Unikoulua?

  • Viestiketjun aloittaja __
  • Ensimmäinen viesti
__
Meillä vauva 8kk jätti yösyönnit jo 3kk sitten mutta edelleen yöt ovat aika repaleisia. Muutaman kerran yössä itkahtaa, välillä saa itse unesta uudelleen kiinni ja joskus ottaa tutin itse suuhun, mutta etenkään aamuyöstä ei tahdo nukahtaa millään. Tassuttelua on yritetty mutta se kaatuu yleensä siihen että huuto yltyy ja se ei sitten ihan hevin lopu. Olen siis ottanut sitten viereen nukkumaan, vaikka ei se uni siinäkään rauhallista enää ole (kummallakaan). Lisähaastetta on tuonut liikkeellelähtö mutta pahimmasta yösekoilusta siihen liittyen on jo selvitty.

Pitäisikö vaan sitkeästi kokeilla tassuttelua ja ottaa syliin jos ei millään rauhoitu, jospa muutamassa yössä tilanne paranisi? Muita vinkkejä otetaan vastaan!
 
"Näin meillä"
Meillä vauva nukkui perhepedissä, kunnes oli pakko lopettaa yöimetykset. Siirsimme pinnasängyn toiseen huoneeseen ja sinne laitettiin myös isälle vuode. Vauva nukutettiin maitopullon avulla (ensin sylissä, sitten siirto pinnikseen). Yöllä kun heräili isä otti syliin ja rauhoitti uneen, sitten takaisin omaan sänkyyn. Nykyisin herää vain 1-2 kertaa yössä, osaisi varmasti nukkua yksinkin huoneessa mutta minä äitinä olen vielä halunnut nukkua vauvan lähellä ( oma sänky ei ole siis pinniksessä kiinni vaan toisella puolella huonetta). Tosin hiljattain vauva oli öisin kovin itkuinen ja syyksi paljastui korvatulehdus, tämä vaihtoehto kannattaa aina muistaa jos unet tuntuu kovin repaleisilta!
 

Yhteistyössä