Käänteinen hiustenpesu?

  • Viestiketjun aloittaja lättätukka
  • Ensimmäinen viesti
----...----
Varmaan tuuheuttaa, kun räjäyttää hiuksen ihan auki.
Käsitellyille hiuksille ei kai niin suositeltavaa, alkaa tukka katkeilla tosi helposti. Käsittelemätön hius kestänee paremmin.
 
iu
Vuosikymmeniä sitten, kun sekä vaalensin että permanenttasin hiuksiani, laitoin ensin hoitoaineen, sitten pesin, sitten laitoin huuhdeltavan hoitonaineen, huuhtelin ja vielä laitoin sitten hoitoaineen jota ei tarvinnut huuhdella. Näin sain kasvatettua hiukseni olkapäille asti.

Sittemmin en ole jaksanut nähdä moista vaivaa, mutta silti silti joskus edelleen laitan öljyhoitotyyppisen hoidon ennen pesua hiuksiini saunaan muhimaan. Eihän tuo ainakaan pahaa ole tehnyt.
 
viiieras
Mää olen kans nyt toista viikkoa kokeillu sen nettijutun innoittamana.
Ja mulla toimii!

Itsellä siis pitkät vaaleaks just raidoitetut hiukset, jotka raitojenkin takua tosi takkuset, tosi rasvottuvat ja päänahka kutisee/kesii :/

Raitojen laitossa kampaaja suositteli käyttää "jotain kunnon tuhtia laadukasta rakentavaa hoitoainetta" joka pesulla, mutta ilman pitkää vaikutusaikaa. Niinpä laitan nyt pienen kastelun jälkeen sen hoito (voiteen, mikä olikaan), huuhtelen pois kun olen saanu muuten kasteltua muualta. Sit kunnon levitys hopeeshamppoota, jossa se parin minuutin vaikutusaika. Kunnon huuhtelu. Ja suihkun jälkeen käytän, niin kuinnaina olen käyttänyt jotain kosteuttavaa hoitosuihketta, voidetta, mitä millonkin että saan tukan suoraks ilman repimistä.

Yleensä lopputulos on että aamusuihkun jälkeen tukka on jo paksu ja rasvanen.. mutta eeeeeeiiii enää!
Eikä päänahka enää kesi ja eikä kutia!
Se joku hoitosuihke on pakko laittaa, muuten on aivan sähköset hiukset, mut niin mää joutuisin laittaa joka tapauksessa. Ja ennen vaikka kuinka varovaisen vähän koitti käyttää tuotteita, nii aina viimeistää illalla tukka oli ihan mählänen.

Vaikeinta tässä tosisissaa on miettiä suihkurutiinit uusiks! ;) mutta suosittelen kokeilee jos yhtää sill tuntuu. Eipä siinä mitään menetä jos kokeilee oisko se sopiva tapa omalle päälle
 
"terttu"
[QUOTE="jepjep";29795371]Kuulostaa vähän samalle kuin ensin laitetaan kosteusvoide kasvoille ja sen jälkeen pestään naama.[/QUOTE]

Näinhän nimenomaan tehdään ongelmaihojen hoidossa. Suositeltavaa on myös käyttää sitä pelkkää kosteusvoidetta pesuaineena.
 
giohi
Useimmilla hoitoaine latistaa tukan kun käytetään liikaa tai liian hoitavaa hoitoainetts tai laitetaan latvojen lisäksi juureen asti. Eli tottakai tulee tuuheampi kun ei laita hoitoainetta lopuksi mutta about hyödytöntä sitä on laittaa ennen shampoopesua.
 
harmaa vierass
Useimmilla hoitoaine latistaa tukan kun käytetään liikaa tai liian hoitavaa hoitoainetts tai laitetaan latvojen lisäksi juureen asti. Eli tottakai tulee tuuheampi kun ei laita hoitoainetta lopuksi mutta about hyödytöntä sitä on laittaa ennen shampoopesua.
Ei ole hyödytöntä ainakaan mulla, ei oo enää sähköiset hiukset riesana. Vaikka kyllähän se varmaan vituttaa kun jotkut uskaltaa tehdä asioita eri tavalla kuin itse : /
 
"jkl"
Mitä hyötyä on laittaa kosteusvoide ja pestä se pois? Entä mitä hyötyä on laittaa hoitoaine ja siten pestä se shampoolla pois? Taitaa olla niin, että tämän keksinyt on vain laittanut liikaa, tai omille hiuksilleen liian hoitavaa hoitoainetta.
 
viieras
[QUOTE="jkl";29795645]Mitä hyötyä on laittaa kosteusvoide ja pestä se pois? Entä mitä hyötyä on laittaa hoitoaine ja siten pestä se shampoolla pois? Taitaa olla niin, että tämän keksinyt on vain laittanut liikaa, tai omille hiuksilleen liian hoitavaa hoitoainetta.[/QUOTE]

Nii... kyllä tässä 30 vuoden aikana on tullut kokeiltua aikas monta merkkiä, määrää ja levitystapaa.. Toisaalta tekisin myös vastakysymyksen, et mitä hyötyä on hoitoaineesta jota ei saa ku pikkasen sipasta latvoihin, kun olis se puol metriä sitä muutakin tukkaa selvitettävänä?

Mitä hyötyä laittaa hoitotuote ensin? Se silti vaikuttaa sielä hiuksissa.
Minä en mikään tutkija ole, mut mainoslauseena kuullostais mun mielestä hyvälle "Suojaa hiuksesi kuluttavilta shamppoilta, ja pese shamppoolla vain päänahan rasvasuus pois!"

Kannattaa kokeilla :) tai ei toki jos olet nykyiseen tilanteeseen tyytyväinen. Itse en ollut vaikka miten päin yritti.
 
"susu"
olen kokeillut niitä pitkiin hiuksiini ja todellakin toimii!Hiukset olivat ilmavat ja puhtaantuntuiset monta päivää.Jos pesen pelkällä shampoolla,se ei toimi samalla tavalla,joku taika tuossa on.Kysyin tuosta kampaajalta(ei ollut vielä kuullut tuosta),mutta sanoi,että jos toimii halutulla tavalla,ei siitä haittaakaan ole.Rasittavuudeltaan kuulemma samaa luokkaa kuin pesisi hiukset shamppoolla.
 
"erin"
Varmaan tuuheuttaa, kun räjäyttää hiuksen ihan auki.
Käsitellyille hiuksille ei kai niin suositeltavaa, alkaa tukka katkeilla tosi helposti. Käsittelemätön hius kestänee paremmin.
niin jos pesee hiukset shamppoolla niin sekö räjäyttää hiuksen täysin auki vai mikä?Ei mulla ainakaan katkeile vaikka käsitellyt hiukset(puolipitkät) onkin ja pesen aina vain pelkällä shamppoolla hiukset.
 

Yhteistyössä