Mitä teidän vielä pitäisi tehdä tänään?

Mulla lista alkaa olla jo lyhyt.

Kunhan kinkku valmistuu pyöräytän tilalle rahkapullat.
Sitten pitää kätkeä munia sun muita herkkuja pihalle ja piirtää kartta jotta lapsosilla on kivaa kunhan saapuvat...
Ja iltapäivällä istutan kuopuksen kanssa perunat.

Sitten on loma ja saa laiskotella ja nauttia keväästä.
 
"Mie"
Mitä ihmeen rahakapullia? Kuulostaa hyvältä!
Me syötiin jo aamupalan jälkeen viime yönä ilmaantuneet pääsiäismunat. Kohta joku pikalounas lapselle ja päiväunille. Sitten päivälliseksi grillataan karitsan ulkofilettä ja lisukkeeksi lohkoperunoita, jälkkäriksi mämmiä :)
Ja kun on näin ihana ilma niin lähdetään varmaan ulkoilemaan ja viettämään aikaa yhdessä vielä uudemman kerran iltapäivällä.
 
"Wieras"
[QUOTE="Vieras.";29796438]Rahkapullia teen aamupalan jälkeen. Sit keittiön siivous.
Lopun päivää kudon;)[/QUOTE]

Ai, onko sulla kangaspuut?

Minä oon jo siivonnu makuuhuoneet, ja vaihtanu lakanat. Kohta leivon perunaleipiä muussin jämästä, ja varmaan jotain muutakin tulee leivottua kun ei tänään näytä ulos pääsevän.

Sitten olisi vessan siivous, pyyhkeiden vaihtopäivä, pyykkihommaa loppupäiväksi. Niin ja ruuanlaitto, meinasin paistaa muikkuja. Jos näyttää siltä niin ehkä vielä imuroin tänään illalla.

Siinäpä se päivä menee rattosasti.
 
Luututa, kissa oli oksentanut lattialle.
Lounaaksi teen puuroa, iltapäivällä teen pastejoita.

Eipä kai mitään muuta.
 
"Mie"
Tänään on pitkäperjantai, eikä enää kuulu tehdä mitään. Huomenna saa taas häärätä :)
Ai että mitä? Ei kuulu tehdä mitään? Ja huomenna saa häärätä? Mitä se tarkoittaa?

Kyllä meillä häärätään aina kun on tarve, päivään katsomatta. Riippuu ihan siitä mitä on milloinkin tekemättä. Tänään oli nurtsi kalkitsematta ja tuolla noi on nyt sitä tekemässä. Ja pyörälenkille näkyvät menevän jo.

Minä saan nauttia hiljaisuudesta ihan keskenäni hetken :)
 
[QUOTE="Mie";29796465]Mitä ihmeen rahakapullia? Kuulostaa hyvältä!
Me syötiin jo aamupalan jälkeen viime yönä ilmaantuneet pääsiäismunat. Kohta joku pikalounas lapselle ja päiväunille. Sitten päivälliseksi grillataan karitsan ulkofilettä ja lisukkeeksi lohkoperunoita, jälkkäriksi mämmiä :)
Ja kun on näin ihana ilma niin lähdetään varmaan ulkoilemaan ja viettämään aikaa yhdessä vielä uudemman kerran iltapäivällä.[/QUOTE]

Nam, grillattua karitsaa...

Mutta rahkapullat. Siis ihan peruspullataikinasta pullia, sit kohonneisiin lasinpohjalla painauma mikä täytetään kermasta, sokerista, rahkasta, sitruunamehusta- ja kuoresta ja kananmunasta tehdyllä täytteellä. Normaalisti uuniin ja siinähän ne, syötävinä.
 
Viimeksi muokattu:
"Mie"
Nam, grillattua karitsaa...

Mutta rahkapullat. Siis ihan peruspullataikinasta pullia, sit kohonneisiin lasinpohjalla painauma mikä täytetään kermasta, sokerista, rahkasta, sitruunamehusta- ja kuoresta ja kananmunasta tehdyllä täytteellä. Normaalisti uuniin ja siinähän ne, syötävinä.
Aaaaa... No nyt säteilee! Äiti ruukasi tehdä tuollaisia muinoin. Ai ne kuuluu joillekin pääsiäiseen. Meillä kyllä syötiin niitä kesät talvet :)
Minä luulin ensin että jotakin rahkapohjaisia sämpyläntapaisia.
 

Yhteistyössä