Mikä mun kättäni vaivaa?? Yöllä tapahtui jotain ihmeellistä ja ei vieläkään normaali!?

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Kirjoitan tänne josko joku tietäisi tai kokenut saman. Lääkäri kun vaan haukotteli ja vaikutti todella törkeältä puhelimessa.
Eli heräsin syvästä unesta kauheaan käsikipuun. Kipu rajoittui kämmenselän ja ranteen alueelle.
Aluksi mietinkin että olen nukkunut huonossa asennossa, koska nimetöntä, keskisormea ja peukaloa pisteli, mutta kun tikustelu ei loppunut 45 minuutin päästäkään niin aloin jo miettiä mitä tämä voisi olla.
Lisäksi kummassakin kädessäni on aina näkynyt selvästi kolme paksumpaa verisuonta. Nyt oikeankäden keskimmäinen verisuoni oli tavallaan "pinteessä".
Veri ei siis kiertänyt kunnolla ja kipu rajoittui tähän kohtaan.
Tämä siis tapahtui tuossa 6 tuntia sitten ja oikea käsi on edelleen todella kipeä ja tuossa verisuonen kohdalla on kauhea paineen tunne nimettömän ja keskisormen välistä ranteeseen asti...voiko tämä olla joku hermopinne?
Jos siis tutulta jollekin kuulostaa niin olisi kiva jos jaksaisit vastata.
Ja joo ei auta lääkärille soitot kun senkin tein niin vastaus oli että se on puutunut, nukuit sen päällä, kohta menee ohi.
Käsien puutumisia minulle kun käy usein ja tiedän että se tuntuu ihan erilaiselta kuin tämä öinen outo tapaus.
 
rannekanavassa voi olla hermopinne, tulehduskipulääkettä, kylmähoitoa, lepoa (varsinkin öisin kannattaa pitää sellaista tukea joka estää ranteen taipumisen ) ja onnea..

jos ei oireet lopu täs pääsiäisen aikana niin suosittelen lääkäriin menoa.
 
Blue
Uskoisin että lääkäri haukottelee vain jos soitat hänelle aamutuimaan ennen kuin mikään lääkäriasema on edes auennut.

Hermopinnettä veikkaan minäkin. Lääkäriin ensi viikolla.
 
"aloittaja"
Saa nähdä varaisiko ajan suoraan yksityiselle. Terveysasemalle soitin nyt ja siellä oli samanlainen kohtelu. "Kätesi on puutunut, kyllä se kato siitä. Eipä sille voi mitään tehdä, menee ohi" Särkylääkettä olen nappaillut ja tuki on kädessä, kun ei voi oikein rannetta käännellä tuon kivun takia. Tätäkin lähinnä koitan yhdellä kädellä kirjoittaa.
 
"jooseppi"
Mene ehdottomasti yksityiselle. siellä usein työskentelee samat erikoislääkärit kuin sairaalalla ja pääset ehkä jopa suoraan leikkausjononoon (jos esim. hermopinne)
 
No huh, ei nyt ehkä ihan heti leikkausjonoon kannata pyrkiä! Leikkauksen pitäisi aina olla se viimeinen vaihtoehto, koska silloin kun johonkin veitsellä kajotaan, niin sitä ei enää peruta.
Lepoa ja särkylääkettä ja sitten kun kipu antaa periksi, niin alat tekemään jumppaliikeitä sille. Googlaa rannekanavaoireyhtymä, jos sieltä löyty lisää infoa.

Mulla oli hermopinne vuosia, aamuisin aina pahin. Lääkärissä ym. ohjeet joka kerta. Onneksi en joutunut leikkaukseen, vaan sain avun jäsenkorjaajalta, lähti pinne ja kaikki oireet loppui.
 
"aloittaja"
[QUOTE="hmmm";29792999]MIhin lääkärille sä yöllä soitit? Päivystykseen? Ei siellä lääkärit puhelimeen vastaa.[/QUOTE]

no jos tässä nusastaan vähän taas pilkkua niin päivystykseen soitin kyllä. Itse vaan käytän ilmaisua "soitin lekurille/lääkärille." Niinkuin kaikki lähipiirissänikin, mutta enpä ole koskaan ajatellut korjaavani asiaa joten kiitos sinulle siitä. Päivän hyvä työ tehty.
 
vietasss
Älä nyt hepuloi, tuskin sitä päivystyksenä leikataan vaikka hermo pinteessä olisikin/onkin... oireet vaihtelee, toki käy lääkärissä, palstalta et myötätuntoa tai vastatuntoa parempaa apua saa.
 
"hmmm"
[QUOTE="aloittaja";29793016]no jos tässä nusastaan vähän taas pilkkua niin päivystykseen soitin kyllä. Itse vaan käytän ilmaisua "soitin lekurille/lääkärille." Niinkuin kaikki lähipiirissänikin, mutta enpä ole koskaan ajatellut korjaavani asiaa joten kiitos sinulle siitä. Päivän hyvä työ tehty.[/QUOTE]

Taisit luulla soittaneesi lääkärille, kun kirjoitit, että "lääkäri haukotteli ja oli törkeä". Joku sairaan/terveydenhoitaja siellä vastaa. Tiedät ensi kerralla.
 
"aloittaja"
[QUOTE="hmmm";29793119]Taisit luulla soittaneesi lääkärille, kun kirjoitit, että "lääkäri haukotteli ja oli törkeä". Joku sairaan/terveydenhoitaja siellä vastaa. Tiedät ensi kerralla.[/QUOTE]

Niin taisin luulla. Kiitos tästä korjauksesta :)
 
määä
Voisko siellä olla veritulppa? Harvoin varmaan käteen tulee mutta jos tuli ja liikkuu sydämeen tai keuhkoihin niin ei varmaan hyvä? Mä menisin kyllä heti lääkäriin.
 

Yhteistyössä