voi käynnistyä ihan koska vaan nyt, arvatkaa kiinnostaako kun on jo valmiiksi tälläinen vaiva :eek:

Miten parantaa tää nopeesti? Kävelyä vai lepoa? Kylmää vai kuumaa vettä? Bepanthenia vai Scheriproctia vai lääkäriin? Help!
 
"Auts"
Muuten joo, mutta tuossa ei kyllä puhuta verenvuodosta mitään... Voiko olla sattumaa että tuommoinen tulisi loppuraskaudessa kun muutenkin pukamien takia suihkuttelee usein aluetta puhtaaksi ja on just istumakyykistellyt josta painetta alapäähän? Lähinnä paperiin siis tuli vaan verta mutta siinä oli sekoittautunut muutama hyytymän tms tapainen joka ei peräsuolesta asti tullut vaan selkeästi siitä paiseen sisältä.
 
[QUOTE="Auts";29792341]Muuten joo, mutta tuossa ei kyllä puhuta verenvuodosta mitään... Voiko olla sattumaa että tuommoinen tulisi loppuraskaudessa kun muutenkin pukamien takia suihkuttelee usein aluetta puhtaaksi ja on just istumakyykistellyt josta painetta alapäähän? Lähinnä paperiin siis tuli vaan verta mutta siinä oli sekoittautunut muutama hyytymän tms tapainen joka ei peräsuolesta asti tullut vaan selkeästi siitä paiseen sisältä.[/QUOTE]

Niin, vaikea sanoa... tuo mulla vain tuli mieleeni, kun itse siitä aikoinaan kärsin ja se lopulta leikkauksella korjattiin. Voisitko soittaa vaikka äitiysneuvolan terkkarille, ja kysyä häneltä ohjeita siihen?
 

Yhteistyössä