Musta uloste

  • Viestiketjun aloittaja Hjelp!
  • Ensimmäinen viesti
Hjelp!
Hei, oon 25-vuotias nainen ja kärsin pahasta ahdistuneisuushäiriöstä ja tarkkailen jatkuvasti itseäni. Söin sunnuntaina pari palaa lakritsia ja su-ma yhteensä 10 palaa Halvan salmiakkia. Huomasin sitten eilen että uloste oli mustaa ja tänään myös. Vatsa on myös kovalla. Onko mulla nyt vatsasyöpä, peräsuolisyöpä tai vatsahaava? Kipuja ei ole, mutta huolettaa tuo musta uloste jota mulla ei ole ollut kuin joskus mustikan tai lakritsin syömisen jälkeen. Voiko se värjäyttää ulosteen näin viiveellä? Olen tosi huolissani ja kauhuissani että mulla on syöpä. :(
 
samasta kärsinyt
Heips kohtalontoveri! Täällä hieman nuorempi, mutta samoista asioista kärsinyt. Juurikin pahimmat oli suolistosairauksien pelot ja tarkkailin ulostamista ihan hirveästi. Mieti tarkkaan mitä olet syönyt ja onko vatsa oikeasti kovalla vai onko se ahdistuneisuushäiriön aiheuttamaa ylireagointia. Tiedän miltä tuntuu, kun päivät ja yöt joutuu miettimään onko syöpää vai ei. Syövällä on muitakin merkkejä kuin musta uloste. Oletko käynyt vessassa ennen kuin eilen? Koska jos eilen kävit ensimmäisen kerran lakritsin syönnin jälkeen, on uloste mustaa lakritsin takia. :)
 
samasta kärsinyt
No hyvinkin se on lakritsin värjäämää sitten. Eri asia jos olisit ulostanut maanantaista tähän päivään asti yli 10 kertaa jolloin lakritsi ei enää värjäisi. :) muista että myös alkoholi voi värjätä ulostetta, mutta sinun tapauksessa kyse on lakritsista. Itse sain ahdistuneisuushäiriön "pois" masennuksen hoidon avulla, kannattaa ottaa huomioon, sillä minulla ensin hoidettii tuota paniikkihäiriönä kunnes tajuttiin että se on masennuksen aiheuttamaa.
 
samasta kärsinyt
Ymmärrän, mulla oli sama homma. Vaikka kuinka pää yrittäis sanoa ettei mitää hätää niin toinen puolisko saa vallan että kyllä tässä nyt hätä on. :( Tsemppiä! <3
 

Yhteistyössä