Onko jollakulla halpa vihkisormus?

  • Viestiketjun aloittaja Pienet häät
  • Ensimmäinen viesti
Pienet häät
Millaisia summia olette vihkisormuksesta maksaneet?

Itselläni jo parin vuoden takainen (n. 150e maksanut) kihlasormuskin kadonnut, kun en millään jaksa/tykkää pitää sitä. Nyt olis vihkiminen tulossa, ja sormusasiaa olen miettinyt kuumeisesti. Tuntuu, että tarjolla on vaan kultaisia timanttisormuksia, jotka maksavat monesta sadasta aina tuhansiin euroihin. En ole muutenkaan sormusten ja timanttien ystävä (lähinnä käytän päivittäin vaihtuvia pukukoruja), joten ei huvita lainkaan tuollaista summaa sormukseen laittaa. Lisäksi kyllästyn aina nopeasti kaikkeen, joten pian jo varmaan tekisi mieli toisenlaista sormusta. Ajattelinkin, että hankin Kalevala-korun hopeasormuksen (esim. sisar tai Eira, en ole käynyt vielä sovittamassa, joten en tiedä, näyttvätkö hyvältä sormessa). Nuo maksavat alle satasen, joten ei harmita niin vaikka jäisikin käyttämättä. Tai voin hankkia toisenlaisen myöhemmin, jos siltä tuntuu. Voi kyllä olla, että noihin ei saa kaiverruksia tehtyä, mutta onko silläkään avio-onnen kannalta merkitystä.. Pyörtyyköhän ne kultaliikkeessä, kun huomaavat, että ostan vihkisormukseksi jotain hopearinkulaa??
 
Wieruus
0e olemme maksaneet sormuksesta. Löysin kultaisen suht siedettävän sormuksen aikoinani mummoni laatikoista ja käytimme sitä. Hyvi on asiansa ajanut kaikki nämä vuosikymmenet.
 
viersa.
No eivät pyörry. Kaikki ei halua kallista ja kaikilla ei edes ole sormusta. Mulla on markka-aikana ostettu 800 mk sormus. Tosin olisihan sen hinta nykisin jo isompi, kun kullan hinta noussut. Ei hinnalla väliä vaan sillä, että miellyttää.
 
Mun maksoi n 120-150e, en muista tarkkaa hintaa. Keltakultaa ja keskellä on ovaalin mallinen musta kivi, kiven molemminpuolin on sydänkoriste.

Ei aina sormuksessa tarvitse olla timantteja ja hopeasormus käy hyvin, jos siis itse tykkäät enemmän sellaisesta.
Käy katsomassa liikkeiden nettisivuja ja paikan päällä liikkeissä.
Kerro mitä etsit ja millä hinnalla.

Kalevalasormut on kauniita. :)
 
Viimeksi muokattu:
Aikoinaan kun olin exän kanssa naimisissa oli kalliit kultaiset sormukset nyt olen nykyisen kanssa naimisissa ja sormukset maksoi 20 euroa ja ovat hopeaa. Ja molemmat tykätään tatuoinneista joten tatuoidut sormukset kävi mielessä myös meillä mutta hopeaan päädyttiin
 
Viimeksi muokattu:
"jmia"
Mun kihlasormus on hopeinen 3mm flakka joka maksoi 12€ kaiverruksineen :D vihkisormus on kuviohiottu flakka, myöskin 3mm ja maksoi 23€ + 10€ kaiverrus :) ovat kauniit yhdessä ja erikseen, tykkään yksinkertaisesta ja en tykkää yhtään kullasta, hopea on aina ollut mieleinen :)
 
ap.
Aikoinaan kun olin exän kanssa naimisissa oli kalliit kultaiset sormukset nyt olen nykyisen kanssa naimisissa ja sormukset maksoi 20 euroa ja ovat hopeaa. Ja molemmat tykätään tatuoinneista joten tatuoitu sormukset kävi mielessä myös meillä mutta hopeaan päädyttiin
Vähän sama homma tulee oleen meillä. Huomaan, että uudella kierroksella ulkoinen menettää merkitystään, ja tärkeintä on oikeasti hyvä ja toimiva suhde.
 
vieras*
En muista sormuksen hintaa, ehkä joku 300e. Ei siis ihan halpa, mutta ei todellakaan sieltä kalliimmasta päästä. Olisin kelpuuttanut ihan halvankin. Hopeinenkin olisi käynyt, jos käyttäisin muutenkin hopeakoruja, mutta kaikki mitä päivittäin käytän, ovat kultaa. Pääasia että tykkäät itse :)
 
Kihlasormus on valkokultainen ilman krumeluureja, siis vain sileä sormus, maksoi 120€. Vihkisormukseen keräsin vanhoja korujani (rippiristin ja muita kultakoruja joita en käytä) niistä sai sulatettua sileän sormuksen. Kun materiaali oli omasta takaa, maksoin sulatuksesta ja muotoilusta 80€.
 
Mun sormus maksoi muistaakseni 69e. On keltakultaa, tosin sisäpuolelta ontto. Yksi timantti löytyy ja molemmin puolin timanttia kohdat, jotka hämää monen luulemaan, että niissäkin on timantit. :D ainut mikä jäi harmittamaan on se, että sormus on niin kapea. Kihlasormus on sileä 2mm kultasormus ja yhdessä vihkisormuksen kanssa ne on ehkä sen 4mm. Tämä asia ratkaistiin sillä, että mies osti mulle 5v kihlapäivänä toisen samanlaisen kihlasormuksen, joten nyt vihkisormusta ympäröi sileät 2mm sormukset ja vaimo on tyytyväinen. :D
 
zurp
Alunperin oli vissiin 30e maksanut titaanisormus, mutta sössin siitä kiven irti, ja mies hukkasi oman 30e maksaneen kihla/vihkisormuksensa häämatkalla :) Nyt on molemmilla vajaa 50e maksavat kalevalan sormukset. Helppo ostaa uusi jos/kun toinen taas sössii jotain. Ammattien ja harrastusten takia oli tiedossa että sormuksia otetaan pois siellä täällä ja tuolla, tai käytetään vain joskus joten tuntui ihan turhalta laittaa hirveästi niihin rahaa, mutta haluttiin kuitenkin sormukset.
 

Yhteistyössä