Sukulainen penkoi henkilökohtaisia laatikoita

  • Viestiketjun aloittaja Loukattu
  • Ensimmäinen viesti
Loukattu
Onko kellään sukulainen käynyt penkomassa esim. laatikoita joissa tiliotteita yms. henkilökohtaisia papereita? Koen tätini käytöksen aivan hirveän loukkaavaksi ja toisen henkilön rajojen rikkomisena. Olin siis sairaalassa leikkauksessa ja 50 vuotias tätini oli meillä lapsenvahtina. Pieni tyttäreni kertoi myöhemmin, että tätini oli penkonut laatikoita. Huomasin sen kyllä itsekin. Laatikossa oli esim. kauppakirja edesmenneen äitini asunnon myynnistä jonka tietoja en olis halunnut kellekkään antaa. Laatikossa myös päätöksiä päivärahoista jne. Miten toimisitte tällaisen jälkeen? Soittaisitteko ja sanoisitte suorat sanat vai mitä?
 
"diu"
Onko voinut olla vahinko, jos vaikka etsinyt laatikosta jotain muuta kuten kynää tms.?
Jos olisi tahallista niin sinuna sanoisin suorat sanat, tosi törkeetä häneltä.
 
vierass
Mun isä aina penkoi kaikki paperit, luki kortit/kirjeet ja joskus avasikin jonkun mulle tulleen kirjeen. Todella ärsyttävää.

Sanoisin sinuna että tyttäresi kertoi penkoneen laatikoita ja katsoisin mitä vastaa. Jos yrittäisi kieltää, sanoisin että tiedän (tavarat eri tavalla). Jospa ottais opikseen eikä tee uudestaan. Törkeetä.
 
viiieras
Sellasia ihmiset on. Ei kaikki, mutta osa kuitenkin.
Asiat jotka haluaa pitää salassa kannattaa laittaa johonkin lukolliseen talteen. Tärkeät asiakirjat voi säilöö vaikka pankkiinkin, eipähän pala poroksi jos niikseen käy.
 
Loukattu
Laitoin viestin tädille asiasta eikä ole siihen vastannut. Tytölleni oli sanonut etsivänsä edesmenneen äitini kirjoittamaa runoa, no ei sekään oikeuta penkomaan. Tähän tätiin liittyy muutenkin kaikenlaista, on kohdellut aika tylysti vuosien varrella minua yms. Olen ollut tädin perheen kanssa tekemisissä oikeestaan vaan siksi koska ovat melkein ainoita lähellä asuvia sukulaisia. Vuosien aiemmin olen jo epäillyt tädin olevan narsisti ja nyt se varmistui. Törkeää muutenkin kun minä makaan sairaalassa leikkauksessa niin kotona tehdään tällaista.
 

Yhteistyössä