pelko helvetinmoinen eikä uskallusta lääkäriin

  • Viestiketjun aloittaja äiti vain
  • Ensimmäinen viesti
äiti vain
4 vuotta sitten todettiin vakavia muutoksia kohdunsuulla,koepalat otettiin ja kaikki olikin puhdasta.

Nyt oireilen :( , nyt taas välivuotoa kaksi viikkoa menkoista. On alkanut tulla veristä valkovuotoa,suuria räkämäisiä limaklimppejä joissa myös verta. Helvetinmoiset kuukautiskivut... Synnytin tässä välissä vielä yhden lapsen,imetyksen lopetin 4 kk sitten...oireet alkoivat pari kuukautta sitten.

Sieluni silmin näen jo äidittömät lapseni... Tarttis vaan uskaltautua lääkäriin...
 
vierass
Minulla nuo oireet tarkoittivat myoomaa, jonka poistamisen jälkeen nuo oireet katosivat. Parempi käydä siellä lääkärissä ja murehtia vasta sitten, jos on tarvetta.
 
vierasxxx
Tsemppiä! Kannattaa kuitenkin hakeutua mahdollisimman pian lääkäriin, sieltä saa mielenrauhan, tai jos jotain ikävää olisinkin, niin mitä aikaisemmin se huomataan, niin sitä paremmin se saadaan hoidettua. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Muistan lukeneeni joskus hyvän elämänohjeen:"ei kannata surra etukäteen asioita, vaan nauttia elämästä silloin kun kaikki on hyvin."
 
äiti vain
On toinenkin estävä tekijä,mihin lapset? Hammaslääkäriinkin haluaisin,mutta sama ongelma. Mieheni töissä koko terkkarin aukioloajan eikä nuorinta lasta voi vieraalle jättää kun vierastaa kovasti. Eikä hoitajia kyllä olisi vieraampiakaan tarjolla.
 
äiti vain
Ja hetki sitten jouduin nuorimman jättämään perhetutun hoiviin kun toisen lapsen kanssa jouduin lähtemään ensiapuun... lapsi oli huutanut kurkku suorana kolme tuntia eikä mikään ollut auttanut. Tiedän että tämä henkilö ei mielellään samaa enää kokisi ja onkin poissakin sopivasti täältä läheltä pari kuukautta nyt. En oikein keksi ratkaisua. Mll ei toimi täälä päin.
 
äiti vain
Voi kun voisikin... työnantaja kyseenalaistaa moiset. Työt kun seisahtavat jos mies on poissa,sesonki päällä. Ehkä varaan ajan parin kuukauden päähän vasta :( .
 
Kyllä sun pittää lääkäriin päästä tutkimuksiin.
Entäs miehesi jos voisi sen verran pitää vapaata, sun vanhemmat, miehen vanhemmat, sisarukset tai muu sukulainen, ystävä ?
:hug:
 
äiti vain
Ei ole kuin 1 ystävä jonka oma elämäntilanne rajoittaa,miehen vanhemmat ei lapsia hoida,itsellä ei vanhempia eikä sisaruksia,miehen sisarukset liian nuoria hoitamaan noin pientä kuin nuorin on ja isommat kaikki töissään. Hammaslääkäriin on pitänyt mennä jo tovi oikeasti,mutta ei tästä repee. Ehkä pakko ottaa miehen työnantajan sonnat niskaan, siis mun piikkiin moiset on ennenki menneet jks mies vapaata joutuu pitämään.
 
"miu"
mulla vastaavat oireet jatkuneet kaksi vuotta... Kesällä kävin lääkärissä, ultrattiin, otettiin papa ja kaikki oli ok. Mulla on ilmeisesti vaan joku hormonaalinen häiriö johon annettiin estrogeenihormonia, mutta viikon käytön jälkeen lopetin, kun finnit kukki naamalla ja turposin kuin ilmapallo... Edelleen siis kärsin näistä oireista, mutta tutkittu on eikä mulla ainakaan mitään löytynyt. Mene gynelle vaan... Mäkin pelkäsin ihan hirveesti ja siirsin vaan menoa, mutta hormonihäiriöksi tämä todettiin... Kai mulla pian alkaa sitten vaihdevuodet ;)
 
äiti vain
Eikä tuo hoitajattomuus haittaa kuin näitä hätätilanteita tai omia lääkärikäyntejä. Näytti surkeelta kirjotettuna ;) , enkä ole eristänyt lapsiani muulta maailmalta vaikka omat verkostot ovat heikohkot :) . Kiitos tsempeistä :) !
 
Oman mielenterveyden kannalta kannattaa käydä jos vaik suinkin on rahaa yksityisellä lääkäriasemalla joissa on joustavammat aukioloajat ja yleensä loistava palvelu. N.200€ on gynekologi ja ultra. Jos sulla on ollut ennnenkin muutoksia niin häb varmaan herkästi tekee sinusta lähetteen paikalliseen sairaalaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vain;29795538:
4 vuotta sitten todettiin vakavia muutoksia kohdunsuulla,koepalat otettiin ja kaikki olikin puhdasta.

Nyt oireilen :( , nyt taas välivuotoa kaksi viikkoa menkoista. On alkanut tulla veristä valkovuotoa,suuria räkämäisiä limaklimppejä joissa myös verta. Helvetinmoiset kuukautiskivut... Synnytin tässä välissä vielä yhden lapsen,imetyksen lopetin 4 kk sitten...oireet alkoivat pari kuukautta sitten.

Sieluni silmin näen jo äidittömät lapseni... Tarttis vaan uskaltautua lääkäriin...
:hug: Voimia. Kyllä se on vain uskaltauduttava. Ennen kuin edes tiedät mistä se johtuu tai mitä se on, niin älä maalaa ihan kaikkia kauhukuvia silmiesi eteen. En minä murehtimasta kiellä, eiköhän se ole normaalia. Kunhan et sille valtaa anna niin paljon ettet pysty toimimaan tai menetät yöunesi tai jätät sen ajan varaamatta lykäten sitä jonnekin iäisyyksiin.
 
vierass
Minkäikäiset lapset sulla sitten on? Et onko mahdotonta ottaa mukaan lääkäriin? Mutta kyllä menisin ensitilassa lääkäriin ja tutkituttamaan mikä oireet aiheuttaa. Ja sen jälkeen vaan tarpeeksi usein papanäyte-kontrolli, vaik vuoden tai kahden välein ni ei tarvitse huolehtia.
 
äiti vain
Oikeassa olette,lapsia on ikävälillä 1v2kk - 11 vuotta. Pitää keksiä jotain nyt... Ne omat kontrollit on tässä niin helppo unohtaakkin,vuodet kulkee ja minulle ainakin jälkitarkastuksessa sanottiin ettei papaa kannata ottaa kun imettää joten on se tässä 4 kuukauden sisään mielessä ollut että pitäis kyllä mennä.
 
"möks"
Sun stressis vaikuttaa myös lapsiin. Jos saat isommat hoitoon tai voivat olla keskenään, niin kyllä pienimmän voi hyvin ottaa mukaan gynelle. Hammaslääkäri kieltämättä vähän hankalampi, kun poraaminen yms voi pelottaa lasta. Jos nukkuu vaunuissa niin yritä ajoittaa käynti päiväuniaikaan. Tai sitten ostat jonkun uuden lelun/kirjan ja annat siellä vastaanotolla, niin pysyy paremmin rauhallisena.
 
Reea
Neuvolan kautta perhetyöntekijä? Tilapäinen hoito päiväkodissa? (meidän kunnassa saa ainakin lapset viedä pari kertaa kuussaa muutamaksi tunniksi päiväkotiin "kertamaksulla"), soita neuvolaan ja kysy onko mitä mahdollisuuksia saada lapsille hoitaja tilapäisesti? Eiklö tosiaan mies voi näin tärkeän asian takia ottaa töistä vaikka pari tuntia vapaata ja tehdä ne tunnit jossain toisessa välissä??? Ihan uskomatonta jos ei muka onnistu.
 
3 lasta
Kouluikäiset pärjää kotona itsekseen, pienimmän otat mukaan! Vaikka suuresti ihmettelen, ettei miehesi voi olla töistä pois noinkin tärkeän asian vuoksi...
Mars lääkäriin, epätietoisuus on pahinta!!

Siellä ei kenties ole mitään vakavaa, mutta saat ainakin mielenrauhan :hug:
 

Yhteistyössä