Apua Excelin käytössä!

  • Viestiketjun aloittaja "Opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"Opiskelija"
Heippa Kaksplussalaiset!

Aina kun haen netistä jotain tietoa/vinkkejä, niin päädyn tänne, joten toivottavasti tähänkin ongelmaan löytyisi täältä ratkaisu. :)

Eli teen Excelillä koulutehtävää, mutten saa laskettua yhteen eri taulukoissa sijaitsevia lukuja. kauhean työlästä olisi erikseen kopioida useita kymmeniä summia ensimmäiseen taulukkoon ja laskea ne sitten yhteen. Tietääkö kukaan, miten saisin laskettua ne helpommin yhteen? Olen kokeillut sitä tavallista = ja sitten napsaissut toisen taulukon solua ja + väliin ja toinen solu perään, mutta se ei suostu laskemaan niitä, vaan herjaa ongelmasta. :(

Kiitos kaikille jo etukäteen! :)
 
"Opiskelija"
Kiitos "Krut". tuleeko minun siis vaan sitten kopioida kaikki numerot yksitellen ja liittää ne tyhjään soluun ja lopuksi laskea yhteen, kun kaikki luvut on samalla taulukolla? Meinaa hermo mennä ku niitä lukuja on tosiaan älyttömästi. :(

"Joo" Yritin heti googletella, mutten löytänyt ainakaan mitään sellaista selitystä, mistä olisin ymmärtänyt jotain.. :(
 
Vierasmiess
Ootko sä tehnyt jonkin erillisen taulukon vai lasketko tavalliseen tapaan yhteen soluun monen solun arvot yhteen?

1) tarkista oikealla napilla solujen muotoilu että on "luku"

2) kokeile tehdä esim. kaava =E12+F14+G71 tai =SUMMA(E1:E19)

että laskeeko oikein ilman erroria
 
Vierasmiess
[QUOTE="Opiskelija";29793959]Kiitos "Krut". tuleeko minun siis vaan sitten kopioida kaikki numerot yksitellen ja liittää ne tyhjään soluun ja lopuksi laskea yhteen, kun kaikki luvut on samalla taulukolla? Meinaa hermo mennä ku niitä lukuja on tosiaan älyttömästi. :(

"Joo" Yritin heti googletella, mutten löytänyt ainakaan mitään sellaista selitystä, mistä olisin ymmärtänyt jotain.. :([/QUOTE]

Ja vielä, opettele nyt ensin kolmella solulla

A1:een laita 1
A2:een laita 2
A3:een tee "laskuri" =A1+A2 tai =SUMMA(A1:A2)
Pitäis laskea 3 tulokseksi

Summa = sum enkkuversiossa
 

Yhteistyössä