Tekeekö kukaan muu sitä oil pulling jutskaa?

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Mä oon tehnyt satunnaisesti. Eli siis että purskutellaan 15-20 minuuttia hamoaidenpesun jälkeen esim kookosöljyä.

Tuntuu että sen jälkeen hampaat ei likaannu niin nopeasti ja että ne on valkoisemmat kuin ennen. Outoa miten se muka voi toimia.
 
Mä käytän kookosöljyä ihovoiteena (pysyy muuten atooppinen ihottuma poissa ja hoitaa kuivuuden lisäksi satunnaiset finnitkin nopeasti pois), mutta suuhuni en ole sitä pannut - vielä. :D

Vois tänä iltana kokeilla.
 
Peyote
[QUOTE="vierailija";29794254]Toivoin niin, että olisit jo hävinnyt tältä foorumilta, mutta ei...
Tukehdu "pulling jutskaas"![/QUOTE]

eipä siihen oikein voi tukehtua. Sen sijaan hampaat näyttää nyt aika valkoisilta.
 
"Samu"
Kummallisia juttuja naiset on valmiita tekemään! Mä oon jo tottunut siihen, että jos kaapista on hunaja/kananmunat/sitruunat/mitäikinä loppu, niin ne on mennyt naamaan tai tukkaan:D Siinä vaiheessa kun kaljat kaadetaan päähän, niin mä hermostun. Tekee kuulemma hyvää hiuksille...
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Rempseät roiskeläpät;29794554:
Tuossa kun miehelle luin mitä kaikkia lupauksia Oil Pulling antaa, niin 7-vuotias totesi iloisesti, että hänkin purskuttelee räkää suussaan. Ja hammaslääkäri sanoi, että reikiä on nolla.
aha
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rempseät roiskeläpät;29794554:
Tuossa kun miehelle luin mitä kaikkia lupauksia Oil Pulling antaa, niin 7-vuotias totesi iloisesti, että hänkin purskuttelee räkää suussaan. Ja hammaslääkäri sanoi, että reikiä on nolla.
Joo, voin nähdä teidät siellä.
Hohotatte yhdessä "akkoitten vouhotuksille" ja piereskelette kilpaa läskimahat täristen.
7-vuotias selittelee räkäjuttujaan pottatukka väpättäen ja miehelläsi on ehkä sellainen paita, jossa lukee mustalla pohjalla iso valkoinen teksti tyyliin "Ruma mutta REILU!!!".
 
Joo, voin nähdä teidät siellä.
Hohotatte yhdessä "akkoitten vouhotuksille" ja piereskelette kilpaa läskimahat täristen.
7-vuotias selittelee räkäjuttujaan pottatukka väpättäen ja miehelläsi on ehkä sellainen paita, jossa lukee mustalla pohjalla iso valkoinen teksti tyyliin "Ruma mutta REILU!!!".
Minua kyllä vähän nauratti tuon ohi kulkeneet 7-vuotiaan kommentti. Todistusaineistonakin yhtä vaikuttava. Ei lapsi itse kyllä mitään hytky, ei vatsa eikä lapsi. Eikä sen puoleen kyllä minullakaan. Vaikka huvittunut olen, myönnän.

Kyllä tässä oil Pullingissa nyt luvataan mahtavia. Alzheimerin taudista, myrkkyjen imemiseen (miten???) ja valkoisiin hampaisiin. Kun noin isot väitteet esitetään täytyy olla aikamoiset todisteet esittää. Pelkkä "mutta musta tuntuu tältä" ei taida riittää. Ehkä siis kyse on enemmän nyt plasebosta kuin oikeasta vaikutuksesta. Sen sijaan taitaa olla samaa vaikutusta kuin purskutella vettä kaksikymmentä minuuttia tai hammasvettä saman verran, jos nyt tuotakaan aikaa tarvitsisi. Eikä nyt kun on netistä katsellut Oil Pullingista kirjoituksia, niin eipä tuo mitenkään kovin tieteelliselle pohjalle pääse. Mistä "akkojen vouhotus" muuten tuli mieleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Näyttäis olevan Ayurvedic-juttu. Tutkimuksia ei kai ole tuosta juuri tehty. En kyllä oikein usko, että ihmisessä on myrkkyjä, joita sitten pitää poistella. Haitallista tuon ei ainakaan luulisi olevan, kun käytetään syötäväksi kelpaavia öljyjä.
 
vierasa
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_pulling

Eipä tuossa ole mitään tieteellisiä todisteita takana, mutta toisaalta ei ole juuri tutkittukaan. Yleisenä ohjeena voi kuitenkin ottaa sellaisen, että jos yhden asian pitäisi parantaa kaikki mahdollinen syövästä akneen ja dementiasta ihottumaan niin mitä todennäköisemmin se on humpuukkia.
 

Yhteistyössä