Mikä siinä on, että aina juhlapyhien alla menee kauppaan ihan tuhottomasti rahaa vaikka "ei osta mitään".

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Nyttenkin kävin kahdessa kaupassa, toiseen meni 130.37e (k-kauppa) ja toiseen112.78e (lidl). Ja en edes ole suunnitellut mitään seitsemän ruokalajin lounaita tai juhla-aterioita. Itseasiassa ajattelin että lauantaina voisi käydä hakemassa jotain grillattavaa, joten toinen sata euroa menee sitten silloin. Tai kolmas.
Aika kallista, etten sanoisi.. Normivkl ois päässyt puolella tuosta.
 
miunmau
Meillä pidetään pääsiäisenä pakastimen ja kaappien tyhjennyspäivät.

Tänään käyn kaupasta riisiä, maidot, munat ja hedelmät. Eiköhän ne kaapit tyhjene, kun noilla ostoksilla mennään tiistaihin saakka :)
 
Hui kamala
Monenko hengen ruoat tuossa ap on :eek:? Itsellä kun menee KUUSSA suunnilleen ton verran ruokaan (pl. työpaikkalounaat), ja siinä on vielä 1-2 ravintolakäyntiäkin aina mukana.
 
2+1
Meillä meni 60€ tulevalle viidelle päivälle, ja tosi tarkkaan katottiin mitä otettiin. Eikä tuossa edes ole ruokaa periaatteessa kuin kolmelle päivälle, koska tänään ja huomenna ei syödä kotona vaan mummolassa. Kallistahan se on, etenkin jos oikeesti haluaa ostaa jotain juhlaa varten, lammasta jne. Me ei ostettu pääsiäistä varten muita herkkuja kuin 2 suklaamunaa lapselle.
 
kjflkd
Siksi, että pitkinä pyhinä pitää syödä enemmän kotona. Normaalisti meillä syödään kerran päivässä lämmintä ruokaa, mutta pyhinä kotona ollessa syödään kaksi ateriaa. Minulla meni eilen kauppaan satanen, yleensä satasella saa viikon sapuskat, mutta nyt varmaan joutuu kaupassa käymään aikaisemmin.
 
"vieras."
Kolmen hengen ruuat, yksi aikuinen ja kaksi esiteinipoikaa. Meillä menee kuukaudessa ruokakauppaan keskimäärin 700 euroa. Pyrin siihen, että viikolla on yksi ns. maidonhakureissu, perjantaina sitten haetaan pikaisesti jotain siksi illaksi ja lauantaina mennään ostamaan useamman päivän ruuat.

Jos mä asuisin ypöyksin, mun ruokamenot ois varmaan hädin tuskin satasta per kuukausi. Eläisin vaan jollain valmismaksalaatikolla ja kahvilla, mutta nyt kun lapset on tuossa niin pitää niille ruokaakin tehdä.
 
aölksdj
Olihan tuolla kaupassa aika paljon porukkaa, vaikkakin kävin ihan vaan s-marketissa. Itseltäni sinne meni reilu 60€ ja ihan perustavaraa tuli ostettua. Eläinkauppaan meni 40€ kun kävin sielläkin hakemassa pientä täydennystä.
 
"eräs"
18,90 taisi olla oma loppusumma tänään. Siinä tarjouksesta savukirjolohi ja lapsille pääsiäiskarkkeja, tomaattia ja kurkkua. Vihanneksia on jääkaapissa vielä alkuviikosta vaikka kuinka paljon, musta taas pyhinä on ihanaa kun viitsii keitellä puuroa, leipoa leipää ja keittää pakkasmarjoista kiisseliä. Kananmunia, maitoa, leipomistarvkikkeita ostin siis jo aiemmin, mut ei silloinkaan tainnut 50 euroa enempää mennä. Pakkasessa on myös poroa, mistä tarkoitus juhlan kunniaksi tehdä poronkäristystä (mitä syödään sitten useampana päivänä). Vaikka senkin olisi ostanut kaupasta en ikimaailmassa olisi saanut ap:n summia kulumaan. Juotteko kalliita juomia?
 
"jepjep"
Joo meilläkin meni eilen 140e kauppaan, mutta siinä viiden päivän ruuat ja yhtenä päivänä on pääsiäisateria, joten tuli ostettua normaalista poikkeavia asioita ruuanlaittoa ja leivontaa varten.
 
"aloittaja"
Ei juoda kalliita juomia.
Ostin paistopisteeltä sämpylöitä, hieman vihanneksia ja hedelmiä, kananmunia. Mausteita, maitotaloustuotteita, juustoa, voita. Lampaan ja naudan paahtopaistia, savulammasta, broilerin fileitä. Leikkeleitä, lohicarpacciota. Tuoreita yrttejä, ruokapakasteita, tuoremehun ja tiivisteen Soda Streamiin. Muutamia valmissalaatteja, neljä suklaamunaa. Hieman leivontarvikkeita, kuten mantelilastuja yms.

Siinäpä ne ostokset.
 
Mä olen rampannut kahden päivän sisällä kolme kertaa jo kaupassa. En ole osannut päättää mitä "vähän juhlavampaa" ruokaa tekisin, joten tullut osteltua vähän sitä ja tätä. Ja kaupasta kotiuduttuani huomannut, et joku tärkeä juttu unohtui sitten ostoslapuista huolimatta, joutunut käymään taas kaupassa ja tullut osteltua taas vähän ylimäärästä. Silti vähän semmonen olo et puuttukohan jotain. Lisäksi ei olla edes kotona la-ma, mut kai sitä tahtoo varmistaa et maanantai-illaksikin ois jotain syötävää kun kotiudutaan.
 
-75
130€ meni eilen s-markettiin, enkä tosiaan ostanut mitään ihmeellistä. Mutta näin juhlapyhiks kun ostaa vähän enemmän kermoja (ruoka + kuohu), rahkaa, tuorejuustoja leivontaan... niin mä luulen että siitä tulee se vähän suurempi kauppalasku ainakin meillä.
 
on kallista
Meillä meni Lidliin 60€ ja K-kauppaan 90€. Mukana oli hedelmiä, salaatti tarvikkeita, kalaa, lammasta, juustoja, leikkeleitä. Saadaan hienot brunssit, päivälliset yms. tehtyä hyvin.
 

Yhteistyössä