Onko tää masennusta

  • Viestiketjun aloittaja paha olo
  • Ensimmäinen viesti
paha olo
Helmikuusta asti selittämätöntä surumielisyyttä, mikään ei oikein tuota iloa ja onnea. Nyt muutama viikko ihan tajutonta väsymystä, en jaksa työpäivän jälkeen mitään. Koti on ihan sekaisin, mut en vaan jaksa. Ahdistaa. Kauppareissu vie kaikki voimat. Tänään hermostuin ihan pienestä lapsille ja itkin vaan. Tuli ekan kerran sellainen olo, etten jaksa enää, haluan kuolla. Tää on tosi pelottavaa, en oo ennen kokenut tällaista :(
 
"joku"
Kannattaa hoitaa, hoitamattomana voi pahentua vaan. Kuulostaa munkin mielestä masennukselta, pyydä lääkkeen lisäksi keskusteluapua missä voi selvitä sitten se syykin mikä masennuksen aiheutti.
 
"jep"
On muutakin hoitoa kun lääkkeitä vaikka niitä tarjotaankin.. Ja ehkä selviäis mitä kaikkea taustalla, msennukseen ei ole yhtä syytä. Taustalla voi olla alttiutta aivokemiassa, stressiä, menetyksiä, herkkyyttä valon vaihtelulle, rankkoja kokemuksia, itsetunto-ongelmia, kovia vaatimuksia itselle... ???
 
neuvo
Mulla oli ihan samanlaista enkä aikoihin tajunnut että olen masetunut...lapset ja mies kärsivät olostani itsestäni puhumattakaan. Aloitin syömään masennuslääkettä, 10 mg päivässä, eli pieni annos ja auttoi mahtavasti. Olen kun toinen ihminen, iloitsen, olen energinen, avoin, järki juoksee, ihmiset ei ahdista eikä muutkaan asiat. Suosittelen! Sain elämänlaatuni takaisin.
 
paha olo
Mun äiti on ollut masentunut koko mun lapsuuden ja mä oon koko ikäni taistellut masennusta vastaan. Tässä on ollut rankkoja aikoja (narsisti aviomies, avioero, rahaongelmia) mut nyt on ollut kaikki hyvin jo pidempään ja nyt sit pienetkin asiat alkaa ahdistaa :(
 
paha olo
Mul on nyt sellainen tilanne töissä etten vois olla saikulla. Yritän nyt selvitä viel pari viikkoa ja sit voisi käydä lääkärissä. Pahin olo menee aina kuitenkin ohi ja vaik ei ookkaan onnellinen ei ole koko ajan ihan pohjattoman onnetonkaan vaan se tunne tulee vaan joksikin aikaa
 
"joku"
kriisin jälkeen voi masentua, juuri silloin kun kriisi on ohi ja on taas rauhallista. narsisti-ex on kriisi, oothan päässyt keskustelemaan asiasta jonkun kanssa? se olis tärkeetä ja myös tosiaan hoitaa masennus ettei pahene (aluksi lääkitys ja keskusteluavulla/terapialla paraneminen)
 

Yhteistyössä