Lapseni on koulukiusaaja :(

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"Rebekka"
Minua kiusattiin koulussa, mutta toisaalta kiusasin toisia koska tuntui pahalta koska olin/olen niin rikki. Elämä ei voi mennä tämän enemmän päin helvettiä. Rakastan toista miestä kuin omaani, minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi, kiusattu koulussa, kaikkea paskaa on langennut niskaani, mutta tässä nyt olen. Rakastan toista miestä enemmän kuin omaani, en voi perääntyä nykyisestä suhteestani, koska minulla on lapsi. Rakastan kaikesta huolimatta vauvaani. On paras asia elämässäni. :)
 
"femin"
[QUOTE="Rebekka";29792657]Minua kiusattiin koulussa, mutta toisaalta kiusasin toisia koska tuntui pahalta koska olin/olen niin rikki. Elämä ei voi mennä tämän enemmän päin helvettiä. Rakastan toista miestä kuin omaani, minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi, kiusattu koulussa, kaikkea paskaa on langennut niskaani, mutta tässä nyt olen. Rakastan toista miestä enemmän kuin omaani, en voi perääntyä nykyisestä suhteestani, koska minulla on lapsi. Rakastan kaikesta huolimatta vauvaani. On paras asia elämässäni. :)[/QUOTE]

Sä taidat olla todella nuori... :) Kyllä se maailma siitä vielä avartuu.
 
"Wieras"
Mun tyttö oli myös kiusaaja....kutosella ja seiskan alussa muutaman kiusaamisjuttu, joihin heti puututtiin sekä koulun että kodin taholta ja tyttö itse joutui silmäystäkään kohtaamaan kiusaaamansa tytöt ja pyytämään anteeksi molempien vanhempien ja opettajien läsnäollessa. Nyt kasilla ja ei ole kiusaamisjuttuja enää ollut....tosin on muutenkin tuo murkkuilun hankalin vaihe takana (toivottavasti....)
 
vieras_
Kiusaaminen ja kiusatuksi tuleminen eivät loppujen lopuksi ole kovin kaukana toisistaan. Naapurissa on lapsi, jonka vanhemmat ovat aina pitäneet lastaan kiusattuna. On herkkä ja pahoittaa mielensä muiden sanomisista. Tuo lapsi on jo aika pienenä kiusannut muita, yllyttänyt muita riitoihin, jättänyt jonkun leikin ulkopuolelle ja puhunut pahaa milloin kenestäkin. On nyt 4. luokalla ja yhä vanhempiensa herkkä lapsi ja koulun kurjin kiusaaja. Kaipaisi itsetunnon vahvistusta ja kykyä puolustautua ilman, että päätyy kiusaamaan jotain muuta varmistaakseen, ettei joudu kiusatuksi.
 
vieras..
Puhu lapsen kanssa. Ota selvää mistä johtuu että pitää muita kiusata. Joku syy siihen on. Ota kouln kuraattoriin yhteyttä ja pyydä keskustelemaan lapsen kanssa. Mutta tee lapselle sevläksi että asiaa käsitellään niin kauan kuin on tarpeen ja sitä kiusaamista ei hyväksytä.
Lapsesi voi tehdä/tekee jonkun toisen lapsen elämästä painajaisen. Vaikuttaa koko loppuelämään. Meillä on useampi lapsi jota on kiusattu. Ja voin kertoa että tervetuloa kokeilemaan tätä meidän arkea. Mitä teet yhdeksän vuotiaalle joka itkee että tappaa ittensä ennenku menee kouluun kun aina vaan kiusataan?

Mutta pointti on siis se että puutu siihen ja ota aikuisena vastuu lapsesi käytöksestä. Myös sinun lapsesi tarvii apua. En syyllistä vaan pyydän että etsi ne syyt ja keinot siihen millä kiusaamisen saa loppumaan.
 

Yhteistyössä