Kuinka nopeasti teillä on tipat auttaneet lapsen silmätulehdukseen?

  • Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Hmm... mä olen iltapäivästä alkaen laittanut lapselle tippoja n. 2-3 tunnin välein mutta silmä vaan huononee. :( Toisella lapsella on myös silmätulehdus joten ajattelin että se on tarttunut, mutta mahdollista on myös että johtuu siitepölyallergiasta tällä lapsella. Syö kyllä Heinixiä mutta monena keväänä on tarvinnut silmätipat lisäksi.

Täytyy varmaan huomenna hakea lisää tippoja.
 
"Lissu"
[QUOTE="...";29792363]Ootko saanut tipat laitettua kunnolla silmää, ettei lääke ole valunut samantien pois? Jos ei aamulla ole yhtään parempi niin soittasin lääkärille.[/QUOTE]

No en, kun lapsi jännittää ja väkisin vaistomaisesti pistää silmää kiinni. On sinne kyllä joka kerta jonkin verran mennyt.

Pakko se on lääkäriin huomenna suunnata jos tuota tahtia huononee...
 
"Lissu"
Toisen tippoja ei saa laittaa toiselle, ellei jo ollut silmätulehdusta niin nyt on. Jos lääke ei auta, se ei ole sama aiheuttaja.
Lääkäri minut ohjeisti kun hain tippoja, että jos tarttuu toiseenkin niin aloita hoito samoilla tipoilla. Kunhan on tarkkana ettei tippapullo koske kummankaan silmään, eikä kyllä ole koskenut, sen voin vaikka vannoa.

Sitä tässä vähän mietinkin että mahtaako olla nyt siitepölyallergia taustalla. Silmä kyllä rähmii kovasti joten se viittaa ihan bakteeritulehdukseen.
 
"Lissu"
[QUOTE="anni";29792378]jos on korvatulehdus samalla niin ei tipat pelkästään toimikaan, ainakaan meillä eli kannattaa tarkistuttaa korvat kans.[/QUOTE]

Korvia ei ole yhtään valitellut, mutta hyvä tietää.
 
vierass
[QUOTE="Lissu";29792387]Lääkäri minut ohjeisti kun hain tippoja, että jos tarttuu toiseenkin niin aloita hoito samoilla tipoilla. Kunhan on tarkkana ettei tippapullo koske kummankaan silmään, eikä kyllä ole koskenut, sen voin vaikka vannoa.

Sitä tässä vähän mietinkin että mahtaako olla nyt siitepölyallergia taustalla. Silmä kyllä rähmii kovasti joten se viittaa ihan bakteeritulehdukseen.[/QUOTE]

Johan oli lääkäri, meillä kirjoitti heti kaksi pulloa että saa hakea toisellekin oman jos tulee tarve.
 
"..."
Joo, hankalaa se kyllä on. Mä olen yrittänyt pitää sormilla silmää raollaan, mutta hankalaa se on varsinkin jos lapsi vielä kiemurtelee... Yleensä onneksi parissa päivässä tottunut tippoihin ja antanut sen jälkeen laittaa suosiolla.

Jospa teilläkin olisi aamuksi helpottanut. Yritä ajoittaa viimeiset tipat nukkumaan menon aikaan, jos pysyisivät paremmin silmässä, kun jää makuulleen.
 
"Lissu"
[QUOTE="...";29792396]Joo, hankalaa se kyllä on. Mä olen yrittänyt pitää sormilla silmää raollaan, mutta hankalaa se on varsinkin jos lapsi vielä kiemurtelee... Yleensä onneksi parissa päivässä tottunut tippoihin ja antanut sen jälkeen laittaa suosiolla.

Jospa teilläkin olisi aamuksi helpottanut. Yritä ajoittaa viimeiset tipat nukkumaan menon aikaan, jos pysyisivät paremmin silmässä, kun jää makuulleen.[/QUOTE]

Joo laitoin tipat ihan viimeiseksi ennen nukkumaan menoa. Ja sanoin lapselle että tulen jossain vaiheessa yötä laittamaan taas, jos se sujuisi puoliunessa helpommin. Jos ei suju niin en ala keskellä yötä asiasta tapella, mutta jos sillain huomaamattomasti onnistuisi sen tekemään...
 
"Jenis"
[QUOTE="Lissu";29792411]Harmi kyllä jos olen tällä toiminnalla itse pahentanut tilannetta. Mutta pullo ei ole kyllä kummankaan silmää koskenut.

Osaanpahan olla ensi kerralla viisaampi ja pyytää suoraan kaksi pulloa, tai sitten kerta-annospipettejä.[/QUOTE]

Meillä on ollut pari krt silmätulehdus, kummallakin kertaa on saatu noita kertapipettejä, ja kummallakin kertaa on sanottu että samasta pipetistä (siinä on n. 4 tippaa, vaikka vain 2 tarvitaan per kerta) voi laittaa molemmille lapsille samalla kertaa, jos pipetti ei koske silmään tai silmäripsiin. Ei ne bakteerit sentään sinne pipettiin tai pulloon ilmasta hyppää ;)
 

Yhteistyössä