Tunne että on "päässä vikaa" tai liian masentunut, mutta se ei näy muille?

  • Viestiketjun aloittaja "tiiku"
  • Ensimmäinen viesti
"tiiku"
Oon jo pitkään ajatellu että onkohan minulla kaikki ihan kunnossa psyykkeessä. Hyvin paljon ajattelen kuolemaa ja mietin etten halua elää enää 'minuna'.Inhoan itseäni ja luonnettani, ja välillä en yhtään ymmärrä miten ihmiset näkevät minut, kun tunnen itseni ihan erilaiseksi. Vaikka varmaan vaikutan ihan normaalilta, jopa kiltiltä ja herkältä ja ahkeralta silti olen menneisyydessäni (ja nykyäänkin) hyvin paljon manipuloinut ihmisiä ja eri tavoin tehnyt itsestäni erilaisen kuvan mitä oikeasti olen. Tai aina kuhunkin tilanteeseen sopivan tarinan itsestäni. Parisuhteissa olen häikäilemättä tehnyt pahoja asioita, henkisesti. Tämän hetkisessä parisuhteessa en VIELÄ ole. enkä haluaisi.. mutta pelottaa että niin käy.

Olen ollut masentunut nyt reilun vuoden ja käynyt mielenterveystoimistolla juttelemassa, mutta sekin tuntuu siltä että vain jutellaan kivoja ja koko ajan vaan puhutaan niistä asioista kun on ollut niin rankkaa ja haastavat elämäntilanteet- että ihmekään jos nyt itkettää ja masentaa. no on ollut rankkojakin juttuja mutta osa ihan omasta ansiostani ja valinnastani. Tuntuu etten sielläkään saa itsestäni niitä oikeita pahoja ja itsekkäitä ajatuksia julki. ne kuitenkin ovat koko ajan päässäni, mutta ulosanti on ihan muuta
 
"random"
Mä taas koen ihan päinvastoin: mä tarkoitan ja haluan aina hyvää, mutta jotenkin ihmiset vaan aina tuntuu ymmärtävän mun motiivit väärin. En tajua, mikä siinä on, että hyvä tarkoitus kääntyy aina päinvastaiseksi. :(
 
hoips
Tiedän tarkalleen mistä puhut. Paitsi että luulet ettei muut huomaa, mutta kyllä ne huomaa. Luulet että sun "tarinat" ja näytelty elämä menee niihin täysin läpi, ei mene, ne kyllä aavistaa jotain mutta eivät tee mitään.

Onko sua kiusattu lapsena? Onko sua jotenkin kohdeltu kaltoin niin että olet päätynyt siihen että olet arvoton roska?
 
"tiiku"
Tiedän tarkalleen mistä puhut. Paitsi että luulet ettei muut huomaa, mutta kyllä ne huomaa. Luulet että sun "tarinat" ja näytelty elämä menee niihin täysin läpi, ei mene, ne kyllä aavistaa jotain mutta eivät tee mitään.

Onko sua kiusattu lapsena? Onko sua jotenkin kohdeltu kaltoin niin että olet päätynyt siihen että olet arvoton roska?
En muista mitään erikoisempaa kaltoinkohtelua. yleisesti perheessä ilmapiiri ei edelleenkään hyvä mutta ei mitään kaltoinkohteluakaan taustalla.

En paljoa muista lapsuutta tai nuoruutta mutta tunne on että ehkä enemminkin itse olisin ollut kiusaamassa kuin päinvastoin.
 
"random"
[QUOTE="tiiku";29795226]En muista mitään erikoisempaa kaltoinkohtelua. yleisesti perheessä ilmapiiri ei edelleenkään hyvä mutta ei mitään kaltoinkohteluakaan taustalla.

En paljoa muista lapsuutta tai nuoruutta mutta tunne on että ehkä enemminkin itse olisin ollut kiusaamassa kuin päinvastoin.[/QUOTE]
Yleensä jos jotain ajanjaksoa ei muista, siinä on jotain, minkä haluaa painaa pois muistoista, tietoisesti tai tiedostamatta. Mäkään en muista lapsuudestani juuri mitään.
 

Yhteistyössä