Miehen palkka kilahti tilille

  • Viestiketjun aloittaja näkkäriä hakemaan
  • Ensimmäinen viesti
näkkäriä hakemaan
1100 €, ei paljon naurata :( Tiukilla oltu jo pitkään, nyt tehnyt paljon ylitöitä mutta pomo ei kuulemma ollut ehtinyt niitä tunteja vielä tähän palkkaan kirjata. Kiva kiva.
 
"aloittaja"
[QUOTE="noh";29793720]Sellasta se on. Onko teillä köyhillä taas iso perhe?[/QUOTE]

No ei tietenkään! 1 lapsi, eikai näillä tuloilla nyt viittä mukulaa ruokita, haloo. Anybody home?
 
"voivoi"
[QUOTE="aloittaja";29794898]Niin, miehen miehen. Olen hoitovapaalla. Syksyllä onneksi vaihtuu osat, niin pärjätään vähän paremmin minun palkalla. Että ei nyt tartte miettiä että tässä vain miehen rahoilla eleillään ikuisuus. Huoh[/QUOTE]

Juurikin tuon takia en pitänyt hoitovapaata. Et sitten laskenut tarkemmin vanhempainvapaan aikana?
Hoitovapaa on hyvätuloisten oikeus. Pienipalkkaisen ei tarvii edes haaveilla... Enemmän jäi käteen kun lapsi 10kk meni tarhaan ja minä töihin.
 
"aloittaja"
[QUOTE="voivoi";29794942]Juurikin tuon takia en pitänyt hoitovapaata. Et sitten laskenut tarkemmin vanhempainvapaan aikana?
Hoitovapaa on hyvätuloisten oikeus. Pienipalkkaisen ei tarvii edes haaveilla... Enemmän jäi käteen kun lapsi 10kk meni tarhaan ja minä töihin.[/QUOTE]

Kyse ei nyt ollut rahan pienuudesta, vaikka toki se tekee elämästä välillä vähän haastavaa. Vaan se vitutus(!) kun aattelet että pitkästä aikaa pitäisi tulla vähän isompi palkka kun toinen on raatanut niska limassa hommia, niin sitten ei tule kun pomo ei viitti yksiä numeroita koneelle naputella. Eiköhän se vituta itse kutakin meistä, ellei nyt satu paremmissa varoissa olemaan.
 
"mei"
Ymmärrän vitutuksesi.
Mun mies sai jopa melko ison palkan (1600e ), Mutta laskuja tuli yllättävän paljon. Siis oikeasti oudon paljon,vaikka tietenkään kenellekään ei koskaan tule yllärilaskuja ;)
Sähkölasku ollut yleensä alle 100 e, siihen varauduin. Tuli yli 300 e.
 
"aloittaja"
No TIETYSTI mies sanoi asiasta ja ne tulee maksuun ilmeisesti seuraavaan palkkaan.

"mei", yllärilaskut osuu kyllä kummasti aina samalle kuulle. Meillekkin tässä kuussa tullut kaikenlaisia ihan ylimääräisiä laskuja, joita ei ole laskettu normibudjettiin.. kaverin polttarit, hammaslääkärilaskua, terveyskeskusmaksua, lääkelaskuja, autoon remppaa. Tietenkään täydellisille ihmisille ei koskaan tule yllärilaskuja tai ainakin niitä varten on aina kymppitonni säästössä :D
 
[QUOTE="aloittaja";29798863]No TIETYSTI mies sanoi asiasta ja ne tulee maksuun ilmeisesti seuraavaan palkkaan. [/QUOTE]

kiva, mutta ne voitaisiin maksaa myös pikana. Toinenkin helppo vaihtoehto olisi löytynyt, eli työnantaja laittaa jonkin könttäsumman lisiä, ja seuraavassa jaksossa sitten tasataan tilit.

Isotkin firmat yrittävät luistaa velvoitteestaan ja kaikille kerrotaan, että ne puuttuvat maksetaan vasta seur. tilissä. Siihen pitää sanoa lause: tarvitsen rahat heti. Jo alkaa koneet laulaa ja rahat tilillä muutaman pvän sisällä.

Ne jotka eivät erikseen vaadi, jäävät sitten odottelemaan seur. tiliin asti.
 

Yhteistyössä