Minkälainen nukkuja/kukkuja teidän vauvanne on/oli?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa....
  • Ensimmäinen viesti
kertokaa....
Nukkuiko alusta asti hyvin vai nukkuiko vain pikku pätkissä?
Ja jos oli huono nukkuja, niin missä vaiheessa rupesi nukkumaan pidempiä pätkiä?
Miten jaksoitte jatkuvasti hereillä olevan vauvan kanssa ja ylipäätään miten kerkesitte tekemään mitään muuta kuin hoitamaan vauvaa?
Ja oliko heräilyjen syynä vatsavaivat vai joku muu? Oliko vauvanne tempperamentiltaan vähäuninen?
Ihmetytti vaan kun mun tuttu sanoi, että hänen 3viikon ikäinen ei nuku joinakin päivinä melkein ollenkaan ja hänellä on kaupanpäällisiksi vielä 3viikon ikäinen uhmaikäinen kaupanpäällisinä. :O
Mä oon aina ajatellut, että pienet vauvat nukkuu suurimman osan ajastaan, mutta näin ei sitten varmaan olekaan jokaisen vauvan kohdalla.
Miten selvisitte selväjärkisinä pienen vauvan kanssa??
 
Meidän kolmonen ei nukkunut päivällä kuin hyvin lyhyitä pätkiä,45 minuuttia putkeen oli hyvät päikkärit,on vieläkin levoton nukkuja ikää kohta 4v ja siis on ollut ihan vauvasta sellainen. Ei ole allerginen,ei mahavaivainen,on vaan todella huomionkipeä yksilö ollut aina.

Siis tokinhan hän oli hereillä ollessaan muuallakin kun sylissä,kun tein ruokaa yms niin oli sitterissä tai lattialla pötköttämässä ja seuraamassa mitä ympärillä tapahtui. Välillä söin itse vauva kainalossa tai tissillä,mutta kaikki tarpeellinen tuli tehtyä ja isompienkin hommat hoidettua.

Nelosen vauvavuosi oli meidän perheen väsynein,koska tuo samainen kolmonen heräili todella paljon vielä silloinkin ja koska minä hoidin vauvaa niin miehen oli pakko nousta häntä rauhoittelemaan,ei vaan kädet riittäneet aina molempiin yhtäaikaa.
 
"-p-"
Ei meidänkään 3kk ikäinen vauva nuku päivällä kuin pätkäunia. Yöllä nukkuukin sitten 10-11 tuntia putkeen, eli ei valitettavaa. 3.5-vuotias menee tuossa samalla, ja vauva viihtyy kuitenkin sitterissä tms. Kotityöt tehdään silloin, kun mieskin on kotona.
 
"sipi"
Eka nukkui yönsä 1-2 herätyksellä ekat 6kk, sitten kokonaiset yöt. Päivällä useemmat pätkäunet ja 1v iästä eteenpäin 1,5-2h päiväunet kerran päivässä.
Nuorempi herännyt yöllä syömään 2-5 kertaa öisin ekat 7kk, sitten harveni kertaan ja nyt 11kk nukkuu aamuun saakka. Pari kertaa pitää tutti laittaa sille, mutta muuten nukkuu.
Päiväunet lyhyitä 30-45min kerrallaan ja 10kk iästä eteenpäin 1-1,5h kerrallaan kahdesti päivässä.

Huippunukkujia siis molemmat, esikoinen 3v ei ole koskaan heräillyt yöllä huutelemaan tai muuta, paitsi kipeänä ollessaan.
 

Yhteistyössä